• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RSC gör sig jättebra på läder.
Jag fick med ett mörkbrunt mocka till min svarta RSC36 vilket är kanon till.

Det enda tråkiga är att jag tyckte det var sjukt jobbigt att få dit länken igen. Kan ju dock vara handhavandefel…. 😉
Då är vi två med handhavandefel… jag tycker länken är hemsk att få på både min 41 och fruns 32. Tur att länken är så bra så den får sitta på mest hela tiden 😅

Finns det någon lathund/översikt vilka tavlor som funnits vilka år på respektive SS modell?

Kan bara svara för Chronolinken och där är det väl hyfsat dokumenterat, och med det menar jag bilder här i tråden som täcker in det mesta :)

Det finns en solid röd som jag aldrig har sett på bild och åtminstone en variant på blå som jag har fått berättat för mig av tidigare personal på S&S som jag inte heller har sett.

Min lilla vita kände sig lite blek ikväll jämfört med klocktornet i Kiruna. 🤍

6AB82AC1-E81D-44A8-8B12-B0DD73E531CC.jpeg

Kan bara svara för Chronolinken och där är det väl hyfsat dokumenterat, och med det menar jag bilder här i tråden som täcker in det mesta :)

Det finns en solid röd som jag aldrig har sett på bild och åtminstone en variant på blå som jag har fått berättat för mig av tidigare personal på S&S som jag inte heller har sett.
Antar att det är denna röda du far efter. 😬
AD62274B-2447-4FCD-B12E-7D2E8A0CF513.jpeg

Kan inte låta bli🤗 men efter en egen försäljning så har jag nu bokat en de två sista av Erikson Urhandels jubileumsklockor Worldtimer som jag fick ögonen på då jag lyssnade på Denke&Berns-podden med en kort presentation av deras hundraårs jubileum. Känns riktigt Nice!!!

Uppföljning kommer👌🏼

Bilagor

• 6ADC3C69-C6FB-4BE6-AA43-AAE7B7B6216F.png
    6ADC3C69-C6FB-4BE6-AA43-AAE7B7B6216F.png
    336.8 KB · Visningar: 10
Senast ändrad:
Tackar!

Ska man satsa på att köpa med länken eller?
I vilket fall ska jag nog ta mig till Sumpan på tisdag, speciell känsla att köpa på plats istället för att få den skickad!

Om du menar länken istället för gummit så tycker jag att svaret blir nej. Om du vill komplettera så är Sjöö Sandström-länken helt ok, men länken till 36mm är i mina ögon en bättre länk. Mer estetisk placering av logotypen, och framförallt så är det avsmalnande vid låset. Vet faktiskt inte varför man inte gör en 20/18-länk till 41mm klockorna då "behovet" av en avsmalnande länk blir större ju bredare den är.

Tackar!

Ska man satsa på att köpa med länken eller?
I vilket fall ska jag nog ta mig till Sumpan på tisdag, speciell känsla att köpa på plats istället för att få den skickad!
För mina pengar för sig WT bättre på gummi än på länk. Jag upplevde att den blev en stor sålklump på länk medan den är mycket smidigare med gummit på.

RSC är tvärtom i min bok. Ser lite halvt avig ut på gummi och läder men gör sig helt brilliant på länk

Tillbaka
Topp