• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nytt in, Annual Edition med volfram/tungsten bezel. Tycker riktigt fin och annorlunda mot allt annat jag har/har haft. Tycker SS har dom typ bästa gummin som finns och butterfly clasp med två steg justering är grymt bra även om man måste klippa dom. Orange gummi följde förstås med också.
IMG_5918.jpeg
IMG_5914.jpeg

Senast ändrad:
Har haft span på Sjöö Sandström ett tag och speciellt Royal Steel Chronograph 42mm.

Är det ett rimligt pris för denna hos Krons? Nyservad.

Nu har jag haft chansen och äga alla olika modeller och urtavlor av Chronolink som finns, i morgon på Sjöö Sandström Söndag tänkte jag lägga ut dessa 2 ifall någon vill ha 2 väldigt ovanliga Chronolink. Swedish night och ”DI-edition”.
IMG_0680.jpeg

Har haft span på Sjöö Sandström ett tag och speciellt Royal Steel Chronograph 42mm.

Är det ett rimligt pris för denna hos Krons? Nyservad.

Rimligt pris för en servad klocka från en butik, ja. Något högt för en andrahands RS Chrono om man jämför med vad de kan gå för här på KS, vilket väl brukar vara mellan 15-20 beroende på skick, men de kommer å andra sidan inte ut så ofta så det beror på hur tålmodig du är antar jag.

Blir det en guld Landsort som annual? 😱 Teaser på IG
Ja det ser ut som guld i färgen, och en brons till borde det inte vara. Får rätta mig själv på versionerna. Detta borde jag kunnat. Antog att bronsklockan var en D4 men icke.

D1: Tungsten
D2: Svart, Vit och GMT
D3: Brons
D4: nyaste i svart, grönt, blå och alla specialmodeller

D5: ?

IMG_5744.png

Senast ändrad:
Ja det ser ut som guld i färgen, och en brons till borde det inte vara. Blir lite konfunderad över D5. Första versionen var D2 och senaste D4. Eller jag som missat D1 och D3?

IMG_5744.png
Jag äger ingen Landsort, men är kronskyddet en integrerad del av boetten på tidigare modeller? Jag gjorde en snabb googling, och det verkar vara "två delar". På bilden som SS postade ser det dock ut som en enhet. Dessutom saknar klockan på bilden en bezel.

Jag gjorde en blixtsnabb Photoshop för att förtydliga vad jag menar. Jämförelsebilden är inte tagen ur exakt samma vinkel, så den är inte helt optimal.
Screenshot-2025-03-04-at-12.23.46.gif

Alltid kul med teorier/gissningar, så med detta sagt tror jag att den nya Landsort är fräst ur ett stycke metall och saknar bezel = tunnare än tidigare modeller.

Vänligen,
Martin

Jag äger ingen Landsort, men är kronskyddet en integrerad del av boetten på tidigare modeller? Jag gjorde en snabb googling, och det verkar vara "två delar". På bilden som SS postade ser det dock ut som en enhet. Dessutom saknar klockan på bilden en bezel.

Jag gjorde en blixtsnabb Photoshop för att förtydliga vad jag menar. Jämförelsebilden är inte tagen ur exakt samma vinkel, så den är inte helt optimal.
Screenshot-2025-03-04-at-12.23.46.gif

Alltid kul med teorier/gissningar, så med detta sagt tror jag att den nya Landsort är fräst ur ett stycke metall och saknar bezel = tunnare än tidigare modeller.

Vänligen,
Martin
Jag tror helt enkelt att den klocka vi ser som kommande är fotad bakifrån.

Jag tror helt enkelt att den klocka vi ser som kommande är fotad bakifrån.
images

-"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker."

Skyller på försenad Måndagshjärna då jag inte tänkte på att bilden kan vara tagen bakifrån. Men, efter att ha Googlat, ser man ännu tydligare att kronskyddet är en "separat del".

bC5qcGc

(bild lånad från Google)

Vänligen,
Martin

Hej

Någon här på forumet som äger / har ägt en Sjöö Sandström Royal Steel Classic och skulle vilja skriva några ord om er erfarenhet av klockan?
Fått upp ögonen lite för den modellen det senaste och sett de kommer ut några till försäljning här och på andra sidor. Har alltså eventuellt tänkt köpa en begagnad som min första lite "dyrare" klocka.

Allt gott.

/A

images

-"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker."

Skyller på försenad Måndagshjärna då jag inte tänkte på att bilden kan vara tagen bakifrån. Men, efter att ha Googlat, ser man ännu tydligare att kronskyddet är en "separat del".

bC5qcGc

(bild lånad från Google)

Vänligen,
Martin
Det fotot är på äldre modell. På den nuvarande är "skarven" på framsidan då den har annan boettkonstruktion.

Tillbaka
Topp