• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NRE

Vacheron
2-Faktor
Idag kom det ett paket med en svart WT41 på gummi. Kan vara bra som komplement till Chronolinken! Första klockan på SS gummi, förstår varför alla talar så gott om det :D
54A9D7E8-9854-4C40-A483-1413D27B5A7E.jpeg
Saknar min vita! Hör av dig när du tröttnat
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Inga nyheter om årets annual edition än?
Det har inte släppts något officiellt ännu, så det är bara om någon har bättre kontakter än jag in på företaget. På ett vis hade det varit kul att ha tavlan i någon form av ansiktsmasksfärg, men jag hoppas mer på något ljusare, champagneaktigt. Tänk någon form av RS med champagnetavlan, fast kanske något festligare för att lämna 2020 bakom oss på ett kul sätt.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
SÅLD!
Har till slut bestämt mig för att sälja den här, det fungerar inte för mig med en 36mm klocka (har 20+cm handled).
Börjar med att fråga här om nån vill överta den innan jag lägger ut den på K&S.
Den är extremt ovanlig, en av kanske fem stycken gjorda, en Serie1 i kronometerutförande.
Klockan levereras i originalbox och med ett slitet originalband.
Den är helservad för ca ett år sedan (för 4400kr), papper finns på det. Den polerades inte, urmakaren tog bara bort ett par fula märken på baksidan av bandhornen efter bandbyte.
Den är i fint men använt skick, glaset har inte heller några skador. Båda baklocken som medföljde från början följer förstås med.
Jag vill ha tiotusenkronor för den. Jag gör gärna f2f-affär, bor i norra Västmanland. Jag kan tyvärr inte ta några byten. Jag finns i goodguytråden om någon vill kolla upp mig.
Du är välkommen att höra av dig via pm.
C7DB77CF-E85E-4F8D-8CCF-B81BE124E8AA.jpeg
FD609DD7-9CA3-42C9-9190-31ADBAD8A82A.jpeg
41CE6B5F-3FFE-4240-9103-B19CF8B1A8BA.jpeg
 
Senast ändrad:

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Har till slut bestämt mig för att sälja den här, det fungerar inte för mig med en 36mm klocka (har 20+cm handled).
Börjar med att fråga här om nån vill överta den innan jag lägger ut den på K&S.
Den är extremt ovanlig, en av kanske fem stycken gjorda, en Serie1 i kronometerutförande.
Klockan levereras i originalbox och med ett slitet originalband.
Den är helservad för ca ett år sedan (för 4400kr), papper finns på det. Den polerades inte, urmakaren tog bara bort ett par fula märken på baksidan av bandhornen efter bandbyte.
Den är i fint men använt skick, glaset har inte heller några skador. Båda baklocken som medföljde från början följer förstås med.
Jag vill ha tiotusenkronor för den. Jag gör gärna f2f-affär, bor i norra Västmanland. Jag kan tyvärr inte ta några byten. Jag finns i goodguytråden om någon vill kolla upp mig.
Du är välkommen att höra av dig via pm.
C7DB77CF-E85E-4F8D-8CCF-B81BE124E8AA.jpeg
FD609DD7-9CA3-42C9-9190-31ADBAD8A82A.jpeg
41CE6B5F-3FFE-4240-9103-B19CF8B1A8BA.jpeg
Riktigt bra pris enligt mig... Fin klocka! 🙂
 
Topp