• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite funderingar kring min UTC ORC
Jag tror det är en av de 100 första som SS sponsrade Volvo Ocean Race besättningar. Klockan har svarta toppar på funktionsknapparna och svarta siffror på urtavlan. Original velcro band.

Bilagor

• IMG_0222.jpeg
    IMG_0222.jpeg
    566 KB · Visningar: 15
  • IMG_0221.jpeg
    IMG_0221.jpeg
    588.6 KB · Visningar: 20
Den första batchen har positiv skärm. dsv vit bakgrund med svarta siffror. Sen gjordes det väl ett antal helt i stål, ett mindre antal med svarta knappar och ett mindre antal helsvarta. Minns inte hur många av varje det gjordes men sammanlagt var det väl 2 eller 300 exemplar. Vilket nummer har din?

Den första batchen har positiv skärm. dsv vit bakgrund med svarta siffror. Sen gjordes det väl ett antal helt i stål, ett mindre antal med svarta knappar och ett mindre antal helsvarta. Minns inte hur många av varje det gjordes men sammanlagt var det väl 2 eller 300 exemplar. Vilket nummer har din?
Svårt att se när velorbandet är på serienr två första är 59 sen en 8 ellr G

Äntligen är man med en Sjöö på armen igen. Första gången jag testar Chronolinken, tycker verkligen att den lever upp till hypen.

Nu börjar jakten efter en länk bara 😊
Om jag har förstått rätt så behöver man speciella Chronolink-endlinks om man ska kunna använda andra 20mm Sjöö-länkar?
IMG_3083.jpeg

Härligt att få känna ren lycka med en Chronolink på armen🤩

Äntligen en annual utan texten 'annual' och år på tavlan :heart:

Landsort är för stor för mig. Men sjukt snygg klocka!

Screenshot 2024-10-11 at 10.08.06.png
Vete fan vad jag tycker, gillar landsort och vit tavla har verkligen något. Men det känns lite ploj att ha en bild på tavlan :/ tror det hade vart bättre att bara ha svarta konturer av motivet istället för en färggrann bild. Men det kanske ser coolare irl

Vete fan vad jag tycker, gillar landsort och vit tavla har verkligen något. Men det känns lite ploj att ha en bild på tavlan :/ tror det hade vart bättre att bara ha svarta konturer av motivet istället för en färggrann bild. Men det kanske ser coolare irl
Nej, lite kluven också, även om jag inte riktigt spekulant heller. Samtidigt tycker jag det är häftigt med handmålat, det blir ju unikt på riktigt i relation till det limiterade. Sånt är jag svag för..

Tillbaka
Topp