• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äntligen en S&S i min ägo igen! Känns riktigt gött👍👌🏼
IMG_4339.jpeg
Riktigt läcker!

Du har ju roligt nog min gamla! Jag hann med att testa på båda banden, gillade faktiskt det svarta mer😃
IMG_6954.jpeg
IMG_6979.jpeg
Yes, den fick bo hos mig ett tag och vandrade nu vidare. Alltid skumt att se en klocka som man ägt direkt efter försäljning. Då ser de sååå bra ut. ”Jag vågar sälja mina klockor, jag är inte rädd” (och behöver ej köpa tillbaka) får bli mitt Stig H mantra.

Yes, den fick bo hos mig ett tag och vandrade nu vidare. Alltid skumt att se en klocka som man ägt direkt efter försäljning. Då ser de sååå bra ut. ”Jag vågar sälja mina klockor, jag är inte rädd” (och behöver ej köpa tillbaka) får bli mitt Stig H mantra.
Allting har sin tid, det roliga med klockor är ju att testa massa olika😎

Hej på er.
Har inte bytt batteri på klocka sedan Palme var med.
Ska nu byta i en Skydiver, ska jag då för vänta mig att ny packning och provtryckning ska göras?
Eller byter man bara och sopar igen och fine med det?

Mycket.
Vad blir ditt utlåtande nu?😎
Är det viktigt så kan man alltid förtydliga det när man lämnar in. Men då får man va beredd att betala för det också. om man inte säger nått ”tror” jag att det är standard och så får man ett mindre slaganfall när man får veta vad kalaset gick på..

summa kardimumma:
säg till när den lämnas in att du även vill kolla/byta packningar och trycktesta den.
tydlighet är alltid bra saker.

cool klocka btw. Hade den för några klockor sen och saknar den ibland!

Jag lämnade in skydivern på batteribyte och täthetsservice. Gick på 5loppor men det va det värt. Klockan ser ut som ny! Med massa nya delar, polerad osv.
Men nästa gång byter jag själv 😏

Ps, be om kostnadsförslag där du lämnar in den!

Senast ändrad:
Hallå gänget! Är lite sugen på på en worldtimer 36. Hur upplevs den med gummi på om en har platta handleder, är det obekvämt pga den mindre boetten? Som att klockan vill upp från handleden

Är det någon i tråden som går i säljtankar så är det bara att dra ett PM, svarta lockar mest följt av blå

Hallå gänget! Är lite sugen på på en worldtimer 36. Hur upplevs den med gummi på om en har platta handleder, är det obekvämt pga den mindre boetten? Som att klockan vill upp från handleden

Är det någon i tråden som går i säljtankar så är det bara att dra ett PM, svarta lockar mest följt av blå
Tycker den är toppen på både länk och gummi. Hur den sitter på gummi beror väl lite på hur du klipper den. Men eftersom den bara är 9.7mm tjock så sitter den ju lågt oavsett i mitt tycke.

Hej!
Som ni säkert känner till, finns enbart det svarta originalgummit till WT36, till skillnad från WT41 där orange och blått finns som alternativ.
Har någon av er lyckats hitta något alternativgummi till 36:an som passar hyfsat bra? Bilder är alltid trevliga. :)

Tillbaka
Topp