Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt snygg! Ser precis ut som den gröna tavlan till dd?Då har man hämtat ut av sina Chronolink efter tavelbyte hos @Sjöö Sandström Tycker denna kombo var grym. Fick sedan bli ett foto med min ”unicorn”
Lösningen på det är att ha en UTC Expedition istället, med tillhörande gummihölje på baksidanNågon mer än jag som reagerat på deras kampanj för UTC Extreme, från Sarek? Snygga bilder, men inga då klockan är på armen. Av goda skäl såklart, då det aldrig skulle falla åtminstone mig in att köra med metall runt handleden i sådana vinterförhållanden ^^ Men snygga bilder!
Lösningen på det är att ha en UTC Expedition istället, med tillhörande gummihölje på baksidan
Mollstedt i Karlstad har en begagnad inne enligt hemsidan.Vad får man räkna med att betala för en annual edition 2023 begagnad i bra skick idag?
Välkommen till kaninhålet. Begagnade Sjöö är riktigt bra ingång.Hej på er! Är helt ny inom klockvärlden och funderar på att köpa en begagnad SS. Har lite "konstiga" frågor som jag hoppas få svar på
1, Vad är det vanligaste felet på en SS och vad brukar en sådan reperationer kosta?
2, Tänker att man behöver serva klockan 3-5 år och en kostnad för det ligger på 3-5000 kr. Stämmer det?
3, Var in hos en AD och pratade om Seiko för ca 17tkr varpå AD säger att den Servar man inte utan man byter tverket till en kostnad för 5000kr istället. Stämmer det?
Tack på förhand
Ok tack för svar!!Välkommen till kaninhålet. Begagnade Sjöö är riktigt bra ingång.
1. Tror faktiskt att Sjöö är ganska förskonade de senaste åren från generella fel. Sånt som dykt upp i tråden är frågor om qc (quality control) när något behöver justeras. Annars kan gången behöva justeras. Sånt brukar dock gå på garanti. Dessutom skulle jag vilja säga att Sjöö är grymma på good will. Pris baseras ju helt på vad som gått sönder förstås.
2. Var tredje till femte år är klart överdrivet. Känner nog ingen som behövt serva inom fem år. Jag servar när det behövs, typ.
3. Kan säkert stämma för en del Seiko. Fråga i Seikotråden.
@Sjöö Sandström själva skulle jag säga.Vart är vettigast att vända sig för service på en rs chrono? (Bor i stockholm) och vad kan det kosta tro
Är man nära och kan man lämna/hämta på Söder så är det nog en nobrianer att vända sig direkt dit. Man måste kontakta dom och boka tid för besök bara. Egentligen var i Sverige man än befinner sig då man kan skicka den dit (vilket jag gjorde).Vart är vettigast att vända sig för service på en rs chrono? (Bor i stockholm) och vad kan det kosta tro
Många branscher passade på under covid och post-covid att öka priserna, sen valutan kan nog spela in en del också.Jag skickade precis in min RS41 till SS genom AD på undersökning/kostnadsförslag på service och fick tillbaka 6800:- på en vanlig service. Har tidigare servat klockor hos SS för omkring 5000:- som @NRE gissade på så jag undrar om kostnad för service gått upp ordentligt senaste året/åren eller om butiken lite sniket lagt på en kostnad för sitt arbete med att skicka in klockan till SS. Någon som servat i närtid och kan komma med input?
Eftersom den inte längre är under garanti valde jag att avstå och kommer använda mig av en lokal urmakare jag har förtroende för som lämnade mer rimligt 5000:- i offert för samma arbete
Jag var i kontakt med en annan medlem som hade samma problem med Skydiver och som skrev att han betalade 4800:- via Jarl Sandin för samma service som jag betalade 4000:- för till SS (ett år senare). Frakt bägge håll tillkom för min del men det blev ändå närmare en femhundring billigare.Jag skickade precis in min RS41 till SS genom AD på undersökning/kostnadsförslag på service och fick tillbaka 6800:- på en vanlig service. Har tidigare servat klockor hos SS för omkring 5000:- som @NRE gissade på så jag undrar om kostnad för service gått upp ordentligt senaste året/åren eller om butiken lite sniket lagt på en kostnad för sitt arbete med att skicka in klockan till SS. Någon som servat i närtid och kan komma med input?
Eftersom den inte längre är under garanti valde jag att avstå och kommer använda mig av en lokal urmakare jag har förtroende för som lämnade mer rimligt 5000:- i offert för samma arbete
Har du kollat de nya tavlorna som Sjöö släppte till Chronolink under hösten? De är rätt finaHalloj,
Om någon sitter inne på urtavlor till chronolink som de kan tänka sig sälja så hit me up!
Vänligen
Yes, har dessa redan. Gröna är riktigt schysstHar du kollat de nya tavlorna som Sjöö släppte till Chronolink under hösten? De är rätt fina
Chronolink dial package Elegance
“Elegance” contains a ivory and a blue dial, both with rose gold index. Two dial changes are included upon presentation of the note included in the leather case. We take pride in being pioneers in the industry and a feature we've proudly offered since our start in 1986 is that you can change...www.sjoosandstrom.com
Chronolink dial package Vibrant
“Vibrant” contains a green and an orange dial with steel index. Two dial changes are included upon presentation of the note included in the leather case. We take pride in being pioneers in the industry and a feature we've proudly offered since our start in 1986 is that you can change the dial...www.sjoosandstrom.com