• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

meo_swe

Audemars
Men helvete.

Utbildningen fortgår! Idag ska vi räkna på hur fukt påverkar VCT och sånt. Jag är asbakis och utte är den smarta av oss.
20171116_075728.jpg
 
Några reflektioner efter kvällen:
  • Jag är fortfarande nöjd med min vita Worldtimer 36 på länk, även om jag blev lite sugen på en Classic 36 med champagnetavla.
  • Det var förvånansvärt många av de jag pratade med som inte var medlemmar på klocksnack. Glädjande att se att det fins ett stort mörkertal och att det finns potential att locka hit fler!
  • Med tanke på mina framgångar i tävlingen (rekord i första gruppen, men inte totalt) kanske urmakeri är något jag ska satsa på om min nuvarande karriär går åt skogen. Kul var det också:)
 

Hawk100

Rolex
Det var ju som vanligt på tok för trevligt för att man skulle hinna fota när Erikson och Sjöö Sandström har event!
Men för att ni som tyvärr inte kunde vara med ska få en känsla för vad ni missade så kan jag ju nämna:
Visning av verkstaden med massor av intressant info, tävling i att pilla med små urverksskruvar, testa att montera visare, förevisning av trycktest, timegraph, isärplockade urverk, halvfärdiga urverk, och fria frågor....
Självklart fick man klämma och pilla på hela försäljningskollektionen och fick en massa antydningar om nya Royal Capital. Läge att kontakta Sumpanbutiken för de av er som ska ha en i guld!!!!!
Massor av historia kring Erikson, butiken, märkena man säljer och även kring några märken man skulle vilja sälja.
God öl från Sumpan och ännu godare skumpa! (Rödvinet testade jag aldrig, men misstänker att även det var bra!)
Goda snittar och snacks och framför att fantastiskt trevlig personal från från både Erikson och Sjöö Sandström! Så nästa gång hoppas jag ni alla på KS lyckas tinga en plats och har möjlighet att vara med!
Slutligen vill jag avsluta med ett stort stort tack till arrangörerna för en fantastiskt trevlig kväll och även till alla andra trevliga jag träffade i kväll!
 

MAIN

Cartier
Det var ju som vanligt på tok för trevligt för att man skulle hinna fota när Erikson och Sjöö Sandström har event!
Men för att ni som tyvärr inte kunde vara med ska få en känsla för vad ni missade så kan jag ju nämna:
Visning av verkstaden med massor av intressant info, tävling i att pilla med små urverksskruvar, testa att montera visare, förevisning av trycktest, timegraph, isärplockade urverk, halvfärdiga urverk, och fria frågor....
Självklart fick man klämma och pilla på hela försäljningskollektionen och fick en massa antydningar om nya Royal Capital. Läge att kontakta Sumpanbutiken för de av er som ska ha en i guld!!!!!
Massor av historia kring Erikson, butiken, märkena man säljer och även kring några märken man skulle vilja sälja.
God öl från Sumpan och ännu godare skumpa! (Rödvinet testade jag aldrig, men misstänker att även det var bra!)
Goda snittar och snacks och framför att fantastiskt trevlig personal från från både Erikson och Sjöö Sandström! Så nästa gång hoppas jag ni alla på KS lyckas tinga en plats och har möjlighet att vara med!
Slutligen vill jag avsluta med ett stort stort tack till arrangörerna för en fantastiskt trevlig kväll och även till alla andra trevliga jag träffade i kväll!

Tack för rapporten, får kompensera mig med den!

Jag var bokad som deltagare men hade skrivit in eventet på fel dag, av någon anledning hamnade det på fredagen (idag) istället :(
Klantigt av mig, och en sällsynt miss i min bok :arghh:
Hade gärna träffat urmakarna, och er andra förstås. Verkstaden hade inte heller varit fel. Får trösta mig med min Skydiver ... :cigar:

Beklagar att jag ockuperade en plats som hade kunnat gå till någon annan. Men det var som sagt högst oavsiktligt.
 

RobVintage

Panerai
God kväll!
Jag är sugen på att köpa en Royal steel Classic 36mm på länk, är det någon som sitter inne på info om hur hög den är samt måttet lugg till lugg? (Nerifrån och upp)
 
Topp