• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sjöö Sandström har lagt upp flera inlägg med Chronolink sista dagarna på sin Insta, samt inte riktigt svarat på de frågor som ställts om det är en rerelease på g. Vad tror ni? Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa en moderniserad variant på Chronolink.

Jag tror definitivt något börjar närma sig. De har väl tidigare aldrig postat massa bilder på gamla modeller. Så jag tror en ny Chronolink är på gång, om än det kan vara 1-2 år bort (liknande som med Landsort där det tog ett tag från teaser till faktiskt släpp).

Det här kan bli riktigt spännande🤩

Det är nu det kommer en dammodell i typ 32-33 mm. 😍

…….🤣😭

i-might-know-something-have-an-idea.gif

Närå, bara skoja :)

Men jag tror Inte att det kommer en helt ny Chronolink i närtid. Skulle tro att RC ligger före i sådana fall då det är en mycket enklare referens att återlansera. Men vem vet, det kanske kommer erbjudande att byta ut den digitala delen till en smartwatch-modul :)
/SPOILER]

Saker jag skulle önska från Sjöö Sandström:
  • En ny RC i stål som ordinarie sortiment som säljs i paket med läder och gummi så som är värdigt en riktigt bra stålsport.
  • Att man var tydliga med vilka urverk man använder även om man finisherar själva. SSG16 tycker jag är rätt meningslös information.
  • Liiite snabbare kundtjänst på mejl och om man utlyser tävlingar på KS att man håller koll på sina PM ;)
  • Gummin i fler färger.
  • Chronolinken har jag inga åsikter om 😊
Jag är hur som helst väldigt nöjd med min nya WT 41. Tanken var först att det bara skulle bli en klocka för OWG March, men den kommer definitivt att få stanna. Jag var också helt säker på att om jag provade WT skulle det bli 36 och inte 41, men 41 är perfekt för min handled och även med länken monterad så är den väldigt bekväm att bära. Underbart låg profil och rimligt L2L-mått. Nackdelen är att jag är en tavel-junkie så det lär väl införskaffas fler färger vad det lider. Just nu ligger grå tavla bäst till då kombon med det blå gummit kommer bli bra, men även orange och vit lockar.

• En ny RC i stål som ordinarie sortiment som säljs i paket med läder och gummi så som är värdigt en riktigt bra stålsport.
  • Att man var tydliga med vilka urverk man använder även om man finisherar själva. SSG16 tycker jag är rätt meningslös information.
  • Liiite snabbare kundtjänst på mejl och om man utlyser tävlingar på KS att man håller koll på sina PM ;)
  • Gummin i fler färger.
Jag är hur som helst väldigt nöjd med min nya WT 41. Tanken var först att det bara skulle bli en klocka för OWG March, men den kommer definitivt att få stanna. Jag var också helt säker på att om jag provade WT skulle det bli 36 och inte 41, men 41 är perfekt för min handled och även med länken monterad så är den väldigt bekväm att bära. Underbart låg profil och rimligt L2L-mått. Nackdelen är att jag är en tavel-junkie så det lär väl införskaffas fler färger vad det lider. Just nu ligger grå tavla bäst till då kombon med det blå gummit kommer bli bra, men även orange och vit lockar.
Mera gummin åt folket, ett grått och ett orange 🙏🏻👍bra skrivet

Mera gummin åt folket, ett grått och ett orange 🙏🏻👍bra skrivet

Ja, grått gummi är jäkligt bra till endera grå, vit eller svart tavla. Jag gillar verkligen det monokroma och "mitt" andra märke har precis släppt en klocka där jag vid första anblicken av produkbilden trodde att jag tittade på en svartvit bild.

Nya Sinn T50. Skulle som sagt kunnat vara en svartvit bild :)

Skärmavbild 2023-03-15 kl. 20.40.15.png

• Gummin i fler färger.
En riktigt bra bruksklocka imo 😁
DB354986-AEE6-43CA-BE76-E970A17BF9FD.jpeg

Men är lite undrande om låsmekanismen på om länken håller över tid! Någon som har S&S länk som blivit sliten då det känns som varje gång man öppnar/sluter länken blir ett litet slitage?
Min RS Chrono är från 2013 och låser funkar hur bra som helst. Har burit den i princip dagligen under hälften av tiden….
Jag hade några år då jag köpte flera andra SS och bytte klocka dagligen, men nu har jag sålt av (nästan) allt annat och gått tillbaka till att enbart bära Chronon dagligen…

• Gummin i fler färger.
Och möjlighet att boka en tid för service istället för att behöva lämna in klockan i många månader…..

Skulle göra mig av med några klockor , men går sådär påfyllt med denna idag …
Snyggt, tipsar om att läsa på om batterisparfunktionen! Visarna pausar i läget dem står i och sjukt tillfredställande att slå igång den den igen och se dem springa ikapp😁 speciellt om det gått några timmar! Sen najs att spara på batteri men känns nästan sekundärt haha

Tillbaka
Topp