• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

W78

Omega
Precis, @NRE är nog ute efter den här. Min på bild, men har inte kvar den.
IMG_0336.jpeg
Har länge tyckt den där varianten är jäkligt snygg!
 

joh.jonsson

Panerai
Så nu har det hänt, batteriet i skydivern är slut. Vad säger ni, lämna in till AD (och få trycktest?) dom kanske skickar upp den till HQ=dyrt?
Eller bara byta själv. Verkar inte vara raketforskning och är van med att skruva. Vattentätheten som gör mig mest tveksam till att göra det själv.
Vad säger ni? Har nån bytt själv?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Så nu har det hänt, batteriet i skydivern är slut. Vad säger ni, lämna in till AD (och få trycktest?) dom kanske skickar upp den till HQ=dyrt?
Eller bara byta själv. Verkar inte vara raketforskning och är van med att skruva. Vattentätheten som gör mig mest tveksam till att göra det själv.
Vad säger ni? Har nån bytt själv?
För mig så hade det berott på om jag använder den i vatten eller ej.

Har batteriet tagit slut, så har det gått några år.
Packningarna kan vara slut och klockan otät, veckan efter trycktestet oavsett vad testet visat.

Badar, duschar, eller kajakar du med klockan så skulle jag köra batteribyte och ”täthetsservice”.

Sitter du bara vid skrivbord. Så byt batteriet själv.
 

joh.jonsson

Panerai
För mig så hade det berott på om jag använder den i vatten eller ej.

Har batteriet tagit slut, så har det gått några år.
Packningarna kan vara slut och klockan otät, veckan efter trycktestet oavsett vad testet visat.

Badar, duschar, eller kajakar du med klockan så skulle jag köra batteribyte och ”täthetsservice”.

Sitter du bara vid skrivbord. Så byt batteriet själv.
Fasen, nu fick jag kalla fötter haha. Alltid skönt o veta att allt är ok. Den får åka på spa!
Tack för inputen!
 
Topp