Kul och grattis till dig!Efter 25års trogen tjänst var det dax för guldklocka. Istället för den vanlig Certina i guld så kunde man välja en Sjöö Sandström Jubilee Steel vilket jag gjorde.
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul och grattis till dig!Efter 25års trogen tjänst var det dax för guldklocka. Istället för den vanlig Certina i guld så kunde man välja en Sjöö Sandström Jubilee Steel vilket jag gjorde.
![]()
![]()
![]()
Äntligen en annual utan texten 'annual' och år på tavlan
Landsort är för stor för mig. Men sjukt snygg klocka den här!
![]()
Lyfter upp denna till ytan igen då jag är på jakt efter en länk till min Chronolink, fick ni till det med den avsmalnade länken till WT36? @FranzJaegerUrsprungsproblemet var att sista länken tar i ändlänken vid rotation ”uppåt”.
Problemet verkar vara att att hålet genom centerlänken på ändlänken sitter på fel ställe i förhållande till den sista länkbiten.
Lösningen som andra kommit på ovan verkar vara att använda den äldre versionen av ändlänk, som är till för tidigare serienummer än min.
Återkommer med rapport till tråden när jag fått tag i en sådan och provat- återstår att se om sista länken innan ändlänken är skadad så att hela länken eventuellt behöver bytas.
Var också kluven, men kunde inte riktigt komma på varför innan du kom in och nailade min känsla! Tycker att det var kul och väldigt otippat med en handmålad tavla, men det är något med att den sitter på en toolig dykare.Oxå väldigt kluven, snygg urtavla men känns på något sätt fel på dykare![]()
Har du provat någon?Äntligen en annual utan texten 'annual' och år på tavlan
![]()
Håller med! Jag som annars brukar ha 33-36mm tyckte den satt riktigt bra på mig. Även min fru som har max 31 mm på sig tyckte den passade hennes handled.Har du provat någon?
Den är väldigt bärbar på smala handleder pga att den saknar bandhorn (lugs). T.o.m. min fru tyckte min landsort satt riktigt bra. Sen är den relativt tunn (i mm) även om den visuellt ser ganska krallig ut.
Visst har jag detHar du provat någon?
Den är väldigt bärbar på smala handleder pga att den saknar bandhorn (lugs). T.o.m. min fru tyckte min landsort satt riktigt bra. Sen är den relativt tunn (i mm) även om den visuellt ser ganska krallig ut.
Personligen tycker jag den sitter mycket bättre med gummibandet....Ett av de skönast klockor jag haft på mig.Visst har jag det
Jag bär nästan alltid bara 36mm och allt över 38mm känns oftast för stort för mig. Tyckte den var på tok för hög och tung för mig. Men tuff är den!
![]()
Har tyvärr inte kommit vidare sedan det som avhandlades ovan, hypotesen är fortsatt att det finns två olika ändlänkar till Chronolinken och att det är den äldre ändlänken som ger mer spelrum vid infästningen. Tänkte ta en sväng förbi Ringvägen men andra klockor fångade intresset däremellan!Lyfter upp denna till ytan igen då jag är på jakt efter en länk till min Chronolink, fick ni till det med den avsmalnade länken till WT36? @FranzJaeger
Ber om ursäkt om det redan svarats på och jag missat det här i tråden.
Har inte provat med länk. Däremot så sitter den väldigt bra med gummi. Glömmer bort att den sitter på armen trots att den har en del tyngd.Personligen tycker jag den sitter mycket bättre med gummibandet....Ett av de skönast klockor jag haft på mig.
Äntligen en annual utan texten 'annual' och år på tavlan
![]()
Prova på gummiband, stor skillnad mot länken.Visst har jag det
Jag bär nästan alltid bara 36mm och allt över 38mm känns oftast för stort för mig. Tyckte den var på tok för hög och tung för mig. Men tuff är den!
![]()
Smarrig, handmålad dessutom!!! Gillar fyrar så tummen upp!Äntligen en annual utan texten 'annual' och år på tavlan
![]()
Håller med om att rött gummi skulle funka bra, men handmålat överlag är inget jag går igång på! Tycker förra var bättreMiss att de inte lanserade ett rött gummiband till den...
Snyggt med den länkenHa en Skön Sjöö Sandström Söndag!
![]()
Jag har faktiskt flera länkar över till en Chronolink, skicka ett PM till mig!Äntligen är man med en Sjöö på armen igen. Första gången jag testar Chronolinken, tycker verkligen att den lever upp till hypen.
Nu börjar jakten efter en länk bara
Om jag har förstått rätt så behöver man speciella Chronolink-endlinks om man ska kunna använda andra 20mm Sjöö-länkar?
![]()
Snygg duo![]()
Fantastisk duoSnygg duo![]()
Vitt läder på den högra
Hade ju varit ultimat om den vita varit en Swedish blondeSnygg duo![]()
Faktiskt hade det varit det ultimata.Hade ju varit ultimat om den vita varit en Swedish blonde![]()