• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Länk på igen
20200712_082514.jpg
Jag tycker nog att den gör sig allra bäst på länk! I alla fall den vita. Med det sagt menar jag att den inte gör bort sig på gummi, men med länken flyger den en nivå till :)

Bilagor

• 309C07C7-10E1-476C-9A8E-AF474337AAD0.jpeg
    309C07C7-10E1-476C-9A8E-AF474337AAD0.jpeg
    506.5 KB · Visningar: 9
  • 42CEDDC3-108B-47FC-834A-4F0517FD34BD.jpeg
    42CEDDC3-108B-47FC-834A-4F0517FD34BD.jpeg
    815.7 KB · Visningar: 11
  • 33E1928C-36F2-4977-AE55-E4E7B46E2130.jpeg
    33E1928C-36F2-4977-AE55-E4E7B46E2130.jpeg
    380.5 KB · Visningar: 13
  • 0CE8B147-1F3C-4748-9455-96DC3B7A1BEA.jpeg
    0CE8B147-1F3C-4748-9455-96DC3B7A1BEA.jpeg
    407.7 KB · Visningar: 14
Grym på nato ju! Ska prova grönt på min sen :hungry:
Kul! Du får gärna visa bild sen när det är på :)

Kan tänka mig att många kör på originalgummit och länken för att dom är så pass bra. Jag har däremot aldrig trivts speciellt bra med gummibandet då det är lite omedgörligt styvt men jag tycker det är snyggt.

Länken trivs jag bra med nu efter att ha tagit bort en hel länkbit och satt dit två halvbitar istället. Fick en extra halvbit med vid köpet utifrån önskemål.
Men länken är däremot jäkligt trixig att knäppa upp och jag behöver nog träna upp tekniken där. Någon mer som tycker det är lite klurigt ?
A3075E29-0DD6-4C08-B887-547C6E29359D.jpeg

Kan tänka mig att många kör på originalgummit och länken för att dom är så pass bra. Jag har däremot aldrig trivts speciellt bra med gummibandet då det är lite omedgörligt styvt men jag tycker det är snyggt.

Länken trivs jag bra med nu efter att ha tagit bort en hel länkbit och satt dit två halvbitar istället. Fick en extra halvbit med vid köpet utifrån önskemål.
Men länken är däremot jäkligt trixig att knäppa upp och jag behöver nog träna upp tekniken där. Någon mer som tycker det är lite klurigt ?
Det ska jag!

Mitt gummi tycker jag är kanon. Men det har ett par år på nacken tror jag.

Jag tycker länken är smidig. En vanesak tror jag.

Jag tycker att första spännet är ganska smidigt att få upp. Men däremot andra låset hade jag oerhört svårt för. Men jag ”viker” hela länken utifrån så att säga så öppnas det lätt. Vågar dock inte gå i god För att det är korrekt eller om det skapar onödigt slitage.

Har laborerat rätt mycket nu och efter noggrann utvärdering har jag kommit till den högst subjektiva åsikten att den vita wtn gör sig bäst på
1.ss gummi
2.tjockare och/eller lite mer casual läder
3.länk
4. Gummi
5. Alligator läder / nato

Motivering: den är för äventyrlig/sportig för att vara på ett delikat och dressat läder.
Gillar verkligen länken men upplever att även den blir lite för snygg å dressad, speciellt med de polerade mittlänkarna.
Nato -bandstiftet går så pass parallellt med boettens baksidsida att klockan glider runt mkt (har gjort alla mina Natos till singlepass)

Men då nitpickar jag verkligen, allt funkar!

Senast ändrad:
Är sugen på att piffa upp min vita WT36 på gummi med orange tavla, tillhörande visare och länk. Är förmodligen dyrare än vad jag tänkt mig men är det någon som har ett humm om listpriser för de olika delarna? @Sjöö Sandström kanske?
I det läget skulle jag börjat leta efter en beg orange 36a på länk.
Länk kostar väl ca 7k
Tavla och visare ca 3k
(grovt räknat)

Att köpa en beg klocka bör gå på ca 12-14

Edit: Ligger jag helt fel i mina antagna priser så får någon vänligt men bestämt gärna rätta mig.

I det läget skulle jag börjat leta efter en beg orange 36a på länk.
Länk kostar väl ca 7k
Tavla och visare ca 3k
(grovt räknat)

Att köpa en beg klocka bör gå på ca 12-14

Edit: Ligger jag helt fel i mina antagna priser så får någon vänligt men bestämt gärna rätta mig.

Ajaj, alternativt att leta upp en RS36 och sno länken därifrån. Tack för tips, fler klockor är alltid bra ;)

Tillbaka
Topp