Sebastard
Diamant
Denna söndag drar jag mig till minnes av en riktigt bra mögel g2g i Sthlm och bilderna jag och @TibbeTabb tog på våra Landsorts ihop.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilka varianter är detta? Den vänstra är den första (44mm?)? Och den högra något nyare eller den senaste (42mm?)?Denna söndag drar jag mig till minnes av en riktigt bra mögel g2g i Sthlm och bilderna jag och @TibbeTabb tog på våra Landsorts ihop.
Båda är av första modell på 44mmVilka varianter är detta? Den vänstra är den första (44mm?)? Och den högra något nyare eller den senaste (42mm?)?
Ser väldigt lika ut storleksmässigt.
Det förklarar saken! (Visste inte att första gen även kom med datum)Båda är av första modell på 44mm
Designen på kronan på Landsort är som bekant ganska stor/bulkig - är det något som ni som har modellen stör sig på? Jag föredrar oftast klockor med små kronor, eller på andra platser än kl.3, men det blir ju lite svårt att undvika på den här modellen (om det inte finns klockor för vänsterhänta?).
Funkar bra för migDesignen på kronan på Landsort är som bekant ganska stor/bulkig - är det något som ni som har modellen stör sig på? Jag föredrar oftast klockor med små kronor, eller på andra platser än kl.3, men det blir ju lite svårt att undvika på den här modellen (om det inte finns klockor för vänsterhänta?).
Kronan är inte så farlig. Den döljs av kronskyddet. Och det kan så klart märkas. Jag upplever inga problem, mycket pga att klockan har en annorlunda design utan bandhorn. Du kan också titta på D1 tungsten varianten som är vänsterhänt. Lite större än den senaste nyutgåvan, men kan absolut bäras bra ändå. Har en handled på ca 17,5cm. Och har en på annons om intresse finns. Kolla några inlägg bak i tråden för bilder.Designen på kronan på Landsort är som bekant ganska stor/bulkig - är det något som ni som har modellen stör sig på? Jag föredrar oftast klockor med små kronor, eller på andra platser än kl.3, men det blir ju lite svårt att undvika på den här modellen (om det inte finns klockor för vänsterhänta?).
Stort grattis till grym dinkaJuste! Har glömt att visa
Blivit med chrono serie nr 025
Fykantiga datumrutan också
Den där är man allt lite sugen på
Jag älskar denDen där är man allt lite sugen på
Den ser inte stor på handledTänk om den hade funnits i 36mm. Suck
Grymt att du äntligen hittade en! Ser riktigt bra ut, grattis!Juste! Har glömt att visa
Blivit med chrono serie nr 025
Fykantiga datumrutan också
Tack!Grymt att du äntligen hittade en! Ser riktigt bra ut, grattis!
Riktigt snygg, hur trivs du med den?Sjöö Sandström söndag, ja visst!
Den är trevlig men som @Aurum påpekat så är bandhornen irriterande långa. Hålen för stiften sitter nära boetten för att bandet ska följa boettens krökning. Har man då smala handleder som jag (och Aurum) så sticker bandhornen ut.Riktigt snygg, hur trivs du med den?
Hade första upplagan och även andra upplagan av guldare. Grymt snygg finish..undrar varför jag såldeDen är trevlig men som @Aurum påpekat så är bandhornen irriterande långa. Hålen för stiften sitter nära boetten för att bandet ska följa boettens krökning. Har man då smala handleder som jag (och Aurum) så sticker bandhornen ut.
Hade de i stället använt rakt stift och bandkant och satt hålen längre ut så hade man i stället irriterat sig på mellanrummet mot boetten