sneglar mot @HaVet71Riktigt kul släpp! vem blir först
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
sneglar mot @HaVet71Riktigt kul släpp! vem blir först
Kommer självklart köpa..men kanske i omgångarsneglar mot @HaVet71
Ingen vågad gissning direktsneglar mot @HaVet71
Klart du kommer!Kommer självklart köpa..men kanske i omgångar
Riktigt lyckade urtavlorKlocksnackare,
Allt började med en vision. Det bästa av två världar skulle förenas i ett armbandsur på ett helt nytt sätt. Klassiskt klockhantverk skulle ingå symbios med nya tidens elektronik. Efter år av utveckling presenterade vi 1997 ett unikt armbandsur, Sjöö Sandström CHRONOLINK Worldtimer UTC. Elegansen i en klassisk, mekanisk klocka förenades med elektronikens briljans. Ett koncept som än idag är unikt i klockvärlden.
Med stolthet introducerar vi en efterlängtad och exklusiv uppdatering av vår mest ikoniska klocka som lanserades 1997, Chronolink Worldtimer UTC. Nu kan våra lojala Chronolink-entusiaster uppleva ett exklusivt set med två nya urtavlor elegant förpackade i ett svensktillverkat läderetui. ”Vibrant” innehåller en grön och en orange urtavla med stålindex och ”Elegance” innehåller en ivory och en blå urtavla, båda med rosé gulds index. Två tavelbyten ingår i paketet mot uppvisande av värdebeviset som medföljer i etuiet.
Accessories
Swedish watchmaking. Sweden has a long and honored tradition of exquisite watchmaking.www.sjoosandstrom.com
MVH
Sjöö Sandström
Otroligt kul att ni riktar ett släpp mot oss entusiaster! Speciellt den gröna tavlan ser fantastik ut.Klocksnackare,
Allt började med en vision. Det bästa av två världar skulle förenas i ett armbandsur på ett helt nytt sätt. Klassiskt klockhantverk skulle ingå symbios med nya tidens elektronik. Efter år av utveckling presenterade vi 1997 ett unikt armbandsur, Sjöö Sandström CHRONOLINK Worldtimer UTC. Elegansen i en klassisk, mekanisk klocka förenades med elektronikens briljans. Ett koncept som än idag är unikt i klockvärlden.
Med stolthet introducerar vi en efterlängtad och exklusiv uppdatering av vår mest ikoniska klocka som lanserades 1997, Chronolink Worldtimer UTC. Nu kan våra lojala Chronolink-entusiaster uppleva ett exklusivt set med två nya urtavlor elegant förpackade i ett svensktillverkat läderetui. ”Vibrant” innehåller en grön och en orange urtavla med stålindex och ”Elegance” innehåller en ivory och en blå urtavla, båda med rosé gulds index. Två tavelbyten ingår i paketet mot uppvisande av värdebeviset som medföljer i etuiet.
Accessories
Swedish watchmaking. Sweden has a long and honored tradition of exquisite watchmaking.www.sjoosandstrom.com
MVH
Sjöö Sandström
Sjöö Sandström skickar alltid med rätt visare till tavlan vid byte, eller har gjort iaf när jag bytt tavla på sambons klockor.Är det någon som vet hur det är med visare till tavlorna med rosé gulds index? Ingår rosé gulds visare eller går det att köpa separat? Om jag ser rätt så är det rosé gulds visare på bilden på förra sidan men jag hittar inte någon info om visare.
Tror du har helt rätt. Annual 2019 finns ju att jaga annarsRoyal steel med silvertavla. Denna hade gjort sig perfekt med samma gröna nyans som precis släpptes till Chronolinken tror jag
Tror du har helt rätt. Annual 2019 finns ju att jaga annars
Köper den tanken. Men nu har det ju gått några år sen det kom ny färg till Royal Steel, så kanske får man se ett par nya snart. En grön sunburst till rs och en grön matt till Worldtimern skulle ju passa perfekt i linjen. Eller hur, @Sjöö SandströmDen ser riktigt bra ut men hade ju gärna skippat "annual edition" på tavlan.
De allt mer färgade banden i olika serier talar ju för att det ligger i farans rikting med fler färger på dom två modellernaKöper den tanken. Men nu har det ju gått några år sen det kom ny färg till Royal Steel, så kanske får man se ett par nya snart. En grön sunburst till rs och en grön matt till Worldtimern skulle ju passa perfekt i linjen. Eller hur, @Sjöö Sandström
Vilken första SSFörsta Sjöö Sandström blev 2023 annual edition Tungsten!
Jag kan säga att det känns och ser 100 gånger bättre än bilder.
Som det ska varaEn trogen följeslagare på söndagar
Jag gör gärna samma sak. Har en orange, men vill ha den gröna.Då jag redan har den orangea originaltavlan och bara är intresserad av den nya gröna tavlan så jag delar gärna Vibrant-paketet med den som tänker tvärt om. Skicka PM isf
Många frågor på en gång!Jag hjälper en kompis att söka efter en begagnad RSC41 på länk och med nån mörkare tavla. Är det något givet som skiljer mellan vissa årsmodeller? Typ när dom bytte verk eller så? Något som har någon praktisk betydelse?
Finns det något sätt med serienummer att kunna bestämma tillverkningsår om den inte är fullset?
Vi har eventuellt fått häng på en som påstås vara från 2019, ser ok ut men utan tillbehör. Sägs "gå bra", men vet inte vad det innebär i eventuell avvikelse, aldrig servad. Då borde det väl snart vara dags för service antar jag? Vad brukar en standardservice gå på? Och framförallt, vad är marknadspris på klockan?
Håller med @NRE om allt ovan. Kan i tillägg säga att jag har en RSC från -19 med serienummer i mellan 970-990 om det hjälper i din bedömning.Jag hjälper en kompis att söka efter en begagnad RSC41 på länk och med nån mörkare tavla. Är det något givet som skiljer mellan vissa årsmodeller? Typ när dom bytte verk eller så? Något som har någon praktisk betydelse?
Finns det något sätt med serienummer att kunna bestämma tillverkningsår om den inte är fullset?
Vi har eventuellt fått häng på en som påstås vara från 2019, ser ok ut men utan tillbehör. Sägs "gå bra", men vet inte vad det innebär i eventuell avvikelse, aldrig servad. Då borde det väl snart vara dags för service antar jag? Vad brukar en standardservice gå på? Och framförallt, vad är marknadspris på klockan?