• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hejsan,

Är det någon som vet mellan tummen och pekfingret vad det kostar att göra en full service av Royal steel kronograf hos någon av dom auktoriserade service ställen? Har ringt två butiker men dom vill inte uppge något intervall utan att först ha öppnat upp och kollat. Tycker det borde gå att få ett ca. pris, är det 3 eller 15tkr? :)

Hejsan,

Är det någon som vet mellan tummen och pekfingret vad det kostar att göra en full service av Royal steel kronograf hos någon av dom auktoriserade service ställen? Har ringt två butiker men dom vill inte uppge något intervall utan att först ha öppnat upp och kollat. Tycker det borde gå att få ett ca. pris, är det 3 eller 15tkr? :)
Hej!
Grundpriset för en kronograf skulle jag gissa ligger runt 5000 eller lite till Sen kan det tillkomma kostnader för trasiga delar i verket som inte ingår i service. Hör av dig till Sjöö Sandström direkt är också min rekommendation.

Hej!
Grundpriset för en kronograf skulle jag gissa ligger runt 5000 eller lite till Sen kan det tillkomma kostnader för trasiga delar i verket som inte ingår i service. Hör av dig till Sjöö Sandström direkt är också min rekommendation.
Tack för svar! Fick ett spann från 6-12tkr av Stjärnurmakarna som sa att dom skickade den till Sjöö Sandström för servicen.
Hoppas jag inte spammar tråden här med fel typ av frågor, säg till i så fall, är ny på forumet ;)

Jag bor i Dalarna och ringde till en lokal butik som gav ett ca. pris på 7-8tkr för service och byte av krona (den måste bytas) med tillägget att det så klart kan tilkomma kostnader om det är fler saker som behöver bytas. Han sa att dom beställer originaldelar men att dom gör servicen själva. Finns det någon uppenbar nackdel med att inte gå till auktoriserd verkstad?

Tack för svar! Fick ett spann från 6-12tkr av Stjärnurmakarna som sa att dom skickade den till Sjöö Sandström för servicen.
Hoppas jag inte spammar tråden här med fel typ av frågor, säg till i så fall, är ny på forumet ;)

Jag bor i Dalarna och ringde till en lokal butik som gav ett ca. pris på 7-8tkr för service och byte av krona (den måste bytas) med tillägget att det så klart kan tilkomma kostnader om det är fler saker som behöver bytas. Han sa att dom beställer originaldelar men att dom gör servicen själva. Finns det någon uppenbar nackdel med att inte gå till auktoriserd verkstad?
Skulle rekommendera att skicka direkt till Sjöö för service, det brukar generellt bli billigare än om man gör det genom en tredje part.

Som @th0m påpekar så gör Sjöö service utan mellanhänder.

Fördelen med auktoriserade verkstäder är ju framförallt garanti och trygghet. Urmakaren i, exempelvis, Ludvika har säkert koll, men det beror väl på vilken klocka det handlar om. En 15 år gammal Volvo V70 kan ju vem som helst laga men man hade knappast lämnat in en ett år gammal Porsche till Bengans bilverkstad för service.

Hejsan,

Har i skrivande stund inne min Skydiver på service. Där går en fullservice på 4 800. Så misstänker att en automatare är ett par tusenlappar till? så typ 6-7000 kanske?

Tack för alla svar, mycket uppskattat!

När jag läste på deras hemsida fick jag bilden av att man skulle vända sig till deras auktoriserade butiker för service.

Men tackvare blandannat @th0m så ringde jag direkt till Sjöö och då sa dom att full service kostar 6500kr + kostnad för nya delar eller allmänt vad dom hittar när dom öppnar upp klockan!

• Like
Reactions: NRE
Som @th0m påpekar så gör Sjöö service utan mellanhänder.

Fördelen med auktoriserade verkstäder är ju framförallt garanti och trygghet. Urmakaren i, exempelvis, Ludvika har säkert koll, men det beror väl på vilken klocka det handlar om. En 15 år gammal Volvo V70 kan ju vem som helst laga men man hade knappast lämnat in en ett år gammal Porsche till Bengans bilverkstad för service.
Just min klocka motsvarar en v70. Den är från 2010 så nästan 15år 😉

• Like
Reactions: NRE
Min Omega har fått en kompis. 🙂
1000003547.jpg

Klocksnackare,

Det har blivit hög tid för tävling där vi vill engagera Er på forumet lite extra. Lägg upp valfri bild tillsammans med något ni associerar med Sjöö Sandström här i tråden. Det inlägg med flest likes vinner en svart korthållare värde 895 kr, andra- och tredjeplats vinner varsin blå keps med blå logga, värde 400 kr.

Tävlingen startar nu och avslutas tisdag 14 november kl. 09.00 där vinnare utses samma dag.

Vi ser fram emot era bidrag och lycka till!

Test 2.png Keps Blå.png

Klocksnackare,

Det har blivit hög tid för tävling där vi vill engagera Er på forumet lite extra. Lägg upp valfri bild tillsammans med något ni associerar med Sjöö Sandström här i tråden. Det inlägg med flest likes vinner en svart korthållare värde 895 kr, andra- och tredjeplats vinner varsin blå keps med blå logga, värde 400 kr.

Tävlingen startar nu och avslutas tisdag 14 november kl. 09.00 där vinnare utses samma dag.

Test 2.png Keps Blå.png
För mig finns det ett särskilt tillfälle som utmärker sig lite mer än andra när jag tänker tillbaka på alla Sjöö Sandström-klockor jag haft genom åren - När jag friade till min flickvän ute på äventyr i Asien (med en Sjöö Sandström runt handleden såklart) 💍
IMG_7483.jpeg

Klocksnackare,

Test 2.png Keps Blå.png
Sjöö Sandström 🖤💛 Sjöö Sandström söndag såklart
Men det är svenskt och det som det symboliserar mest för mig är sommar med familjen i skärgården,
IMG_2335.jpeg

Klocksnackare,

Test 2.png Keps Blå.png
Inte helt otippat, men svensk sommar i skärgårn - då finns inget mer givet än Sjöö Sandström! 🇸🇪☀️
IMG_9510.jpeg
IMG_8790.jpeg

Har i skrivande stund inne min Skydiver på service. Där går en fullservice på 4 800. Så misstänker att en automatare är ett par tusenlappar till? så typ 6-7000 kanske?
Får man fråga varför den behöver service?
Är det något dom rekommenderar vid t.ex batterbyte?
Jag har nämligen haft min ett gäng år, kanske dags? Funkar som den ska iallafall

Mvh Johan

Tillbaka
Topp