Stenholm13
Silver
är det ingen här i gruppen som har en rs chrono och vill dela med sig av lite bilder och erfarenheter och tyckande
?
![Smiling face with smiling eyes :blush: 😊](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60a.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jaa just det, vad dum jag ärDet är svårt (om du inte hittar på något radikalt), länk eller gummi sitter fast med tre skruvar på varje sida.
Bild från nätet.
![]()
Har en kompis som kör en RSC41 med vit tavla på läder. Skitfin, OM du har rejäla handleder (vilket han har). Den typen utav klocka blir ju visuellt väldigt stor pga avsaknad av markerad bezel. Blir liksom mycket tavla. Tycker att rent objektivt så är RSC 36 mer välbalanserad än 41 just pga ovanstående. Precis som att Rolex DJ är fantastisk i 36 men märklig i 41.Ingen som kör rs classic 41? (Gärna svart tavla men allt funkar) Sugen på lite bilder och tyckande, min hjärna hoppar fram och tillbaka![]()
Håller med @Putteman och föredrar RSC36 då jag tycker att de proportionerna passar klockan bättre (likt att jag föredrar DJ36 före DJ41). Men smaken är som baken och jag har haft ett antal RSC41, här är lite gamla bilder jag hittade på KS (ursäkta kassa bilder, verkar som att jag tog bilder med en toffel förrIngen som kör rs classic 41? (Gärna svart tavla men allt funkar) Sugen på lite bilder och tyckande, min hjärna hoppar fram och tillbaka![]()
Jaha! Tack36 (från början benämnd 37) är den klassiska. Formspråket kom redan 1993 med S1, se lite historia här.
Brand
The art of manufacturing clocks and watches has a long and proud standing in Sweden.www.sjoosandstrom.com
Måste vara RoffeAtt köpa en länk till rs classic kostar alltså 6000 spänn![]()
Tack själv och njut av klockan! Gjorde sig väldigt bra på det bandetTrevlig söndag i tråden. NWA - tack @Limeee för affären och pratstunden.
Nu blir det lunch, tar alltid av klockan när jag lagar mat.
![]()
Jag vill minnas att jag hört att känsligheten kan justeras.En fråga angående Skydiver.
Jag har ett fint exemplar som var nyservad för ett par år sedan. Detta var precis precis när jag köpte den. Jag har en fråga angående när man vrider kronan hur mycket som är normalt att vrida för att se nästa ”komplikation”
För mig så måste jag vrida ca fem korta vridningar för att få fram nästa i digital fönstret. Är detta normalt?
Ja, man kan justera ett litet mässingsbleck i verket. Låter som att det kan behövas på den där.Jag vill minnas att jag hört att känsligheten kan justeras.
@Sjöö Sandström kanske kan reda ut detta?
Åh tack då vet jag att inget är fel iallafallJa, man kan justera ett litet mässingsbleck i verket. Låter som att det kan behövas på den där.
Vad använder du för maskeringstejp?Då körde jag en lördagmorgon med lite polering. Jag börjar med att tejpa mittlänken och borstade ytor på boetten.
![]()
![]()
Sen borstar jag länken på en 3M Fine matta och jämnar sen ut med en polerkloss medium från Bergeon:
![]()
![]()
Efter det tar jag och tejpar den borstade ytan istället:
![]()
Nu dags för polermaskinen. Jag har fyra olika grova polermedel. Kör dom två grövre på vänster sida och dom två finare på höger.
![]()
Sen rengör jag delarna med varmt vatten, diskmedel och tandborste samt länken i ultraljudsbad.
Minns ni hur länken såg ut innan?
![]()
![]()
Här är resultatet:
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu kan jag gå vidare med montering av båda verken i boetten nästa gång
fortsättning följer…
Vad är detta för version?Blev tydligen med Skydiver idag, första gången jag testar den. Känns toppen!
![]()
SAR "Search And Rescue"Vad är detta för version?
Välkommen in i värmen!Blev tydligen med Skydiver idag, första gången jag testar den. Känns toppen!
![]()
Jag använder dessa:Vad använder du för maskeringstejp?