Kommer nog aldrig sälja den, men säger absolut till om det skulle bli aktuelltJag är AVUNDSJUK! Vill du sälja den så kontakta mig gärna framöver!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer nog aldrig sälja den, men säger absolut till om det skulle bli aktuelltJag är AVUNDSJUK! Vill du sälja den så kontakta mig gärna framöver!
Jag kan passa på att varna lite för Huygens silent clocks
Jag köpte en radiosynkad ”silent”, som efter ett par månader börjat ticka. Inte lika högt som en vanlig, men tillräckligt för att inte kunna hänga kvar i sovrummet. Jag kontaktade klockia som var åf, som i sin tur kontaktade Svensk AD. Där har det strandat. Nu är det digitalt i sovrummet, garanterat tyst.
Jag mailade direkt till Huygens och frågade om detta var vanligt, att dom börjar ticka efter ett tag? Det vill dom inte kännas vid utan lovade att jag skulle få en ny om jag gick genom ÅF. Nu är jag ju inte speciellt hoppfull över att en ny skulle bete sig annorlunda, har den väl börjat ticka måste det ju ligga i tekniken att det kan hända igen tänker jag. Det brukar inte störa mig generellt, men just i sovrummet och med frun som knorrar funkar det ju inteKöpte en som startade att ticka. Det sjuka i det hela var inte att den började ticka, utan att den tickade TJUGO gånger högre än en normal klocka. Nästan som att den nu ville ta igen den tiden och ljudet den inte tickat alls . Lite roligt dock med en "ljudlös" klocka som låter som fan efter att man använt den en period.
Sån vill jag ha
Hade en kompis som snackade mkt om att man skulle investera i rodium för ett par år sen (pga batterihypen). Skulle kanske ha lyssnat...
Jag vill ha båda!Sån vill jag ha
Riktigt cool (men dyr!) klocka, hade gärna haft en!Da er Mechanica M1 på plass - flere bilder her:
https://www.tidssonen.no/forum/threads/mechanica-m1
https://www.instagram.com/p/CQtIAhJD6ZK/?utm_medium=copy_link
Skaffade en schysst... Ja klocka som går att ha på väggen! Om jag förstår det rätt är det en gammal färdskrivare. Men till vad?
Sekundvisaren är den roterande röda skivan.
Hittade en gammal annons med info och tydligen ska det ha varit diskar i den bakre delen för färdskrivningen.
Kul pryl i alla fall!
Grym den där!!Nytt in, eller nytt för mig iallafall. Den är från slutet av 80-talet eller början av 90-talet vill jag minnas. "Super Present" formgiven av Shohei Mihara för Wakita Hi-Tecs Inc.
Tack! Jo, den är rätt skoj. Lekfull Memphis-stil och verkar vara riktigt ovanlig.Grym den där!!
Bra design som fortfarande håller!!
Jim
Köpte denna till min bror. En klassiker! Svansen och ögon vaggar fram och tillbaks när den går.
Helt klart! Har inte tänkt på det. Vet du när den där serien kom?
Helt klart! Har inte tänkt på det. Vet du när den där serien kom?
Så clean!Hänger en gammal Junghans på sommarstället vi köpte.
Kom tydligen från frugans farmor så den är gammalSå clean!
Seiko QB501BNågon som vet mer om denna modell? Har googlat men utan framgång
Se där! Tackar!Seiko QB501B
Vänligen,
Martin
Vad hittade du? Ska framöver köpa något till köket och har väl tänkt att det blir en Braun (ren design, radio-synk och bra pris) men alternativ är ju alltid roligt att kolla påtips på radiosynkad digital väggklocka för sovrummet någon? Det ska inte vara någon liten väderstation utan primärt klocka
*hittad
Det slutade med att jag gick in på Stepin watches på Drottninggatan. ”Hej! jag vill ha en enkel radiosynkad projektorklocka till sovrummet”. Tro på f*n om hon inte hade en liggandes i en låda Tydligen brukar dom inte ha såna, men då en kund frågat hade hon beställt 2st, så den som var kvar tog jag. Det är någon namnlös med modellnummer S10115, gör sitt jobb med bravurVad hittade du? Ska framöver köpa något till köket och har väl tänkt att det blir en Braun (ren design, radio-synk och bra pris) men alternativ är ju alltid roligt att kolla på