Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det där något Gibson varit inblandade i eller ett varumärkesintrång?Fick tag i denna sköna Gibson Custom med neon-belysning. Eftersom gitarrer är en nästan lika stor hobby som klockor tycker jag den är hur grym som helst
Är det där något Gibson varit inblandade i eller
Hej! Yes, klockan är från Gibson. Delades ut av dem till utvalda återförsäljare för många år sedan. Fick tag i min när en butik stängde och jag köpte både gitarr och diverse prylarFick tag i denna sköna Gibson Custom med neon-belysning. Eftersom gitarrer är en nästan lika stor hobby som klockor tycker jag den är hur grym som helst
Är du säker på det? Den är ju misstänkt lik Kinaskiten folk prånglar ut på Etsy, ebay, och så vidare...Hej! Yes, klockan är från Gibson. Delades ut av dem till utvalda återförsäljare för många år sedan. Fick tag i min när en butik stängde och jag köpte både gitarr och diverse prylar
Fanns ju dock inte en enda som ens var lite lik på länken du postadeÄr du säker på det? Den är ju misstänkt lik Kinaskiten folk prånglar ut på Etsy, ebay, och så vidare...
KarrysClocks - Etsy Sweden
Shop Dealer Clocks | Shop Clocks | Neon Clocks by KarrysClocks located in Virginia, United States. Top shop for gifts. Buyers bought gifts from this shop and gave them 5-star reviews!www.etsy.com
Visst, vi säger det.Fanns ju dock inte en enda som ens var lite lik på länken du postade
Lägg in en bild på en av dom från etsy som du tycker är lik istället då?Visst, vi säger det.
Jag hoppas och tror att ni driver med varandraLägg in en bild på en av dom från etsy som du tycker är lik istället då?
Tror spontant att det går utmärkt att serva verket men att det kan vara ganska dyrt om man har otur. Visst är det en elektriskt driven balans i verket? Jag föreställer mig att tapparna kan ha tagit stryk genom åren. Balansen är nog relativt tung och om lagren gått torra i 40 år eller något... Jag har förresten ett par liknande klockor med franska verk som jag tänker försöka serva själv när jag ställt iordning en hobbyhörna och köpt lite mer verktyg. I synnerhet den ena vore kul att få ordning på. Snygg modell och svensk dag.Den här hittade jag uppe i Sapporo och släpade hem till Tokyo för att sen ta med den till Sverige där den hängdes upp i Köket.
Där fick den hänga ifred flera dagar innan min bästa kamrat ansåg att den passade bättre i hans kök.
Den har tickat och gått rätt många år nu men har börjat strula och vi tittade till dn lite men såg inget uppenbart fel.
Han frågade vilken urmakare han skulle lämna till men jag tror att ingen tar sig an såna här gamla elektriska verk.
Det hade varit görbart att byta ut verket till ett nytt kvarts men dag och datumvisningen som är av flärp typ ställer till det.
Verket är av vad jag kan se inte gjort för att servas, en hel del plast.
Någon som har en ide hur man gör, bara att glömma den?
Är du säker på det? Den är ju misstänkt lik Kinaskiten folk prånglar ut på Etsy, ebay, och så vidare...
[URL unfurl
Ja, varför skulle jag hitta på detta? Som jag skrev så kommer klockan från en gitarrbutik/reparatör som tyvärr stängde ner förra året. Så länge jag varit kund (10 år) så har den hängt på väggen. Jag fick den som gåva av ägaren då jag köpte gitarr förra året och han berättade att den svenska agenten för Gibson delade ut den till hans butik som give away för många år sedan.Fanns ju dock inte en enda som ens var lite lik på länken du postade
Snygg också!Kul tråd!
Får psykbryt på quartz tickandet från väggklockor. Så har den här seikon. Och ja, jag är så nörd att jag låter klistermärket sitta kvar haha
Intressant. Vad är det för modell och var hittar man den? Och hur funkar det egentligen? Kvartsur tickar ju för att spara batteri, men jag antar att den inte drar ur batteriet på några dagar (eller veckor)?Kul tråd!
Får psykbryt på quartz tickandet från väggklockor. Så har den här seikon. Och ja, jag är så nörd att jag låter klistermärket sitta kvar haha
Hittade den, verkar dock ha utgåttIntressant. Vad är det för modell och var hittar man den? Och hur funkar det egentligen? Kvartsur tickar ju för att spara batteri, men jag antar att den inte drar ur batteriet på några dagar (eller veckor)?
Tack. Jag försökte förstås, men hade ingen googla-karma tydligen... (finns för mycket sk*t om Seiko på nätet).Hittade den, verkar dock ha utgått
Minimalistisk väggklocka - Seiko Wall Clock Quiet Sweep QXA714A
Väggklocka från Seiko; i hög kvalitet och snygg nog för att hänga i köket, sovrummet, vardagsrummet eller på kontoret. Eftersom Klockgiganten.se är auktoriserad återförsäljare av Seiko, så är du garanterad en nytillverkad, äkta och kvalitetstestad Seiko-klocka, när du handlar i vår butik. Vi...www.klockgiganten.se
Det är verkligen otroligt snyggt.
Skal det være gulvur, ville jeg gått all-in - Maxima Secunda til 215000 $ (trappen følger med ).Det är verkligen otroligt snyggt.
Skulle gärna vilja skaffa ett stilrent pendel-väggur vid tillfälle. Hittade en sida där de bland annat har just Erwin Sattler men de har även flera andra snygga märken: https://www.glenbryde.com/regulator-wall-clocks/
Hittade även Erwin Sattlers lilla 250-kilosmaskin "Troy Opus Temporis" med 16 inbyggda watch winders men insåg att det ju var ett golvur och inte ett väggur så den går bort... priset på 1,8 miljoner har också viss påverkan:
Får sälja kåken om jag ska ha en sådanSkal det være gulvur, ville jeg gått all-in - Maxima Secunda til 215000 $ (trappen følger med ).
Läckert !Jag kör med att gammalt skeppsur från mitten av 40-talet som satt på ett fartyg min morfar jobbade på! Självklart ”Swiss made”. Damen blir tokig på att den låter men det är en skön känsla med ett manuellt ur som man får dra upp en gång i veckan.