• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

URlakad

Cartier
2-Faktor
Varför har SS Instagram reklam för Landsort när den är borttagen från sortimentet?
Nytt på gång?
https://instagram.com/p/BYTZlgsg6BW/

15CECDAB-993F-4BF3-B1CD-EDF73D6AAD2E.jpeg

Hoppas!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jaha, då får man äntligen posta lite i denna tråd.
Trots att jag haft mycket klockor under åren så har jag aldrig ägt någon Sjöö Sandström.
Har tittat ett tag efter något kul och nu när denna dök upp på Tradera var jag tvungen att slå till.
Detta är en klocka som enbart såldes till Svenska utlandsstyrkan ISAF. Tillverkades mindre än 100 ex.
/j
IMG_0551.JPG
IMG_0552.JPG
IMG_0553.JPG
IMG_0554.JPG
IMG_0555.JPG
IMG_0556.JPG
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Jaha, då får man äntligen posta lite i denna tråd.
Trots att jag haft mycket klockor under åren så har jag aldrig ägt någon Sjöö Sandström.
Har tittat ett tag efter något kul och nu när denna dök upp på Tradera var jag tvungen att slå till.
Detta är en klocka som enbart såldes till Svenska utlandsstyrkan ISAF. Tillverkades mindre än 100 ex.
/j
IMG_0551.JPG
IMG_0552.JPG
IMG_0553.JPG
IMG_0554.JPG
IMG_0555.JPG
IMG_0556.JPG
GRATTIS! Den där var något unikt! Aldrig sett den modellen tidigare. Någon mer story än att den bara såldes till ISAF?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
GRATTIS! Den där var något unikt! Aldrig sett den modellen tidigare. Någon mer story än att den bara såldes till ISAF?
Tackar.
Egentligen inte (ännu). Jag vet att de såldes på baser i Afganistan för militärer. Jag ska absolut försöka ta reda på lite mer framöver.
Sjöö Sandström har kommenterat modellen tidigare i denna tråd. Sid 2-3-4 tror jag.
/j
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Jaha, då får man äntligen posta lite i denna tråd.
Trots att jag haft mycket klockor under åren så har jag aldrig ägt någon Sjöö Sandström.
Har tittat ett tag efter något kul och nu när denna dök upp på Tradera var jag tvungen att slå till.
Detta är en klocka som enbart såldes till Svenska utlandsstyrkan ISAF. Tillverkades mindre än 100 ex.
/j
IMG_0551.JPG
IMG_0552.JPG
IMG_0553.JPG
IMG_0554.JPG
IMG_0555.JPG
IMG_0556.JPG
Snyggt!
Kommer ihåg att jag såg reklam för klockan där nere. I efterhand skulle man nog slagit till på en. Blev en annan dock.
 

Aje

Omega
Tackar.
Egentligen inte (ännu). Jag vet att de såldes på baser i Afganistan för militärer. Jag ska absolut försöka ta reda på lite mer framöver.
Sjöö Sandström har kommenterat modellen tidigare i denna tråd. Sid 2-3-4 tror jag.
/j
Grattis till en fantastisk klocka. Det är första gången jag sett att något ex bytt ägare. Jag har skrivit lite om den här: https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-officiell-nyhetstråd.24589/page-3#post-513813

Det stämmer inte att de
såldes på baser i Afganistan för militärer.
utan klockorna beställdes från S&S. Den kunde beställas av personal tjänstgörande i Utlandsstyrkan och därmed inte bara i Afghanistan.
Rekommenderar att du köper till ett svart läderarmband, se min länk för bilder. Håll hårt i klockan!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis till en fantastisk klocka. Det är första gången jag sett att något ex bytt ägare. Jag har skrivit lite om den här: https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-officiell-nyhetstråd.24589/page-3#post-513813

Det stämmer inte att de
utan klockorna beställdes från S&S. Den kunde beställas av personal tjänstgörande i Utlandsstyrkan och därmed inte bara i Afghanistan.
Rekommenderar att du köper till ett svart läderarmband, se min länk för bilder. Håll hårt i klockan!
Tackar för informationen.
Jag har sett en klocka med nummer 86. Hur många tillverkade skulle du gissa?
 
  • Like
Reactions: Aje

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis till en fantastisk klocka. Det är första gången jag sett att något ex bytt ägare. Jag har skrivit lite om den här: https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-officiell-nyhetstråd.24589/page-3#post-513813

Det stämmer inte att de
utan klockorna beställdes från S&S. Den kunde beställas av personal tjänstgörande i Utlandsstyrkan och därmed inte bara i Afghanistan.
Rekommenderar att du köper till ett svart läderarmband, se min länk för bilder. Håll hårt i klockan!
Såldes den på läder?
 
  • Like
Reactions: Aje
Topp