• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Orkar inte, det tar för lång tid. :D
Ska försöka lägga ut lite mer sneakers på min insta än jag hittills gjort, så vill man se så får man kolla där.

Här är de senaste jag lade ut:
image.jpg

https://instagram.com/p/10r00xIEXG/

Man kan säga att det är sneakervärldens DRSD. Sjukt ovanliga och hypade. Har fått diverse sjuka bud på dem från folk som vill köpa dem. Inte helt mint direkt, men funkar.
Latmask! ;)
Skönt att dom används! För många kicks som ligger oanvända i sina lådor!

Latmask! ;)
Skönt att dom används! För många kicks som ligger oanvända i sina lådor!
Ni som använder era sneakers. Hur sköter ni dem?
Förvaring? Tvätt? osv osv...
Har man många par så uppstår knappt något slitage om man varierar sig, precis som med klockor. När det gäller skinn funkar oftast varmt vatten och eventuellt något organiskt tvättmedel eller liknande. Babywipes funkar också väldigt bra på de flesta material.

Okej, nu ska jag komma till skott här. Mina vänsterfot är 270 mm, min högerfot typ 272 mm. Kan någon av erfarenhet visa mig i riktning gällande storlek hos Meermin? Jag har tänkt att beställa dessa https://meermin.es/articulo.php?idArt=4337.

Köpa loafers på nätet är fan knepigare än att skriva en avhandling i teknisk fysik... Nja skämt åsido gvs men det är ingen kul idé. Har själv gått på nit två gånger av två möjliga. (dock kunde en duktig skomakare fixa till ett par)

Köpa loafers på nätet är fan knepigare än att skriva en avhandling i teknisk fysik... Nja skämt åsido gvs men det är ingen kul idé. Har själv gått på nit två gånger av två möjliga. (dock kunde en duktig skomakare fixa till ett par)

Så är det, det är den stora anledningen till att det har dröjt så pass länge. Men nu är det dags med en prislapp som för mitt ändamål är jävligt rimlig. Att steppa upp till ett par skor i 3000-4000:- klassen kan slå fel ut. Det ska inte svida allt för hårt om jag vaknar upp i sommar med en sko på fel fot och den andra är bortblåst med vinden typ.:hilarious:

Skoblock till sneakers?
Känns som att visa har lätt att "falla ihop" i tån. Eller räcker det att stoppa tidningspapper?

Skoblock till sneakers?
Känns som att visa har lätt att "falla ihop" i tån. Eller räcker det att stoppa tidningspapper?

Kör själv på tidningspapper eller originalpappret (om man fick med nåt). Köpte skoblock i plast förut men tyckte inte dom satt bra, tryckte för mycket på sidorna. Och dyra skoblock känns inte aktuellt i mitt fall då papper alltid funkat OK.

Skoblock till sneakers?
Jag kör skoblock om formen passar framåt tån, vilket det sällan gör. Isf papper om det behövs.

Om skovård kör jag renovateur (om det behövs) & kräm på lädersneakers. Övriga får endast spray.

Har ett par kängor jag gärna ser hålla även nästa år,svarta läder . Vad bör jag göra? Puts, ställning etc?

Den enkla lösningen - En produkt:

Saphir Medaille D'Or crème 1925 i svart.

Fyller alla funktioner du behöver så som vård och glans och återpigmentering.

Den nördiga lösningen - tre produkter:

Saphir Renovateur för ren vård, crème 1925 för återpigmentering och pate de luxe i svart för högglans.

Var inne på Skoaktiebolaget i dag för att testa deras "Carmina Fox Suede" på Rainlästen. Trevlig bemötande som vanligt förstås.:)
Lite annorlunda färg i verkligheten, men en riktigt snygg sko. Satt också helt perfekt i 10,5 (10 på bild). Är dock lite tveksam till tåpartiet, gillar mer lite runda läster (som mina Church's, högerskon). Kanske behöver vänja sig?
DSC_0755h.jpg

Var inne på Skoaktiebolaget i dag för att testa deras "Carmina Fox Suede" på Rainlästen. Trevlig bemötande som vanligt förstås.:)
Lite annorlunda färg i verkligheten, men en riktigt snygg sko. Satt också helt perfekt i 10,5 (10 på bild). Är dock lite tveksam till tåpartiet, gillar mer lite runda läster (som mina Church's, högerskon). Kanske behöver vänja sig?
DSC_0755h.jpg
Jag var också inne där igår, mest för att titta på SC. Men jag är också sugen på de Carmina, tycker om färgen.

Jag var också inne där igår, mest för att titta på SC. Men jag är också sugen på de Carmina, tycker om färgen.
Även om de inte riktigt såg ut som bilderna på internet var det en trevlig och användbar färg. Enda som gör att jag tvekar om det blir ett köp eller inte är som sagt tåns form. Men de skulle få in ett nytt parti (de hade bra två storlekar inne just nu) i mitten av maj, så jag har några veckor på mig att bestämma mig.

Tillbaka
Topp