• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1BBCB077-6860-4176-A40F-604C981B0A3C.jpeg
FF0E2519-0884-41E8-A8B8-38F1E0255163.jpeg
954ADDC7-F951-40B0-A794-CB41E08FAEC2.jpeg
603C53EA-A7DE-4719-8458-F2A6ED8B5187.jpeg
 
Har varit sugen på olika S&S-modeller länge, samt diverse andra klockor, men lyckats skjuta upp första (i min värld) dyra klockköpet i ett försök att undvika att fastna i klockfällan mer än nödvändigt samt att undvika konsumtion generellt. Nu börjar det däremot bli svårt att undvika och jag känner att jag verkligen börjar villhöva en WT med vit tavla på länk och svart gummi till.
Frågar här för att få rätt sorts svar. Vad säger ni om den klockan som en första ”riktig” klocka? Vill uppenbarligen mest ha medhåll, men finns några betänkligheter så upplys gärna en novis. Skulle någon vara sugen på att avyttra en så är jag idel öra. Tänkt att jag måste gå förbi och jämföra 36 vs 41 i butik i dagarna.
WT är jäkligt bra, men om du söker beg så kolla så att den har det nya verket i.
Själv föredrar jag Skydiver, och den blå WT 41mm 👍
 
Så äntligen har jag skaffat en riktigt fräsch WT41. Kombinera orange och gummi är egentligen utanför min komfortzon, så ska bli kul att testa.

Går generellt med mindre klockor, men tycker jag får till passformen riktigt bra på min klena o bleka lekamen. Bra form på boetten och gummit gör det möjligt. Kan nog bli bra det här. 👍🏽

Ändrat lite fram o tillbaka på microjusteringen. Känns nästan som om man vill ha gummit lite tightare än länk eller? Blir det bökigt när man blir varm om handleden? Mitt första gummi så har ingen koll. 🤷🏻‍♂️

Enda nackdelen är hittills att jag tyckte det var onödigt pilligt att ställa in klockan. Svårt när kronan sitter så långt in och verket var märkbart trögare än på min RSC36.

Någon som känner till nån begagnad länk förresten som ligger och skräpar någonstans? ⏰ Kunde vara kul o testa.
Nice! Grym sommarkombo! Är orimligt sugen på exakt samma modell till sommaren
 
Har varit sugen på olika S&S-modeller länge, samt diverse andra klockor, men lyckats skjuta upp första (i min värld) dyra klockköpet i ett försök att undvika att fastna i klockfällan mer än nödvändigt samt att undvika konsumtion generellt. Nu börjar det däremot bli svårt att undvika och jag känner att jag verkligen börjar villhöva en WT med vit tavla på länk och svart gummi till.
Frågar här för att få rätt sorts svar. Vad säger ni om den klockan som en första ”riktig” klocka? Vill uppenbarligen mest ha medhåll, men finns några betänkligheter så upplys gärna en novis. Skulle någon vara sugen på att avyttra en så är jag idel öra. Tänkt att jag måste gå förbi och jämföra 36 vs 41 i butik i dagarna.
Helt perfekt första klocka. Jag har haft den kombo du söker. Den av alla klockor jag sålt jag saknar mest.
20200611_081119.jpg
20200617_084648.jpg
 
Haha fjärde? Vad hände
Köpte min första 2016, black Night, på den tiden tyckte jag 44mm var litet 🙈.
Köpte en ny stål 2022, köpte också en WT samma sommar, gjorde mig av med min Sky då den bara blev liggandes.

Fyndade en black Night som har lite sliten, övergav den då jag sålde va hela samlingen och körde enbart Garmin.

Nu är jag tillbaka med två Sjöö Sandström😅
 
Köpte min första 2016, black Night, på den tiden tyckte jag 44mm var litet 🙈.
Köpte en ny stål 2022, köpte också en WT samma sommar, gjorde mig av med min Sky då den bara blev liggandes.

Fyndade en black Night som har lite sliten, övergav den då jag sålde va hela samlingen och körde enbart Garmin.

Nu är jag tillbaka med två Sjöö Sandström😅
Haha ok, snygg dinka iallafall 🖤💛
 
Tillbaka
Topp