• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

missade givetvis släppet av dessa idag, på självaste airmax dagen.. :banghead:
images

Rysningar, och inte den trevliga sorten

Yttrandefrihet i all välmening - men om du ska hålla på att dissa en av den mest vanliga och klassiska modellen av herrskor kan du väl starta en egen tråd, enbart med sånnadär limmade skor. Ingen av oss klagar på era färgade gymnastikskor - varför då göra det på den typ av sko som tråden EGENTLIGEN är avsedd för?

Yttrandefrihet i all välmening - men om du ska hålla på att dissa en av den mest vanliga och klassiska modellen av herrskor kan du väl starta en egen tråd, enbart med sånnadär limmade skor. Ingen av oss klagar på era färgade gymnastikskor - varför då göra det på den typ av sko som tråden EGENTLIGEN är avsedd för?
Haha, skrattretande... "den typ av sko som tråden egentligen är avsedd för"? Vart kan du läsa att det står att tråden är till för en speciell sorts skor?
Eller så skapar du en tråd där sneakers inte får tas upp?
Jag har inget emot herrskor, men när det kommer till tassles så blir det bara löjligt, och det står jag kvar vid! Sen finns det skor med tassles som ser rätt bra ut, men bara ett par har förekommit i denna tråd

Fyfabian vad du är tarvlig.

Haha, skrattretande... "den typ av sko som tråden egentligen är avsedd för"? Vart kan du läsa att det står att tråden är till för en speciell sorts skor?
Eller så skapar du en tråd där sneakers inte får tas upp?
Jag har inget emot herrskor, men när det kommer till tassles så blir det bara löjligt, och det står jag kvar vid! Sen finns det skor med tassles som ser rätt bra ut, men bara ett par har förekommit i denna tråd

Om du tittar på första posten i tråden så tror jag du förstår. Eller varför inte de 5 första sidorna.

Men varför hålla på och säga att något är löjligt, särskilt i en tråd AVSEDD för skor? Går du in i en tråd för Omega och skiver att det är löjligt?

"av den mest vanliga och klassiska modellen av herrskor" verkligen?

Japp - verkligen!

Fyfabian vad du är tarvlig.

Få stå för dig. Mest trött på människor som klagar i onödan. Sneakers är något som på senare tid börjats diskutera i denna tråd. Fine by me - även om jag inte bär det själv. Men det är ju skor. Så visst borde dom kunna diskuteras här med. Skillnaden är väl bara att jag inte skriver att era skor är fula, även om jag många gånger tycker det. Förstår att alla tycker olika. Jag är mest förvånad att man alltid måste påpeka det. Särskilt när man försöker upprätta ett "svar" och inte en "åsikt".

Om du tittar på första posten i tråden så tror jag du förstår. Eller varför inte de 5 första sidorna.

Men varför hålla på och säga att något är löjligt, särskilt i en tråd AVSEDD för skor? Går du in i en tråd för Omega och skiver att det är löjligt?
Det jag ser på första posten är att någon har startat en tråd om skor, och att denna person lägger upp bilder på klassiska herrskor... Ingenstans att det är en tråd för herrskor och att sneakers inte ska förekomma, men du kanske ser något jag inte ser?
Anledningen till varför jag sa att det var löjligt, var just för att jag tycker så!
Sist men inte minst, tycker jag att något är löjligt och jag får känslan av att någon vill ha åsikter så säger jag det.

Nej, men vi kan såklart ordna fram den som ex en MTO.

Påsk är öppet skärtorsdagen som vanligt och långfredag 10-16, sen stängt fram till tisdagen.

Är det någon som har några PTB's att rekommendera för övrigt? Lite tråkig kanske, men samtidigt en användbar modell för en svennebanan. Tänker mig nåt mer dressat än t.ex. Grasmere.

Cordovan är inget måste även om det hade varit skoj att testa och Carminas variant ser riktigt trevlig ut.

Det jag ser på första posten är att någon har startat en tråd om skor, och att denna person lägger upp bilder på klassiska herrskor... Ingenstans att det är en tråd för herrskor och att sneakers inte ska förekomma, men du kanske ser något jag inte ser?
Anledningen till varför jag sa att det var löjligt, var just för att jag tycker så!
Sist men inte minst, tycker jag att något är löjligt och jag får känslan av att någon vill ha åsikter så säger jag det.

det har du alldeles rätt i. Ingenstans står det att det bara handlar om mer klassiska herrskor. Jag har heller aldrig sagt att det är en tråd där sneakers inte ska få förekomma. Men att då stå och säga att något är löjligt, när det egentligen handlar om äpplen och päron - ja det är löjligt.

Därmed gav jag dig ett råd, att om du inte vill se klassiska herrskor, som genomsyrat och varit dominerande i tråden sedan dess start - då får du skaffa en egen tråd och enbart diskutera den typ av sko som du gillar.

F på lästen 026. 10.5 i dessa medan jag har 10 på mina skor i Capitallästen.

märkt att man får gå upp en storlek. Prövade ett par i strl 10 härom veckan (F-läst). satt dock inte så skönt, trots att jag tog en storlek större än vanligt (9.5 annars). detta gjorde mig lite osäker inför köp...

märkt att man får gå upp en storlek. Prövade ett par i strl 10 härom veckan (F-läst). satt dock inte så skönt, trots att jag tog en storlek större än vanligt (9.5 annars). detta gjorde mig lite osäker inför köp...
Ja, sitter de inte skönt finns ju risken att de bara blir stående. Pimlico finns ju också, på den vanligare lästen Capital, men då blir det ju mörkare mocka.

Jag tycker mina Kempton blev sköna med tiden, men att det var jobbigt att gå in dem pga de dubbla dainitesulorna.

Din åsikt om Tassels är ingen objektiv sanning.

Här har du min högst subjektiva sanning: din infantila skosmak är högst ointressant. Den stör mig dock inte.

Kollade på dom och de var schyssta. Men till slut blev det ändå ett par C&J Islay. Till nästa vinter blir det att komplettera med ett par Snowden.

Var på lite releaseparty för Karlsson & Ljungström idag. Grymt trevligt som vanligt och sjukt kul med lite malmöiter som tar skohantverket på allvar! Blev ett par dubbla munk.... Och ett par modeskor... Ja jag vet. Är själv lite allergisk men tigers vita med minimalt med sömmar är riktigt trevliga! Lite bilder på det
c0d453499a248260e3b43d960f2baee1.jpg

6cdb59bb7706eb98912dc95c5e21c6b9.jpg

35e4492894c1e9f17030a6112170dcfe.jpg

f45bdb732549f1d73c093a3a78bec1e1.jpg

I höst kommer cordovan och stålblå mocka Chelseas mm. Säg till om du vill med [emoji2]

Tjena!
Nån som upplevt att skor från Meermin luktar mögel? Funderar på att lägga en beställning men har en kollega som köpte mockaskor därifrån och tycker de ger ifrån sig lite gammal källardoft...

Tillbaka
Topp