• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skäggvård. Olja, vax och balms. Vad används?

Psykel

Patek
Gick loss på skägget själv ikväll efter 8-9 månader utan att röra det. Min plan är att gå på det igen och försöka spetsa till det något. Var sjukt nojig innan jag vågade sätta saxen i det.
Före:
20160204_003847-1-01.jpeg


Efter:
20160207_171255-01.jpeg

20160207_171356-01.jpeg


Vet inte vad jag skall säga. Inte helt katastrof än iallafall...
Ser bra ut! Nästa gång skulle jag försöka skapa en jämnare fade mellan det korta och det långa, dock. Keep up the good work! :)
 

Lolle

Panerai
Fick hem lite nytt från Gents för att underhålla skägg mm som kändes passande i denna tråd. Tror jag ska boka tid hos barberaren i veckan dock, om inte annat perfekt egentid ifrån jobbet en kort stund i vardagen...
image.jpeg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ser bra ut! Nästa gång skulle jag försöka skapa en jämnare fade mellan det korta och det långa, dock. Keep up the good work! :)
Håller helt med. Dock jäkligt lurigt att få till bra. Skall jobba lite mer på det, kanske korta lite.

Ja, lite mer rundade kanter i underkant en av skägget funderade jag på. Men det ser toppen ut hur som helst, riktigt maffigt :)

Bild på mitt skägg, lite töntig bild men det var den jag hittade:
20160205_185412.jpg
Bra skägg! :)
 
  • Like
Reactions: joF

NDJD

Cartier
2-Faktor
ÄNTLIGEN har jag nått i magiska 50 inlägg och får skriva i denna tråd.
Har följt den under en längre tid och har slitit mitt halvtjocka skägg många gånger när jag insett att jag inte kan kommentera eller ställa frågor...

Jag har sparat 2 månader i dagsläget. Har rätt ok skäggväxt, men det blir snabbt vildvuxet på halsen ( och mustaschen)
Trimmar till det varannan söndag, med min rätt begränsade skäggtrimmer. Maxlängd är 10 mm på denna, och det är ju alldeles för kort.

Köpte ( efter ha läst tråden) lite Mr Bear-prylar, bland annat ett Beard Balm som jag kladdar in i skägget.
Hur mycket tar ni? Jag upplever att det känns väldigt flottigt första minuterna för att sen försvinna väldigt fort. Skägget blir mjukare och mindre stickigt vilket är trevligt såklart.

Vilken längd bör man ha på skägget för att gå till barberaren? Skrattar de åt en om man kommer med 2 cm, eller går det att göra ett kort skägg vackert också?
 

Psykel

Patek
ÄNTLIGEN har jag nått i magiska 50 inlägg och får skriva i denna tråd.
Har följt den under en längre tid och har slitit mitt halvtjocka skägg många gånger när jag insett att jag inte kan kommentera eller ställa frågor...

Jag har sparat 2 månader i dagsläget. Har rätt ok skäggväxt, men det blir snabbt vildvuxet på halsen ( och mustaschen)
Trimmar till det varannan söndag, med min rätt begränsade skäggtrimmer. Maxlängd är 10 mm på denna, och det är ju alldeles för kort.

Köpte ( efter ha läst tråden) lite Mr Bear-prylar, bland annat ett Beard Balm som jag kladdar in i skägget.
Hur mycket tar ni? Jag upplever att det känns väldigt flottigt första minuterna för att sen försvinna väldigt fort. Skägget blir mjukare och mindre stickigt vilket är trevligt såklart.

Vilken längd bör man ha på skägget för att gå till barberaren? Skrattar de åt en om man kommer med 2 cm, eller går det att göra ett kort skägg vackert också?
Mja, kanske inte går att göra så mycket med 2cm, men att forma kanterna går absolut. Och en barberare borde inte skratta åt dig oavsett skägglängd.
En klick motsvarande en tumnagel körde jag på när jag använde balm. Kör dock endast olja nuförtiden.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hur går det med skäggen!?
Jag är själv i stadiet "When in doubt, grow it out" :D
20160331_093820-1-01.jpeg

Innan skägget tog jag aldrig selfies, nu blir det en selfie då och då för att hålla koll så det inte ser helknas ut och för att bättre kunna planera vad som skall göras med burret.

