• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fender59

Patek
2-Faktor
Automatic Series 1.
DSC_1241.jpg
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Jag är också lite sugen på en Royal steel classic 36mm, någon som redan äger en och kan skriva några rader eller bjuda på ett ws? :)
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Jag är också lite sugen på en Royal steel classic 36mm, någon som redan äger en och kan skriva några rader eller bjuda på ett ws? :)
Inget ws, men kolla bakåt i tråden, där finns min f.d. med både svart tavla och sedan rosé.
Grym klocka helt enkelt. Helt annan känsla än den äldre varianten 37 mm. Ganska långa bandhorn så bärs något större än t.ex. en BB36.
Riktigt schysst klocka för ett kanske ännu bättre pris!
 

Schill

Cartier
Efter att länge ha varit sugen på en Sjöö Sandström så köpte jag äntligen min första SoS klocka idag. Såhär några timmar efter köpet måste jag säga att jag är helnöjd så nu väntar det att se hur länge jag behåller denna innan den flippas för något nytt spännande.
20171119_191204.jpg
Grattis! Hoppas den stannar länge!
 

KMS

Rolex
Finns det någon som har koll på vad dom romerska siffrorna har för betydelse i serienumret (numret på baksidan) på Royal steelen. Jag har alltid trott att det var tillverkningsår, men det har swishat förbi ett gäng på K&S som skall ha vart relativt nyinköpta men de romerska siffrorna säger ett helt annat årtal? Typ MMVIII på en 2017 dinka?
 

Hawk100

Rolex
Finns det någon som har koll på vad dom romerska siffrorna har för betydelse i serienumret (numret på baksidan) på Royal steelen. Jag har alltid trott att det var tillverkningsår, men det har swishat förbi ett gäng på K&S som skall ha vart relativt nyinköpta men de romerska siffrorna säger ett helt annat årtal? Typ MMVIII på en 2017 dinka?
Då har de väl legat 10 år i butiken innan de såldes.....????? ;)
 

0-500

Cartier
Ni som har erfarenhet av Royal steel Chronograph är ni nöjda med klockan, ska man köpa nytt eller kanske begagnat?
Börjar bli Sugen på en Sjö Sandström
men ärligt talat har jag ingen koll på urverk & dylikt.
Kanske någon som har lite tips:pompus:
Mvh...............
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Den övre klockan är definitivt en ”gammal” modell, men som TS skriver så har den garanti från när den såldes från butiken (Stjärnurmakarna har kanske inte någon större försäljning av SS).
Man ser att det är en äldre på två saker, dels att den heter Classic II och dels att boetten inte har en ”see through case back”. Den har då rimligen ett ETA verk och inte det nyare Soprod A10 verket, men de är väl jämlika i prestanda som jag förstår det.
Kom på en tredje sak, datumrutan är rund på de äldre och den är numera fyrkantig på nyare modeller.

Den undre har jag sämre koll på...
 
  • Like
Reactions: KMS

Hawk100

Rolex
Ni som har erfarenhet av Royal steel Chronograph är ni nöjda med klockan, ska man köpa nytt eller kanske begagnat?
Börjar bli Sugen på en Sjö Sandström
men ärligt talat har jag ingen koll på urverk & dylikt.
Kanske någon som har lite tips:pompus:
Mvh...............
Hej!

Har haft en Royal Steel Chrono sedan 2013 och är så nöjd att jag nyss köpt en till.
Köpte båda begagnade och den första har tickat på bra under alla år. Fick den ruckad för något år sedan.
Urverket är ETA7750. Inget speciellt ”fancy” men ett pålitligt verk som tickar på och som många urmakare kan serva. När klockan är på länk får den lite tyngd och märks på handleden men beroende på tavla kan den också funka bra på läder eller gummiband....

Det finns en hel del olika tavlor och jag upplever dem som helt olika klockor, så kika runt lite innan du slår till, så du får just den modell som passar din smak......

Först min nya med roséguldindex och visare.
E70EA5A9-2A01-48D9-A60A-2D6CAF4CEC82.jpeg


Sedan min vita.
849FC6BD-489B-43CB-A08A-7D415F6660C8.jpeg


Sist en som jag hade chans på men inte nog med pengar på klockkontot för att också nypa
9E48E0D5-4F16-4A10-99BA-4CA144536FFE.jpeg


Samma klockmodell, men så olika.......
Sen finns den även som svart mm
 
Topp