• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schill

Cartier
God morgon!
Uppe med tuppen? Nej, ... ute med hunden.
IMAG4945.jpg
Den gjorde ju sig grym på brunt läder!
 
En liten fråga jag har set att det finns två olika utföranden på urtavlor till Chronolinken, min fråga är skiljer det mer än bara design t ex storlek/tjocklek som gör att en tavla inte passar min klocka isåfall hur vet jag vilken som passar?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En liten fråga jag har set att det finns två olika utföranden på urtavlor till Chronolinken, min fråga är skiljer det mer än bara design t ex storlek/tjocklek som gör att en tavla inte passar min klocka isåfall hur vet jag vilken som passar?

Det finns ett antal olika utföranden och de är också tillverkade med olika tekniker tex för att fästa index. Däremot så passar alla tavlor så vilken du är hittar är det bara att köra på :)
 
Varför finns dom med olika storlek på siffror är det för olika utförande typ Race, Golf osv eller är det årsmodell typ efter ett visst årtal som dom bytte? Glömde i tidigare inlägg att dröm tavlan skulle vara vit med svart subdial och roséguld index.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Varför finns dom med olika storlek på siffror är det för olika utförande typ Race, Golf osv eller är det årsmodell typ efter ett visst årtal som dom bytte?

Nu är jag inte riktigt säker på vad du menar. Race/golf m.m är ju digitaldelen och där här allt sett likadant ut från start till mål förutom de unika features som är till respektive modul. Anledningen av tavlan har förändrats över tid är nog så enkelt att de har velat göra den en smula mer modern i stilen. Man har ju även lagt till lume och ändrat med olika/inga siffror på subdialen.
 
Gick med här i gruppen för ett par veckor sedan när jag skulle köpa min första "riktiga" klocka. Började med att jag var sugen på en Aquaracer, men det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg denna skönhet live.. Royal Steele...
 

Bilagor

  • 20171126_184141.jpg
    20171126_184141.jpg
    113 KB · Visningar: 75
  • IMG_20171125_193834_812.jpg
    IMG_20171125_193834_812.jpg
    169.7 KB · Visningar: 72
  • 20171125_165305.jpg
    20171125_165305.jpg
    101.2 KB · Visningar: 75
Topp