• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det är dåligt med Royal Steel-kronografer i tråden. Den borde ju synas lite oftare kan man tycka då den ju fortfarande är i produktion.
Tycker framförallt att tricolor-tavlorna, och främst den ljusa, är riktigt jäkla bra. Kan till och med stå ut med det runda datumfönstret.

Bilder lånade från Sjöö Sandströms hemsida och övriga internet:

c959233f095d3da0955cada98805569e.png

012208-1.png

012314-1.png

Polering eller inte? Jag har lämnat in min Chronolink på service och har fått frågan om den ska poleras. Det är en tidig Chronolink och har inte polerats tidigare och den har en del repor på både boett och länk. Tror ni att ett ev värde påverkas av poleringen? Jag har inte för avsikt att sälja inom kort utan att använda den.

Polering eller inte? Jag har lämnat in min Chronolink på service och har fått frågan om den ska poleras. Det är en tidig Chronolink och har inte polerats tidigare och den har en del repor på både boett och länk. Tror ni att ett ev värde påverkas av poleringen? Jag har inte för avsikt att sälja inom kort utan att använda den.

Röstar för polering. Jag har haft två Chronolinkar, den första opolerad och den andra så gott som ny, och för mig personligen så föredrar jag den så nära nyskick som möjligt. Tror inte att det påverkar värdet överhuvudtaget om du polerar...om något att den ökar i värde om det blir bra polerad. Det är inte den typen av klocka som får ett mervärde av ett bruksskick, även om det är ett tidigt nummer. Samtidigt har man ju lite i bakhuvudet att det ofta skrivs på forumet att svenska urmakare är sisådär på att polera, så jag skulle åka förbi urmakaren och ha ett samtal om vad jag var ute efter för slutresultat och inte bara maila ett ja till polering.

Kollade på en svart hos @ERIKSON URHANDEL när jag hämtade ut min Extreme i alla fall. Jag är ganska säker på att jag inte var full ;)
Nu är det tyvärr inte samma gummiband. Extreme har ju ett slätt band med 22mm mellan luggarna och det som man monterat hos Krons på Black Copper är Worldtimerns gummi som är 20mm och vad jag vet så är det bara stålviklås på detta. ( @Sjöö Sandström ?)

Nu är det tyvärr inte samma gummiband. Extreme har ju ett slätt band med 22mm mellan luggarna och det som man monterat hos Krons på Black Copper är Worldtimerns gummi som är 20mm och vad jag vet så är det bara stålviklås på detta. ( @Sjöö Sandström ?)
Det har du ju antagligen helt jävla rätt i. Jag har aldrig sagt att jag är smart, självklart finns det gummi i olika storlekar...
Bra där Mattias...

Jag är vansinigt sugen på en Royal Capital och har varit sedan den först presenterades 2014. Dock är ekonomin begränsad och det kommer förmodligen bli en Autavia Heritage som en första "svindyr" klocka. Men hur mycket får man ge för en bagagnad Royal Capital, ligger de fortfarande runt de 45000 som tidigare har gått för här på forumet?

Tillbaka
Topp