• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är det för skillnad på de två? Finns det fler varianter av de svarta/gröna/blå?
Ser ut som en nya då den har en plexiglasring jämflört med de gamla som hade metall

De gamla fanns i svart, vit GMT eller Tungsten (grå/grå) vill jag minnas. @nikkeVII har väl en du kan visa upp? :)

Den nya finns också i limiterade versioner med Brons eller målad tavla och metallring samt några specialutgåvor till militära och marina enheter
Skärmavbild 2025-01-03 kl. 12.33.43.png

Ser ut som en nya då den har en plexiglasring jämflört med de gamla som hade metall

De gamla fanns i svart, vit GMT eller Tungsten (grå/grå) vill jag minnas. @nikkeVII har väl en du kan visa upp? :)

Den nya finns också i limiterade versioner med Brons eller målad tavla och metallring samt några specialutgåvor till militära och marina enheter
Skärmavbild 2025-01-03 kl. 12.33.43.png
Ja den svarta har jag inte men tungsten och vit worldtimer i den gamla versionen, sen är dom ju större också

Hej, sugen på en SS och sett denna ligga ute ett antal ggr på tradera.. någon konstigt eller borde man slå till?

Bilagor

• IMG_1202.png
    IMG_1202.png
    435.4 KB · Visningar: 3
Hej, sugen på en SS och sett denna ligga ute ett antal ggr på tradera.. någon konstigt eller borde man slå till?
Tycker det är lite högt med tanke på slitage och att den kommer utan låda och papper. Står ju inget hur gammal den är heller.

Du kan nog hitta en betydligt finare som kommer med papper och låda här på KS för runt 15’ om du håller koll. 👍🏼

Tycker det är lite högt med tanke på slitage och att den kommer utan låda och papper. Står ju inget hur gammal den är heller.

Du kan nog hitta en betydligt finare som kommer med papper och låda här på KS för runt 15’ om du håller koll. 👍🏼
Tack, håller koll!
Har någon här på tråden någon SS Workdtimer som ska avyttras så skriv PM.

Inte bland privatannonserna på ks men hos handlarna är det bra priser på pre-owned😂
Ok, jag bor i Norge. Tror inte jag sett en enda begagnad här faktiskt. Men nu har jag beställt en blå!

Men en fråga till alla här som har koll. Hur byter man armband på en Landsort? Ser att det är tre skruvar på baksidan, är det så man byter? Skruvar ut dem och sticker in länken/armbandet och skruvar åt igen?

Ok, jag bor i Norge. Tror inte jag sett en enda begagnad här faktiskt. Men nu har jag beställt en blå!

Men en fråga till alla här som har koll. Hur byter man armband på en Landsort? Ser att det är tre skruvar på baksidan, är det så man byter? Skruvar ut dem och sticker in länken/armbandet och skruvar åt igen?
Precis så. Hur lätt som helst.

• Like
Reactions: DLL

IMG_4808.jpeg

Tillbaka
Topp