• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rowin42

Omega
2-Faktor
Femte dagen i rad som Landsorten får handledstid. En trevlig sommarklocka som lär användas en hel del framöver ☀️
8ECBEC4D-E0FD-4EAA-8DC7-87C2BA1E4788.jpeg
Den där bronsaren är ta mig tusan riktigt trevlig alltså 👍😊
 

Oblin

Breitling
Är det någon som vet vilken klocka detta armband kan passa till, ligger nu ute på Kaplans med text: LÄDERBAND, till Sjöö Sandström herrur, svart, integrerat, bredd 20/18 mm, original-spänne i stål.
 

Bilagor

  • Sjöö armband.png
    Sjöö armband.png
    64.8 KB · Visningar: 17

Wiglaf

Omega
Hej,
jag har en fråga till de gamla Sjöö Sandström-rävarna som smyger runt i den här tråden!
Jag är sugen på en Royal Steel 36 och har nästan bestämt mig, MEN undrar om länken. Jag lyckas aldrig få till mina Grand Seiko-länkar så de sitter ordentligt, så jag undrar hur S & S-länkar är gällande mikrojustering och sånt. Är de bekväma? Brukar det gå utan problem att få dem att sitta bra? Är de knepiga att öppna och stänga och hur hållbara är de?
 

Dollar

Omega
2-Faktor
Hej,
jag har en fråga till de gamla Sjöö Sandström-rävarna som smyger runt i den här tråden!
Jag är sugen på en Royal Steel 36 och har nästan bestämt mig, MEN undrar om länken. Jag lyckas aldrig få till mina Grand Seiko-länkar så de sitter ordentligt, så jag undrar hur S & S-länkar är gällande mikrojustering och sånt. Är de bekväma? Brukar det gå utan problem att få dem att sitta bra? Är de knepiga att öppna och stänga och hur hållbara är de?
1 + på denna. Väntar ivrigt på svar 🤩
 

Tachymeter

Cartier
Jag var förbi Sjöö Sandström igår och kompletterade med extra halvlänkar, riktigt trevligt bemötande och bra service, nu sitter klockan bra på länk också :) .

IMG_6864.jpg

Hej,
jag har en fråga till de gamla Sjöö Sandström-rävarna som smyger runt i den här tråden!
Jag är sugen på en Royal Steel 36 och har nästan bestämt mig, MEN undrar om länken. Jag lyckas aldrig få till mina Grand Seiko-länkar så de sitter ordentligt, så jag undrar hur S & S-länkar är gällande mikrojustering och sånt. Är de bekväma? Brukar det gå utan problem att få dem att sitta bra? Är de knepiga att öppna och stänga och hur hållbara är de?
Det finns tyvärr ingen mikrojustering.

Låset kan upplevas lite knepigt att öpnna i början men man vänjer sig.

När jag hade problem med att få till passformen på min Royal Steel löste det sig med komplettering av extra halvlänkar, inkl lite pusslande med placeringen, så ett tips kan vara att skaffa fler halvlänkar om det behövs.
Justerade en GS-länk nu på eftermiddagen (förbannat små skruvar 😡) och det är lite samma sak, men där finns ju 2 halvlänkar redan från början att laborera med.
IMG_7500.jpeg
 
Senast ändrad:

Dollar

Omega
2-Faktor
Det finns tyvärr ingen mikrojustering.

Låset kan upplevas lite knepigt att öpnna i början men man vänjer sig.

När jag hade problem med att få till passformen på min Royal Steel löste det sig med komplettering av extra halvlänkar, inkl lite pusslande med placeringen, så ett tips kan vara att skaffa fler halvlänkar om det behövs.
Justerade en GS-länk nu på eftermiddagen (förbannat små skruvar 😡) och det är lite samma sak, men där finns ju 2 halvlänkar redan från början att laborera med.
IMG_7500.jpeg
SBGX261?
 
Topp