• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

C6BB4024-B193-49BB-B658-2CBEF5392382.jpeg

Stilrent men ändå mer kul med de mer alternativa urtavlorna.

(Man orkar aldrig justera datum..)

Fråga, jag har förstått att man inte skall justera datum när man är runt klockan 12 (på natten) med en automatisk klocka.

Men gör det något om man för exempel ställer in tiden baklänges? Alltså backar den till riktigt klockslag?

Kom på att jag har ju helt glömt bort att göra ett inlägg här på KS! För ett par veckor sedan tog min kära sambo examen och jag gav henne en Sjöö Sandström royal steel classic 32mm med mop tavla. Har nog aldrig sett henne så glad för en present🤩

Lite mindre stl, quartz, datum, 10 atm. Perfekt jobb/fritids klocka för henne. Väldigt nöjd med mitt val om jag får säga det själv. Tavlan är verkligen riktigt läcker på den. Såå, nu har min Sjöö fått en kompis. Alla nöjda och glada ✅
IMG_39911.jpg
20230705_190952.jpg
20230705_190733.jpg
Den är riktigt fin! Köpte en i samma utförande samt diamantbezel till frun och hon älskar den fortfarande

Hej,

In och följ både Jari som simmar Stockholm - Helsingfors och vår precis påbörjade auktion gällande den Landsort D4 som han bär under hela äventyret. Alla pengar går till stiftelsen Baltic Waters och att hålla vikarna levande :cool:

Jari började den 10 juni att påbörja världens längsta simning utan följebåt från Stockholm till Helsingfors. Ett ca 37 dagar långt extremäventyr där han kommer att simma i genomsnitt 13,7 km dag. För att klara sin riktigt imponerande utmaning kommer han att behöva ta med sig en Alpackaraft med en totalvikt på 85 kg. Fullpackad med tält, avsaltningsanläggning, torrfoder för att täcka alla måltider, sim utrustning och annan viktig utrustning.

Jari bär vår nya Landsort 459m. En klocka väl anpassad till utmaningen detta innebär.

Läs mer här:

In och buda här: (Alla pengar skänker vi till Baltic Waters som jobbar för en mer levande östersjön)

Följ Jari och var han befinner sig här:
https://share.garmin.com/6EQMH

MVH
Sjöö Sandström

Klocksnackare,

Nu är det bara ca 20h kvar på auktionen gällande den blå Landsort som Jari burit under hela sitt äventyr med att simma från Stockholm till Helsingfors. Bara in och buda och vi skänker som sagt alla pengar till stiftelsen Baltic Waters och deras projekt för att få mer levande vikar i Östersjön!

Hoppas ni har en fin sommar :cool:

MVH
Sjöö Sandström

Tillbaka
Topp