• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

20230714_132928.jpg

Solen skiner in genom fönstret. Fredag eftermiddag. En orange Worldtimer. Perfekt!👌

Är det någon som vet om det varit någon återkallning på automatiska sjöö sandström vid något specifikt år?
Läste tidigare om att några fått sina ur reparerade på garanti - var det en viss modell / årsmodell?
(bra att veta om man köper begagnat)

Batteridriven quartz, det ser man på att subdial kl 2 mäter 1/10 sek + att bägge övre subdials är ovanför midjan. Storleken ser ut att vara rätt väl under 40mm så säger dammodell.
Jag kom fram till samma sak. Den låg ute på auktion, men med auktionskostnaden, momsen och allt så var den inte värd pengarna.
Låg en RS WT ute också, men den såg ut att vara 36mm också + en 41mm.

Klockhandlare som gått i konken, men med auktionsfirmans priser (1800:- i auktionskostnad) så var det ju bara att glömma budginingen.

Kul att höra! Vad tycker du om länken? Har en också men känns väldigt bra på gummi så blir det under sommaren i alla fall
Länken funkar väldigt bra på mig. Har övervägt att sätta på gummi under sommaren men tycker den passar så bra på länk att det inte överväger myset med gummi. Varning för att kanterna på länken är väldigt skapa, jag har faktiskt skalat av skinn från ett finger en gång när jag var oförsiktig 🙃

Är det någon som vet om det varit någon återkallning på automatiska sjöö sandström vid något specifikt år?
Läste tidigare om att några fått sina ur reparerade på garanti - var det en viss modell / årsmodell?
(bra att veta om man köper begagnat)
Vet att Worldtimer använde ett verk som de bytte ut på garanti om det strulade. Kommer inte ihåg årtal men det var i början av den nya utgåvan så kanske sent 10-tiotal?

Länken funkar väldigt bra på mig. Har övervägt att sätta på gummi under sommaren men tycker den passar så bra på länk att det inte överväger myset med gummi. Varning för att kanterna på länken är väldigt skapa, jag har faktiskt skalat av skinn från ett finger en gång när jag var oförsiktig
Fattar! Får testa länken sen efter semestern😊

Då kanske det gäller RSC också?
Du tänker runt 2018-2019?
Nä, gäller väl enbart Worldtimer och GMT-verket som dom bytte leverantör på från Soprod till Sellita. RSC har inte haft Soprod utan från början ETA som sedermera byttes till Sellita (när dom fickglasbaksida?). Låter som Soprod är skräpverk men det hela var väl inte riktigt så enkelt kanske?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp