• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har en WT 36 som nu börjar få några år på nacken så börjar fundera på om det är dags för en service. Vad är eran erfarenhet av SS service? Hur ofta behövs det och är det någon som har en uppfattning av kostnad? Tack alla!
 
Har en WT 36 som nu börjar få några år på nacken så börjar fundera på om det är dags för en service. Vad är eran erfarenhet av SS service? Hur ofta behövs det och är det någon som har en uppfattning av kostnad? Tack alla!
Jag hade en Quattro på service för någon månad sedan. Den tog strax under två veckor. Priset på en service är 5000kr + ev polering (vill minnas det går på ca 1600kr). Ett nytt glas går på ca 1500 kr också (om du har kass ar coating och vill fixa). SS har dock semester nu tom vecka 32, så bäst är att vänta en vecka eller två innan du skickar den :).
 
Jag hade en Quattro på service för någon månad sedan. Den tog strax under två veckor. Priset på en service är 5000kr + ev polering (vill minnas det går på ca 1600kr). Ett nytt glas går på ca 1500 kr också (om du har kass ar coating och vill fixa). SS har dock semester nu tom vecka 32, så bäst är att vänta en vecka eller två innan du skickar den :).
Tack för svaret!! här trodde jag att jag kunde ordna detta under semestern… Oh well får passa på att använda den i solen några dagar till!
 
Har en WT 36 som nu börjar få några år på nacken så börjar fundera på om det är dags för en service. Vad är eran erfarenhet av SS service? Hur ofta behövs det och är det någon som har en uppfattning av kostnad? Tack alla!
På frågan hur ofta så försöker jag hålla mig till att serva när den börjar gå dåligt. Min erfarenhet är att det är några är mer än de 5 som brukar vara standardsvaret på frågan och det behöver inte nödvändigtvis bli dyrare för att den gått längre vad jag har märkt. Jag har 2 SS som är inne på sitt sjätte år utan service och går som tåget fortfarande så de får gott vänta lite till.
 
Landsorten fortsätter leverera
IMG_20240731_113514.jpg
 
Har en WT 36 som nu börjar få några år på nacken så börjar fundera på om det är dags för en service. Vad är eran erfarenhet av SS service? Hur ofta behövs det och är det någon som har en uppfattning av kostnad? Tack alla!
Jag har en WT som endast är ca 2 år, men börjat gå lite dåligt. Rädd att det kan vara kopplat till att jag tappade klockan vid test av för litet gummiarmband.
Täcker en service på ca 5k att lösa de problem som troligt uppkommer vid fallskada?
 
Jag har en WT som endast är ca 2 år, men börjat gå lite dåligt. Rädd att det kan vara kopplat till att jag tappade klockan vid test av för litet gummiarmband.
Täcker en service på ca 5k att lösa de problem som troligt uppkommer vid fallskada?
Hur dåligt är "lite dåligt"? Om inget är trasigt kan kanske en ruckning räcka. Bästa är ju att höra med @Sjöö Sandström direkt. Alltid grymma att ha och göra med.

Edit: har något gått sönder som faller utanför normalt slitage tillkommer ju delar. Men det är inga miljoner det handlar om förmodligen.
 
Hur dåligt är "lite dåligt"? Om inget är trasigt kan kanske en ruckning räcka. Bästa är ju att höra med @Sjöö Sandström direkt. Alltid grymma att ha och göra med.

Edit: har något gått sönder som faller utanför normalt slitage tillkommer ju delar. Men det är inga miljoner det handlar om förmodligen.

Tack så mycket för svar. Måste ta tag i att mäta upp ordentligt hur den drar.
 
Tillbaka
Topp