• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skateboard tråden

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
image.jpeg

image.jpeg

Var nog dags? ;) Inte dammat av brädan sen gymnasiet men körde rålis idag. Över förväntan och några flippar satt tom fortf!

Ger rålis två av fem kullager i betyg dock, svärmat av kids på kickbikes som flög in från alla håll och nästan körde på en.

Kristinebergs Bowl och ett DIY Secret spot blir nästa session :)
Är man inte allergisk mot hasch är sena nätter i rålis att rekommendera. Då är parken 4,5/5. Går att pumpa på rätt friskt och det mesta finns ju. Men kidsen är inte kul. Krockade med en förra året där. Stackarn flög meter
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Kristinebergsbowlsen får 5/5 kullager, möjligheten till bad-skate är ju enastående! Inte mycket folk heller och schysst bowl. Saknar en miniramp men det är för att jag är kass
Jag tycker vi kör KS Skate-GTG någon helg under sommaren! Men kanske inte skitbra att ha klocka om man ska ramla på betongen hmmm... Får ta med ett kassaskåp och lägga på något bra ställe under tiden!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag är absolut på i slutet av sommaren. Kan ju anlita någon ickeskejtare att sitta klockvakt. Skämtosido, har alltid skejtat med klocka förut, det brukar gå bra hehe.
 

tomva1

Omega
Växte i stort sätt upp på en bräda men har inte så mycket som stått på en dom senaste 5-7(?) åren. Har ledsnat fullständigt på gymmet och annan träning och tanken slog mig att skaffa en bräda igen!

Om jag nu tar och klickar hem ett stycke bräda, finns det någon som skulle kunna tänka sig göra en sällskap och se mig förmodligen slå mig sönder och samman? ;)
 
Senast ändrad:

aljung

Panerai
2-Faktor
Växte i stort sätt upp på en bräda men har inte så mycket som stått på en dom senaste 5-7(?) åren. Har ledsnat fullständigt på gymmet och annan träning och tanken slog mig att skaffa en bräda igen!

Om jag nu tar och klickar hem ett stycke bräda, finns det någon i Uppsala som skulle kunna tänka sig göra en sällskap och se mig förmodligen slå mig sönder och samman? ;)

Jag är absolut på! Bor i stan och kör gärna lite. PM:a för kontaktuppgifter så styr vi upp nåt :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Vad tror folket om en skate gtg nu på Torsdag (18e) eller den 28e Augusti? :) Hojta alla som är på så kan vi styra ihop en PM konvo. Tänker mig kristinebergs bowl, lättåkt och relativt centralt. Stort utbud av ställen där man kan ta en efter-skateöl också.
 

Psykel

Patek
Longboard kanske är tabubelagt i denna tråd, men funderar på att skaffa en. Är det vettigt att stå på en sån för första gången (med noll erfarenhet av varken standard skateboard, longboard, snowboard eller andra brädbaserade fordon) när man precis fyllt 31?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Longboard kanske är tabubelagt i denna tråd, men funderar på att skaffa en. Är det vettigt att stå på en sån för första gången (med noll erfarenhet av varken standard skateboard, longboard, snowboard eller andra brädbaserade fordon) när man precis fyllt 31?

Ja om du vill dö :)
Haha jag vet inte hur det är om man inte åkt innan, jag tror nog det är ganska enkelt, ge dig inte ut i dom brantaste backarna bara.
Hjälm kan vara bra också.
Jag åkte förut men efter en rejäl klot slutade jag, klarade mig bra men slog en fin volt ut i gräset.
 

Psykel

Patek
Ja om du vill dö :)
Haha jag vet inte hur det är om man inte åkt innan, jag tror nog det är ganska enkelt, ge dig inte ut i dom brantaste backarna bara.
Hjälm kan vara bra också.
Jag åkte förut men efter en rejäl klot slutade jag, klarade mig bra men slog en fin volt ut i gräset.
Haha, tack! Alltid tyckt att det är ett koolt färdmedel och jag brukar se en gubbe (om man nu får kalla honom det) vid jobbet som förmodligen är 50-60 år gammal som brukar glida runt på en. :D
 

cornil

Cartier
Longboard kanske är tabubelagt i denna tråd, men funderar på att skaffa en. Är det vettigt att stå på en sån för första gången (med noll erfarenhet av varken standard skateboard, longboard, snowboard eller andra brädbaserade fordon) när man precis fyllt 31?
Life is too short for longboarding. Köp en riktig skateboard istället. Det är 100% cool. Detta är bara min personliga åsikt, med dina 31 år är du vuxen nog att göra som du vill. Köp en longboard om du vill, det är säkert roligare än vad jag tror ;)
 

Psykel

Patek
Life is too short for longboarding. Köp en riktig skateboard istället. Det är 100% cool. Detta är bara min personliga åsikt, med dina 31 år är du vuxen nog att göra som du vill. Köp en longboard om du vill, det är säkert roligare än vad jag tror ;)
Jag är liksom ute efter ett färdmedel som är smidigare att ha med sig än en cykel. Verkar ju onekligen bekvämare med en longboard än en skateboard. :D
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Nostalgi! Minns det som igår när jag fick min första Vision som grabb och sedan fortsatte det med brädor på löpande band. Fan vad fint det var med ett gäng finniga tonåringar med folköl som satt och dreglade till 411VM med Tom Penny, Chad Muska, Geoff Rowley och grabbarna.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Nostalgi! Minns det som igår när jag fick min första Vision som grabb och sedan fortsatte det med brädor på löpande band. Fan vad fint det var med ett gäng finniga tonåringar med folköl som satt och dreglade till 411VM med Tom Penny, Chad Muska, Geoff Rowley och grabbarna.
Jag kommer ihåg mina Es Muska skor, med ett litet fack i plösen som kallades för drogfacket.
Skönaste skor jag haft, shoe glue och handla på 08 om den hette så på Norrlandsgatan, samt G spot i Uppsala.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag funderar på att ta en tur idag om vädret tillåter. Landade ett sådant här konstigt trick igen senast jag åkte, i Game Of Skate. Triple kickflip.:hungry:
 
Topp