Frågan är. Gå all in och köra ZZ Top, stanna här eller korta av det till ett mer "normalt" skägg...
 

Psykel

Patek
Hur går det med skäggen!?
Jag är själv i stadiet "When in doubt, grow it out" :D
20160331_093820-1-01.jpeg

Innan skägget tog jag aldrig selfies, nu blir det en selfie då och då för att hålla koll så det inte ser helknas ut och för att bättre kunna planera vad som skall göras med burret.

Frågan är. Gå all in och köra ZZ Top, stanna här eller korta av det till ett mer "normalt" skägg...
Jag tycker att det är perfekt som det är. ZZ Top kan vara svårt att pull off om man inte är med i ZZ Top alternativt är biker/trucker/jultomten. "Normalt" skägg är precis som det heter, "normalt". Lite fegisskägg. Kör som du har det och keep up the good work! :cigar:
 

Wahre

Omega
IMG_20160205_083403.jpg
IMG_20160226_182006.jpg

Här går det framåt!
Odlat hardcore sedan september 2015.
Vax: Benjamin barber
Olja : sailors jungle
Hyvel: Merkur med feather blad.
Skäggtvål: Truefitt & Hill
Eftervård: Truefitt & hill sandalwood.
Barberare: Simon Gents Hbg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag tycker att det är perfekt som det är. ZZ Top kan vara svårt att pull off om man inte är med i ZZ Top alternativt är biker/trucker/jultomten. "Normalt" skägg är precis som det heter, "normalt". Lite fegisskägg. Kör som du har det och keep up the good work! :cigar:
Ja, ZZ Top blir gärna lite clown. Känner att jag själv är på gränsen där :pompus:. Tiden får utvisa, låter det vara så länge.
Formen på mitt hakbarr har satt sig, nu skall längden till. Kan bli bra till sommarn.
image.jpg
Ser mycket bra ut!
IMG_20160205_083403.jpg
IMG_20160226_182006.jpg

Här går det framåt!
Odlat hardcore sedan september 2015.
Vax: Benjamin barber
Olja : sailors jungle
Hyvel: Merkur med feather blad.
Skäggtvål: Truefitt & Hill
Eftervård: Truefitt & hill sandalwood.
Barberare: Simon Gents Hbg
Stabilt! Du har gått all in i att vårda ditt skägg ser jag! Själv kör jag nu endast med jojobaolja och ibland skäggbalm om jag vill ha extra stadga.
 

Wahre

Omega
Ja, ZZ Top blir gärna lite clown. Känner att jag själv är på gränsen där :pompus:. Tiden får utvisa, låter det vara så länge.

Ser mycket bra ut!

Stabilt! Du har gått all in i att vårda ditt skägg ser jag! Själv kör jag nu endast med jojobaolja och ibland skäggbalm om jag vill ha extra stadga.
Den där Jojobaoljan, är det bra skit eller? Hemmablind på sailors de senaste 8 köpen nämligen. .
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Senast ändrad:

joF

Panerai
Hur går det med skäggen!?
Jag är själv i stadiet "When in doubt, grow it out" :D
20160331_093820-1-01.jpeg

Innan skägget tog jag aldrig selfies, nu blir det en selfie då och då för att hålla koll så det inte ser helknas ut och för att bättre kunna planera vad som skall göras med burret.

Frågan är. Gå all in och köra ZZ Top, stanna här eller korta av det till ett mer "normalt" skägg...
Snyggt skägg! Och många andra i tråden har också jävligt Nice skägg. Kul :)

Min status ser ut ungefär så här:
Screenshot_2016-03-31-13-47-28.png


Tänkte låta min privata barberare tunna ut det lite på kanterna ikväll. Hoppas det blir bra :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Snyggt skägg! Och många andra i tråden har också jävligt Nice skägg. Kul :)

Min status ser ut ungefär så här:
Screenshot_2016-03-31-13-47-28.png


Tänkte låta min privata barberare tunna ut det lite på kanterna ikväll. Hoppas det blir bra :)
Bra där! Ser kanon ut! Vad har du för långsiktig plan med skägget?
 
  • Like
Reactions: joF

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tips på skäggvax som är möjligt att få bort från händerna med tvål och vatten?
Har ett från Brother Joe men det är stenhårt och fastnar som f a n på fingrarna.
 
Topp