• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilagor

• C0195E7B-86DE-4DE0-8D93-9409E8EF9D50.jpeg
    C0195E7B-86DE-4DE0-8D93-9409E8EF9D50.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 14
Vore ju trevligt om en S&S kom med en länk till nya Landsort? Någon som hört eller läst något? Inte för att jag äger en men, lite sugen börjar man ju bli. 🙂 Dock lite rädd att mina handleder är lite små för Landsort.

Vore ju trevligt om en S&S kom med en länk till nya Landsort? Någon som hört eller läst något? Inte för att jag äger en men, lite sugen börjar man ju bli. 🙂 Dock lite rädd att mina handleder är lite små för Landsort.
Länk finns, plockade ut en hos erikson Urhandel nyligen. Gör sig riktigt bra 👍🏽

@JÅGE Snyggt! 😍 Hade helt missat att det släppt länk till den, vet att det var nåt snack förut? Du får gärna posta lite nya bilder med ickespräckt kamera sen. 🙂

Fråga:

Ni som är proffs på SS här inne. Lyckas inte få datumfunktionen (quickset?) att funka. Vad jag förstått ska man dra ut ett steg sen vrida medurs så ska det slå över datum? Dock ej mellan 8 och 2 då det kan skada urverket. Tips eller ideer? Kan nått vara trasigt? I första läget när man ska kunna vrida upp klockan så "klickar den" ibland, är det för att den är max-uppdragen?

tacksam för tips och råd.

Fråga:

Ni som är proffs på SS här inne. Lyckas inte få datumfunktionen (quickset?) att funka. Vad jag förstått ska man dra ut ett steg sen vrida medurs så ska det slå över datum? Dock ej mellan 8 och 2 då det kan skada urverket. Tips eller ideer? Kan nått vara trasigt? I första läget när man ska kunna vrida upp klockan så "klickar den" ibland, är det för att den är max-uppdragen?

Vilken modell har du?

Fråga:

Prova moturs.

Tillbaka
Topp