Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Skateboard tråden

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Hexagon, 10 juni 2016.

1. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Guld Premium

Är man inte allergisk mot hasch är sena nätter i rålis att rekommendera. Då är parken 4,5/5. Går att pumpa på rätt friskt och det mesta finns ju. Men kidsen är inte kul. Krockade med en förra året där. Stackarn flög meter

Aquaracer2, Erik1 och christian-h gillar detta.
  2. eshmootie

eshmootie Titan

Från:
    Malmö
    Skulle vilja köpa en ny bräda, går det att köpa nytt på nätet för billig peng? rea?

Aquaracer2 gillar detta.
  3. christian-h

christian-h Guld

Alla rear ut till och från. Kolla Caliroots & Hollywood. Jag har uteslutande handlad därifrån senaste åren. Caliroots har dock bara lösa brädor.

Aquaracer2 och Erik1 gillar detta.
  4. eshmootie

eshmootie Titan

Från:
    Malmö
    Vad kör ni för mått på brädan?

Aquaracer2 gillar detta.
  5. christian-h

christian-h Guld

8.25.

Aquaracer2 och cornil gillar detta.
  6. Johanw

Johanw Tantal

Från:
    Lomma
    Aquaracer2 gillar detta.
  7. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Guld Premium

Har skejtat allt från 7,5 till 8,3. 8 är absolut bäst för mig. 7,75 körde jag rätt länge dock.

Aquaracer2 gillar detta.
  8. Erik1

Erik1 Guld

Från:
    Stockholm
    image. image.
    Kristinebergsbowlsen får 5/5 kullager, möjligheten till bad-skate är ju enastående! Inte mycket folk heller och schysst bowl. Saknar en miniramp men det är för att jag är kass

9. rillesnille

rillesnille Brons

Från:
    Norrort
    Jag tycker vi kör KS Skate-GTG någon helg under sommaren! Men kanske inte skitbra att ha klocka om man ska ramla på betongen hmmm... Får ta med ett kassaskåp och lägga på något bra ställe under tiden!

Aquaracer2, christian-h, Hexagon och 1 annan gillar detta.
  10. Erik1

Erik1 Guld

Från:
    Stockholm
    Lätt! Jag är game. Äh, BBn klarar sig men körde beater sist ;) Tanken är ju inte att man ska ramla hehe

Aquaracer2 och rillesnille gillar detta.
  11. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Guld Premium

Jag är absolut på i slutet av sommaren. Kan ju anlita någon ickeskejtare att sitta klockvakt. Skämtosido, har alltid skejtat med klocka förut, det brukar gå bra hehe.

Aquaracer2 och Erik1 gillar detta.
  12. christian-h

christian-h Guld

Jag är på! Här är min skateboardklocka. image.

Aquaracer2, aljung, lind5150 och 5 andra gillar detta.
  13. tomva1

tomva1 Titan

Växte i stort sätt upp på en bräda men har inte så mycket som stått på en dom senaste 5-7(?) åren. Har ledsnat fullständigt på gymmet och annan träning och tanken slog mig att skaffa en bräda igen!

Om jag nu tar och klickar hem ett stycke bräda, finns det någon som skulle kunna tänka sig göra en sällskap och se mig förmodligen slå mig sönder och samman? ;)

Senast ändrad: 16 juli 2017
    Aquaracer2, aljung och lind5150 gillar detta.
  14. aljung

aljung Brons

Från:
    Uppsala
    Jag är absolut på! Bor i stan och kör gärna lite. PM:a för kontaktuppgifter så styr vi upp nåt :)

Aquaracer2 och tomva1 gillar detta.
  15. Erik1

Erik1 Guld

Från:
    Stockholm
    Vad tror folket om en skate gtg nu på Torsdag (18e) eller den 28e Augusti? :) Hojta alla som är på så kan vi styra ihop en PM konvo. Tänker mig kristinebergs bowl, lättåkt och relativt centralt. Stort utbud av ställen där man kan ta en efter-skateöl också.

16. Birkhellman

Birkhellman Brons Premium

image.
    Lite förmiddagsminiramp i Karlstad!

