• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äntligen en annual utan texten 'annual' och år på tavlan :heart:

Landsort är för stor för mig. Men sjukt snygg klocka!

Screenshot 2024-10-11 at 10.08.06.png
Vete fan vad jag tycker, gillar landsort och vit tavla har verkligen något. Men det känns lite ploj att ha en bild på tavlan :/ tror det hade vart bättre att bara ha svarta konturer av motivet istället för en färggrann bild. Men det kanske ser coolare irl

Vete fan vad jag tycker, gillar landsort och vit tavla har verkligen något. Men det känns lite ploj att ha en bild på tavlan :/ tror det hade vart bättre att bara ha svarta konturer av motivet istället för en färggrann bild. Men det kanske ser coolare irl
Nej, lite kluven också, även om jag inte riktigt spekulant heller. Samtidigt tycker jag det är häftigt med handmålat, det blir ju unikt på riktigt i relation till det limiterade. Sånt är jag svag för..

Ursprungsproblemet var att sista länken tar i ändlänken vid rotation ”uppåt”.

Problemet verkar vara att att hålet genom centerlänken på ändlänken sitter på fel ställe i förhållande till den sista länkbiten.

Lösningen som andra kommit på ovan verkar vara att använda den äldre versionen av ändlänk, som är till för tidigare serienummer än min.

Återkommer med rapport till tråden när jag fått tag i en sådan och provat 👍🏻 - återstår att se om sista länken innan ändlänken är skadad så att hela länken eventuellt behöver bytas.
Lyfter upp denna till ytan igen då jag är på jakt efter en länk till min Chronolink, fick ni till det med den avsmalnade länken till WT36? @FranzJaeger
Ber om ursäkt om det redan svarats på och jag missat det här i tråden.

Äntligen en annual utan texten 'annual' och år på tavlan :heart:

Landsort är för stor för mig. Men sjukt snygg klocka den här! :)

Screenshot 2024-10-11 at 10.08.06.png
Har du provat någon?
Den är väldigt bärbar på smala handleder pga att den saknar bandhorn (lugs). T.o.m. min fru tyckte min landsort satt riktigt bra. Sen är den relativt tunn (i mm) även om den visuellt ser ganska krallig ut.

Har du provat någon?
Den är väldigt bärbar på smala handleder pga att den saknar bandhorn (lugs). T.o.m. min fru tyckte min landsort satt riktigt bra. Sen är den relativt tunn (i mm) även om den visuellt ser ganska krallig ut.
Håller med! Jag som annars brukar ha 33-36mm tyckte den satt riktigt bra på mig. Även min fru som har max 31 mm på sig tyckte den passade hennes handled.

Har du provat någon?
Visst har jag det :)

Jag bär nästan alltid bara 36mm och allt över 38mm känns oftast för stort för mig. Tyckte den var på tok för hög och tung för mig. Men tuff är den! :)

IMG_3965.jpeg

Lyfter upp denna till ytan igen då jag är på jakt efter en länk till min Chronolink, fick ni till det med den avsmalnade länken till WT36? @FranzJaeger
Ber om ursäkt om det redan svarats på och jag missat det här i tråden.
Har tyvärr inte kommit vidare sedan det som avhandlades ovan, hypotesen är fortsatt att det finns två olika ändlänkar till Chronolinken och att det är den äldre ändlänken som ger mer spelrum vid infästningen. Tänkte ta en sväng förbi Ringvägen men andra klockor fångade intresset däremellan!

Äntligen är man med en Sjöö på armen igen. Första gången jag testar Chronolinken, tycker verkligen att den lever upp till hypen.

Nu börjar jakten efter en länk bara 😊
Om jag har förstått rätt så behöver man speciella Chronolink-endlinks om man ska kunna använda andra 20mm Sjöö-länkar?
IMG_3083.jpeg
Jag har faktiskt flera länkar över till en Chronolink, skicka ett PM till mig!

Tillbaka
Topp