• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det hände en grej…………





16C214F3-2768-47B0-9DF8-999A7E5A2ED6.jpeg


Blev ett byte med en trevlig forum medlem
Nu är jag rätt nöjd faktiskt 🖤💛
Stort grattis, det var en fin avvägning på tavlorna och komplikationer. Perfekt samling :)
 
Jag har blivit lite sugen på att leta tavlor till min RSC36. Först av allt, var hittar man bäst det? Verkar skitsvåra att finna.

Men framförallt, hur ”svårt” är det att byta tavla själv? Har aldrig öppnat en klocka, men är normalhändig. Finns det nån guide, eller är det bara att fetglömma?

Jag tänker att poängen med att isf ha flera tavlor skulle vara att kunna pilla med det själv o slippa betala nån varje gång man vill ändra.
 
Jag har blivit lite sugen på att leta tavlor till min RSC36. Först av allt, var hittar man bäst det? Verkar skitsvåra att finna.

Men framförallt, hur ”svårt” är det att byta tavla själv? Har aldrig öppnat en klocka, men är normalhändig. Finns det nån guide, eller är det bara att fetglömma?

Jag tänker att poängen med att isf ha flera tavlor skulle vara att kunna pilla med det själv o slippa betala nån varje gång man vill ändra.

Det finns tavlor på Kaplans just nu, men däremot vet jag inte om det är till 36 eller 41.

EDIT: verkar förresten vara till 36mm om det är så att man kan skilja på referenserna genom insex eller icke index vid 3 så som på WT.

Jag lämnar in när jag byter tavlor på min Chronolink. Tror säkert att det går att lära sig för en normalhändig om man skaffar bra verktyg, men gissar att det främst är av- och påmontering av visare som är det mest riskabla momentet.

 
Jag har blivit lite sugen på att leta tavlor till min RSC36. Först av allt, var hittar man bäst det? Verkar skitsvåra att finna.

Men framförallt, hur ”svårt” är det att byta tavla själv? Har aldrig öppnat en klocka, men är normalhändig. Finns det nån guide, eller är det bara att fetglömma?

Jag tänker att poängen med att isf ha flera tavlor skulle vara att kunna pilla med det själv o slippa betala nån varje gång man vill ändra.
Som sagt var PM:a så har jag ett gäng😬
 
Det finns tavlor på Kaplans just nu, men däremot vet jag inte om det är till 36 eller 41.

EDIT: verkar förresten vara till 36mm om det är så att man kan skilja på referenserna genom insex eller icke index vid 3 så som på WT.

Jag lämnar in när jag byter tavlor på min Chronolink. Tror säkert att det går att lära sig för en normalhändig om man skaffar bra verktyg, men gissar att det främst är av- och påmontering av visare som är det mest riskabla momentet.

Vad får du betala för tavelbyte? Vad är normalt/rimligt?
 
Ibland kan Blocket kännas riskabelt, men han som jag köpte av har fler annonser ute på Blocket till bra priser och jag kan verkligen på i god för honom som säljare.

Trevligt klocksnack och inga konstigheter alls.

Till exempel 👇

Han som säljer är väl en Klocksnackare, åtminstone är det min gamla (och @HaVet71 dessförrinnan) Tonneau som säljs.
Bra möjlighet för någon som är sugen på på en svart/vit WT41👍
 
Riktigt bra! Nu väntar vi bara på ett orange, ett vitt och kanske ett grönt? @Sjöö Sandström ;)

Måste säga att det blev en riktigt bra kombo med blå/blå.

Det kanske måste till ett förtydligande, för åtminstone jag hade missförstått och trodde att man enbart kunde köpa det blå bandet till Eriksons limiterade och först om två år skulle det bandet släppas till övriga.

Men samtliga kan alltså att köpa bandet från @ERIKSON URHANDEL redan nu 🔵🦋🔷

7E698867-8209-4720-9A2E-3BCA2CF5EDC1.jpeg
 
Måste säga att det blev en riktigt bra kombo med blå/blå.

Det kanske måste till ett förtydligande, för åtminstone jag hade missförstått och trodde att man enbart kunde köpa det blå bandet till Eriksons limiterade och först om två år skulle det bandet släppas till övriga.

Men samtliga kan alltså att köpa bandet från @ERIKSON URHANDEL redan nu 🔵🦋🔷

7E698867-8209-4720-9A2E-3BCA2CF5EDC1.jpeg
Grymt! Hur matchar färgen med tavlan? Är det samma färg i denna wt som i 100åringen?
 
Det är ingen i tråden som har klippt sitt svarta gummi men känner att det är lite för luftigt och av en himmelsk slump råkar ha 4 hål kvar på ena sidan men skulle behöva 3 och inte har hunnit med att korrigera? Ett så kallat långskott 😁
 
Tillbaka
Topp