Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt
VärldsklassTestar en mer vågad tavelfärg på Chronolinken efter tidigare ha testat svart, vitt och blått. Orange håller förhoppningsvis sommaren ut
![]()
Riktigt läcker pjäs!
Denna landande i lådan idag.
![]()
Tycker den passar grymt bra på den där mesh-länkenJust nu min enda S&S. Har varit med sedan jag köpte den ny.
![]()
Riktigt fin! En sån där hade jag verkligen kunnat tänka mig ge till min samboKom på att jag har ju helt glömt bort att göra ett inlägg här på KS! För ett par veckor sedan tog min kära sambo examen och jag gav henne en Sjöö Sandström royal steel classic 32mm med mop tavla. Har nog aldrig sett henne så glad för en present
Lite mindre stl, quartz, datum, 10 atm. Perfekt jobb/fritids klocka för henne. Väldigt nöjd med mitt val om jag får säga det själv. Tavlan är verkligen riktigt läcker på den. Såå, nu har min Sjöö fått en kompis. Alla nöjda och glada![]()
![]()
![]()
![]()
Tackar! Ja, fick ett bra pris på den och hon är helnöjd. Hon fick ju en mekanisk Seiko av mig för ett par år sedan som hon aldrig ställde själv, så quartz är perfekt och tavlan är grymRiktigt fin! En sån där hade jag verkligen kunnat tänka mig ge till min samboPerfekt med quartz och urtavlan såg riktigt grym ut!
Orange är alltid rätt på sommaren!!Testar en mer vågad tavelfärg på Chronolinken efter tidigare ha testat svart, vitt och blått. Orange håller förhoppningsvis sommaren ut
![]()
Jag gav min fru en exakt likadan för ett par år sedan i present efter vårt andra barn fötts. Hon är också supernöjdKom på att jag har ju helt glömt bort att göra ett inlägg här på KS! För ett par veckor sedan tog min kära sambo examen och jag gav henne en Sjöö Sandström royal steel classic 32mm med mop tavla. Har nog aldrig sett henne så glad för en present
Lite mindre stl, quartz, datum, 10 atm. Perfekt jobb/fritids klocka för henne. Väldigt nöjd med mitt val om jag får säga det själv. Tavlan är verkligen riktigt läcker på den. Såå, nu har min Sjöö fått en kompis. Alla nöjda och glada![]()
![]()
![]()
![]()
Roligt att höra! Känns som en klassisk modell. Lika mycket smycke som klocka. Jag tycker den är vacker hahaJag gav min fru en exakt likadan för ett par år sedan i present efter vårt andra barn fötts. Hon är också supernöjd![]()
Hennes:Roligt att höra! Känns som en klassisk modell. Lika mycket smycke som klocka. Jag tycker den är vacker haha![]()
Skitsnygg! Är tavlan grå med guldvisare?God Sjöö Sandström Söndag kamrater.
Idag gör man sista passet innan semestern, tillika sista passet någonsin på denna arbetsplats.
Mot nya utmaningar
![]()
Grå tavla med typ rosé markers.Skitsnygg! Är tavlan grå med guldvisare?
ÅM på den?
Jobbar på bronspatinan i värmen
![]()
![]()
Kanonfin
Denna landande i lådan idag.
![]()
Det är dennaKanonfinär den Frankensteinad eller finns den att köpa i det utförandet ?
Habegäret kickar in stenhårt.Grå tavla med typ rosé markers.
Riktigt trevlig kombo.
![]()
Men dra åt! Den där va ball. Kronograferna alltså, det är nästa klocka!Orange är alltid rätt på sommaren!!
![]()
Rent generellt så byter man inte urtavla själv, det krävs en viss kunskap, verktyg och noggrannhet.Är det svårt att byta urtavlorna? Vad kostar de att köpa?
Var och varannan moell man ser här i tråden har en variation på kombon urtavla / armband som gör det väldigt läckert. Om man kunde byta snabbt hemma vore det ju klockrent.
Då skall jag hålla fingrarna borta.Rent generellt så byter man inte urtavla själv, det krävs en viss kunskap, verktyg och noggrannhet.
Vissa köps från SS och vissa beg, t.ex. från KS, Tradera eller annan auktion. Prisläge har jag inte koll på men runt ett par tusen per tavla.Då skall jag hålla fingrarna borta.
Sjukt många fina urtavlor.
Vad kostar urtavlorna? Får man köpt från SS direkt?