• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Riktigt coolt projekt följer med stor entusiasm!

Följer!! Spännande! :)

Kanske kan köra en bcf auktion på grejerna om det blir bra.
Tålmodigt. Själv hade man grävt upp den varje dag o tröttnat efter tyo en vecka.

Kungtråd! Snyggt fotat också :).

Älskar när jag kommer över såna här trådar :) Tack för berättelsen hittills redan och trevliga bilder!

Ska bli jäkligt kul att se fortsättningen

Grymt projekt! Det är sådana här trådar man vill hitta efter det gått ett år, man vill se resultatet direkt och inte behöva vänta så länge!

Riktigt kul projekt! Relativt mycket resultat på den tiden som redan gått så kommer bli extremt intressant att se vad höst och vinter kan ge för resultat!

Följer med spänning!

Det här patineringsprojektet måste vara i världsmästarklass... :)

Väldigt intressant! Väntar med spänning på det här kalasprojektet :happyhappy:

Som många andra säger ska det blir riktigt roligt att följa detta!

Sjukt kul post börjar resan te sig rejält

Grymt rolig att få följa detta!

Snygga foton också! Första bilden magisk - borde ju öka turistnäringen;)

Kul med alla hejarrop! Tack för er entusiasm.

Vad är syftet? För mycket fritid?
Det finns ett rätt spännande fenomen inom klockvärlden där man har hittat klockor som legat på havets botten under en längre tid. Kanske kan kalla det Lost and Found. Syftet med detta experiment är att försöka skapa en patina likt klockor som gått det ödet tillmötes.

Finns det något vackrare än patina som denna?

8A82E0B5-5E7B-4E33-832C-DC3E266C5C65.jpeg

Ang fritid, så är det rätt gott om sådant under semestern. :)

Haha. Utveckla mer vad du menar.
Ha -ha. Ska jag utveckla vad jag menar med att jag vill veta vad syftet är till detta experiment?

Det finns ett rätt spännande fenomen inom klockvärlden där man har hittat klockor som legat på havets botten under en längre tid. Kanske kan kalla det Lost and Found. Syftet med detta experiment är att försöka skapa en patina likt klockor som gått det ödet tillmötes.

Tack, bra svar! :)

Ja. Det är oerhört tydligt vad som kommer ske för den som läser första inlägget. Ditt inlägg framstod som ignorant.
Du kan ju inte avgöra om det är "oerhört tydligt" eller inte för mig. Det förutsätter bland annat att man känner till några begrepp. Fick en bra förklaring om vad som vill uppnås och tackar för det.
Haha. Utveckla mer vad du menar.
Du har ingen vidare trevlig ton du heller. Enligt min mening så är det "oerhört tydligt" att jag vill veta just syftet med experimentet när jag frågar efter syftet.

Du kan ju inte avgöra om det är "oerhört tydligt" eller inte för mig. Det förutsätter bland annat att man känner till några begrepp. Fick en bra förklaring om vad som vill uppnås och tackar för det.

Du har ingen vidare trevlig ton du heller. Enligt min mening så är det "oerhört tydligt" att jag vill veta just syftet med experimentet när jag frågar efter syftet.
Lägg ner nu, det finns fler som tycker din ton inte är så trevlig, du förstör en annars mycket trevlig tråd.
Keep up the good work @Mikaell

What! Är denna funnen under havets botten eller är det ett DIY projekt? Cool dinka :D

Har för mig att denna Sub fått en åktur på 20 år i havet o sedan återfunnits. Kan ha varit Hodinkee som publicerade artikeln för ett tag sen, letat som fasen men hittar den inte nu. Återkommer om jag hittar den!
Jag körde en bildgoogling och hittade en artikel, men vet inte om det finns någon mer djupgående uppvisning av denna häftiga klocka. (Hoppas!)
Scrolla ned en bit eller kolla vid ca 02:50 i videoklippet.
https://www.hodinkee.com/articles/the-thirteen-milsubs-of-grahame-fowler

Lägg ner nu, det finns fler som tycker din ton inte är så trevlig, du förstör en annars mycket trevlig tråd.
Keep up the good work @Mikaell
Tråkigt att jag ska behöva svara på det här men vad bidrar det till diskussionen att du går in och säger att det är fler som tycker så? Det eldar bara på OT grejer som jag tvingas svara på. Du kan inte nöja dig med att jag uttryckte min okunskap om patina som Mikaell så snällt förklarade. Är inte ute efter att förstöra så får ursäkta för min ton. Men det du skriver är bara någon sorts smutskastning som inte tillföra någonting annat än att tjafs. Nu släpper vi det!

Har inte utforskat vintage drömmarna allt för mycket ännu men kan helt klart se charmen i det, denna som jag hittade här: http://rolexpassionreport.com/23509/rolex-6205-submariner-with-patina-at-its-best/ har en fantastisk charm!
RPR_6205.jpg

Blir kul att se ditt resultat efter naturens åverkan. Troligtvis en lite mer långdragen process än att åstadkomma tvätt och slitningar på sina jeans. Kemikunskaperna kan man ju verkligen få användning av här :).

Tillbaka
Topp