• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skaffa schysst väggklocka! Visa din!

Var hemma hos farsan nyligen, no joke😅

C980F4D6-5F23-4540-BA98-8D2BCEDBFA9A.jpeg
 

Enlundgren

Cartier
Jag tror jag är lite ensam om den här faktist 😄
20211109_101121.jpg

En gammal manometer som ska hålla koll på kvantiteten i en 1000m³ oljecistern, men numera med quartzverk
20211031_231502.jpg
20211101_210017.jpg

Nu kanske några tycker att jag har förstört en fin gammal mätare men allt är gjort utan åverkan och mätaren går att återställa om jag skulle få för mig att skaffa oljecistern. 😁
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag kan passa på att varna lite för Huygens silent clocks
1636451453707.jpeg

Jag köpte en radiosynkad ”silent”, som efter ett par månader börjat ticka. Inte lika högt som en vanlig, men tillräckligt för att inte kunna hänga kvar i sovrummet. Jag kontaktade klockia som var åf, som i sin tur kontaktade Svensk AD. Där har det strandat. Nu är det digitalt i sovrummet, garanterat tyst.
 

ScubaKing

Audemars
Jag kan passa på att varna lite för Huygens silent clocks
1636451453707.jpeg

Jag köpte en radiosynkad ”silent”, som efter ett par månader börjat ticka. Inte lika högt som en vanlig, men tillräckligt för att inte kunna hänga kvar i sovrummet. Jag kontaktade klockia som var åf, som i sin tur kontaktade Svensk AD. Där har det strandat. Nu är det digitalt i sovrummet, garanterat tyst.

Köpte en som startade att ticka. Det sjuka i det hela var inte att den började ticka, utan att den tickade TJUGO gånger högre än en normal klocka. Nästan som att den nu ville ta igen den tiden och ljudet den inte tickat alls :oops:. Lite roligt dock med en "ljudlös" klocka som låter som fan efter att man använt den en period.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Köpte en som startade att ticka. Det sjuka i det hela var inte att den började ticka, utan att den tickade TJUGO gånger högre än en normal klocka. Nästan som att den nu ville ta igen den tiden och ljudet den inte tickat alls :oops:. Lite roligt dock med en "ljudlös" klocka som låter som fan efter att man använt den en period.
Jag mailade direkt till Huygens och frågade om detta var vanligt, att dom börjar ticka efter ett tag? Det vill dom inte kännas vid utan lovade att jag skulle få en ny om jag gick genom ÅF. Nu är jag ju inte speciellt hoppfull över att en ny skulle bete sig annorlunda, har den väl börjat ticka måste det ju ligga i tekniken att det kan hända igen tänker jag. Det brukar inte störa mig generellt, men just i sovrummet och med frun som knorrar funkar det ju inte
:confused:
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Skaffade en schysst... Ja klocka som går att ha på väggen! Om jag förstår det rätt är det en gammal färdskrivare. Men till vad?
Sekundvisaren är den roterande röda skivan.
_DSC1385-01.jpeg

_DSC1388-01.jpeg

_DSC1389-01.jpeg


Hittade en gammal annons med info och tydligen ska det ha varit diskar i den bakre delen för färdskrivningen.
Kul pryl i alla fall!
Screenshot_20211127-124921-01.jpeg

Screenshot_20211127-124945-01.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Skaffade en schysst... Ja klocka som går att ha på väggen! Om jag förstår det rätt är det en gammal färdskrivare. Men till vad?
Sekundvisaren är den roterande röda skivan.
_DSC1385-01.jpeg

_DSC1388-01.jpeg

_DSC1389-01.jpeg


Hittade en gammal annons med info och tydligen ska det ha varit diskar i den bakre delen för färdskrivningen.
Kul pryl i alla fall!
Screenshot_20211127-124921-01.jpeg

Screenshot_20211127-124945-01.jpeg

Oj vvilken grym klocka! Vill ha!!!!!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
tips på radiosynkad digital väggklocka för sovrummet någon? Det ska inte vara någon liten väderstation utan primärt klocka
*hittad
 
Senast ändrad:

Jonas74

Omega
tips på radiosynkad digital väggklocka för sovrummet någon? Det ska inte vara någon liten väderstation utan primärt klocka
*hittad
Vad hittade du? Ska framöver köpa något till köket och har väl tänkt att det blir en Braun (ren design, radio-synk och bra pris) men alternativ är ju alltid roligt att kolla på :D
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vad hittade du? Ska framöver köpa något till köket och har väl tänkt att det blir en Braun (ren design, radio-synk och bra pris) men alternativ är ju alltid roligt att kolla på :D
Det slutade med att jag gick in på Stepin watches på Drottninggatan. ”Hej! jag vill ha en enkel radiosynkad projektorklocka till sovrummet”. Tro på f*n om hon inte hade en liggandes i en låda 😎 Tydligen brukar dom inte ha såna, men då en kund frågat hade hon beställt 2st, så den som var kvar tog jag. Det är någon namnlös med modellnummer S10115, gör sitt jobb med bravur 👌🏿
 
Topp