• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var och klämde på en Worldtimer igår på NK. Mycket fin! Den lilla kändes förvånande nog för liten, medan 41 mm kändes perfekt. Då ska man beakta att jag har 15 cm handleder! Jag tog mig friheten att mejla SS och fråga om de har planer på en ny dykare inom den närmsta framtiden. Svaret jag fick var "Inte i år, men håll utkik!". Det tänker jag verkligen göra. Det är förresten ingen som har en UTC ORC som de är sugna på att bli av med? Helst på gummi? :)
 
Var och klämde på en Worldtimer igår på NK. Mycket fin! Den lilla kändes förvånande nog för liten, medan 41 mm kändes perfekt. Då ska man beakta att jag har 15 cm handleder! Jag tog mig friheten att mejla SS och fråga om de har planer på en ny dykare inom den närmsta framtiden. Svaret jag fick var "Inte i år, men håll utkik!". Det tänker jag verkligen göra. Det är förresten ingen som har en UTC ORC som de är sugna på att bli av med? Helst på gummi? :)
@Miami har en på köp o sälj!
 
Hur många här har Royal Capital? Ser dem alldeles för sällan! ;)

Här är min!

IMG_9312.JPG
 
Hur många här har Royal Capital? Ser dem alldeles för sällan! ;)

Här är min!

IMG_9312.JPG
Tänkte länge köpa en som min första vettiga klocka, men de slåss verkligen i en tuff prisklass och det verkar bli en Speedy för min del. Om någon har en Royal Capital till skambudförsäljning är jag dock mottaglig för diverse förslag:D. Annars kommer jag att vänta iallafall tills nästa generation RC (vilket SS i min mening halvbekräftade på en rak instagramfråga).
 
Kollad på nya Worldtimern härom dagen och måste tyvärr säga att den ser bättre ut på bild. Blir till att fortsätta leta efter nästa köp...
 
Tänkte länge köpa en som min första vettiga klocka, men de slåss verkligen i en tuff prisklass och det verkar bli en Speedy för min del. Om någon har en Royal Capital till skambudförsäljning är jag dock mottaglig för diverse förslag:D. Annars kommer jag att vänta iallafall tills nästa generation RC (vilket SS i min mening halvbekräftade på en rak instagramfråga).

Spännande. Har fått liknande halvbekräftad info. Men att det kan komma att bli en ändring på tavlan :)
 
Gällande Royal Capital så är alla tillgängliga exemplar levererade ut till våra AD's. Det kan finnas enstaka exemplar kvar hos någon av dem. Så är man på jakt efter en Royal Capital rekommenderar vi att man kollar runt hos dem.

Vad som kommer härnäst blir en överraskning! ;)
 
Drar displayen mycket batteri eller?
Nej det tror jag inte. Försökte bara vara lite märkvärdig :p
Däremot så har Skydivern den ubercoola funktionen att man kan stänga av all visning samt visarnas rörelse om man ex. vis inte skall använda den på ett tag, för att spara batteri.
När du sedan trycker in kronan för att "starta upp" den igen så ställer sig allting som vanligt igen.
Brukar använda funktionen när jag vet att jag inte kommer att använda klockan på en vecka eller mer. Vilket sällan händer :)
 
Nej det tror jag inte. Försökte bara vara lite märkvärdig :p
Däremot så har Skydivern den ubercoola funktionen att man kan stänga av all visning samt visarnas rörelse om man ex. vis inte skall använda den på ett tag, för att spara batteri.
När du sedan trycker in kronan för att "starta upp" den igen så ställer sig allting som vanligt igen.
Brukar använda funktionen när jag vet att jag inte kommer att använda klockan på en vecka eller mer. Vilket sällan händer :)

Batterisparläge på....

DSC_0290.JPG

Ha ha! Den funktionen har jag missat! Nu har jag Iofs aldrig behövt byta batteri, trots att jag haft min Skydiver i typ 4 år. Någon som har koll på hur lång batteritiden är?
 
Ha ha! Den funktionen har jag missat! Nu har jag Iofs aldrig behövt byta batteri, trots att jag haft min Skydiver i typ 4 år. Någon som har koll på hur lång batteritiden är?
Det är väldigt enkelt att ställa den i batterisparläge:
1. Vrid kronan tills enbart datum visas i displayen
2. Dra ut kronan
3. Tryck in översta pushern tills "BAT" tänds, fortsätt håll intryckt tills "BAT" släcks.
4. Klart!
För att återställa den till normalt trycker du bara in kronan igen.
 
Tillbaka
Topp