Aquaracer2, Oli, D.B och 2 andra gillar detta.
  17. cornil

cornil Tantal

Den rampen såg riktigt smarrig ut! Älskar miniramp!

Aquaracer2 och Oli gillar detta.
  18. Psykel

Psykel Diamant

Longboard kanske är tabubelagt i denna tråd, men funderar på att skaffa en. Är det vettigt att stå på en sån för första gången (med noll erfarenhet av varken standard skateboard, longboard, snowboard eller andra brädbaserade fordon) när man precis fyllt 31?

Aquaracer2 gillar detta.
  19. CaptainOats

CaptainOats Platina

Ja om du vill dö :)
    Haha jag vet inte hur det är om man inte åkt innan, jag tror nog det är ganska enkelt, ge dig inte ut i dom brantaste backarna bara.
    Hjälm kan vara bra också.
    Jag åkte förut men efter en rejäl klot slutade jag, klarade mig bra men slog en fin volt ut i gräset.

Aquaracer2 gillar detta.
  20. yonsson

yonsson Kikuchiyo Moderator Premium

Från:
    Jymden
    image.
    Min treåring har till min stora glädje börjat sk8a, dock endast inomhus än så länge. I går försökte han övertala mig att han skulle dra ut själv och sk8a på trottoaren utomhus.

Aquaracer2, Gummo, krämbulle och 3 andra gillar detta.
  21. Psykel

Psykel Diamant

Haha, tack! Alltid tyckt att det är ett koolt färdmedel och jag brukar se en gubbe (om man nu får kalla honom det) vid jobbet som förmodligen är 50-60 år gammal som brukar glida runt på en. :D

Aquaracer2 gillar detta.
  22. cornil

cornil Tantal

Life is too short for longboarding. Köp en riktig skateboard istället. Det är 100% cool. Detta är bara min personliga åsikt, med dina 31 år är du vuxen nog att göra som du vill. Köp en longboard om du vill, det är säkert roligare än vad jag tror ;)

Aquaracer2 och Oli gillar detta.
  23. Psykel

Psykel Diamant

Jag är liksom ute efter ett färdmedel som är smidigare att ha med sig än en cykel. Verkar ju onekligen bekvämare med en longboard än en skateboard. :D

Aquaracer2 gillar detta.
  24. cornil

cornil Tantal

Det är det nog säkerligen. Longboard brukar ha ganska stora och mjuka hjul vilket kan vara behagligt på ojämna underlag.

Aquaracer2 gillar detta.
  25. Båtkocken

Båtkocken Brons

Från:
    Alberget 4A
    Nostalgi! Minns det som igår när jag fick min första Vision som grabb och sedan fortsatte det med brädor på löpande band. Fan vad fint det var med ett gäng finniga tonåringar med folköl som satt och dreglade till 411VM med Tom Penny, Chad Muska, Geoff Rowley och grabbarna.

Aquaracer2, Oli, Erik1 och 1 annan gillar detta.
  26. CaptainOats

CaptainOats Platina

Jag kommer ihåg mina Es Muska skor, med ett litet fack i plösen som kallades för drogfacket.
    Skönaste skor jag haft, shoe glue och handla på 08 om den hette så på Norrlandsgatan, samt G spot i Uppsala.

Aquaracer2, Oli och cornil gillar detta.
  27. Båtkocken

Båtkocken Brons

Från:
    Alberget 4A
    Ja, dom var grymma! Noll8 kommer jag ihåg. :)

Aquaracer2, Oli och CaptainOats gillar detta.
  28. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Guld Premium

Ut. ;)

Aquaracer2 gillar detta.
  29. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Guld Premium

Fyfan va man limmade skorna förr asså.

Aquaracer2, cornil och CaptainOats gillar detta.
  30. christian-h

christian-h Guld

Jag funderar på att ta en tur idag om vädret tillåter. Landade ett sådant här konstigt trick igen senast jag åkte, i Game Of Skate. Triple kickflip.:hungry:

Aquaracer2 gillar detta.