• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag var och tittade på en Sjöö Sandström hos uris idag. Blev som en paketöppning nästan även fast jag inte köpte. Delar med mig i denna tråden tänker jag.

Ytterlådan var frän.

20240207_161421.jpg

Öppen låda. Ett extra svart band följer med.

20240207_161449.jpg

Skamlöst posar jag med klocka av annat märke. Men fokus på SS nu. Den är grymt fin i verkligheten, bilder gör den inte rättvisa. Tavelstrukturen är magisk, lite åt sandpapperhållet.

20240207_161623 (2).jpg
Håller med att bilder kan inte visa verkligheten på den

Bilagor

• CA10185C-2B53-4E6D-AD41-2DF6FB9A66A6.jpeg
    CA10185C-2B53-4E6D-AD41-2DF6FB9A66A6.jpeg
    518.1 KB · Visningar: 16
  • B6E14451-58CD-4F76-914F-455922DEDA98.jpeg
    B6E14451-58CD-4F76-914F-455922DEDA98.jpeg
    337.9 KB · Visningar: 17
Senast ändrad:
Hur cool är inte denna då!? Köpte denna defekt. Huvudfjädern i manuella verket är av och batteribyte behövs. Ska fixa detta själv tänkte jag. Kanske kan dela lite bilder från insidan av denna om det finns intresse. 😊
IMG_0199.jpeg
IMG_0198.jpeg
Spanade också in den där! Hade man vart mer händig så hade jag också lagt bud 😅

Men stort grattis! Ser kanonfin ut 😍

Hur är länken till Worldtimer? Har själv endast gummi och ser att många andra kör det också. Är det värt 6k för att köpa i efterhand?

Beror på om du har 36 eller 41 mm. Helt olika länkar. 41an är lite mer rejäl och har tydlig närvaro. 20mm runt om. 36an är mer elegant, avsmalnande till 18mm och betydligt tunnare.

Båda har dock dolt lås. Jag gillar länken men det är en vattendelare för många.

Köptes fullset på auktion via kaplans. Ok då kommer lite bilder när jag hunnit dra igång service av denna 👍
Grattis! :) Runt utropspris var jag mycket intresserad, men den gick en bit norr om vad jag hade velat betala för en defekt klocka. Eftersom du tänker laga den själv förstår jag dock köpet till 100%. Kul att den hamnade på forumet också.

Är det någon som vet varför S&S lade ner Chronolinken? Den är ju riktigt cool. Va’ det pga låg efterfrågan eller brist på delar?

Grattis! :) Runt utropspris var jag mycket intresserad, men den gick en bit norr om vad jag hade velat betala för en defekt klocka. Eftersom du tänker laga den själv förstår jag dock köpet till 100%. Kul att den hamnade på forumet också.
Ja jag blev själv förvånad att den gick så högt. Men jag har spanat på dessa en längre tid och tror ändå det blev en helt okej affär med tanke på att jag kan serva den på egen hand 😊
Har två andra projekt att avsluta men hoppas kunna påbörja arbetet på chronolinken inom kort 😃 så sugen!

Hur är länken till Worldtimer? Har själv endast gummi och ser att många andra kör det också. Är det värt 6k för att köpa i efterhand?
Jag har WT41 köpt med gummi i November. Köpte länken senare, gillar både länken och gummit skarpt. Som vanligt med länkar så ser klockan dyrare ut med länk. Med gummit lite sportigare. Gillar att kunna byta. Och som noteras i ett annat inlägg så är 41:ans länk inte avsmalnande samt saknar mikrojustering. Men jag fick till längden bra så den sitter perfekt. Nu hade jag också tur och fick tag på min länk här på Klocksnack (den var som ny) men annars så var min plan att köpa en ny. Så jag tycker att den är värd det.

Tillbaka
Topp