• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Mina två par är ett par Loake 1880 och ett par Carmina. Carmina paret lämnade jag in igen och bad de korrigera och nu håller dom men loaken orkar jag inte gå tillbaka med. Kollegorna har haft Loake samt AE.

Lämnade även in ett par Loake 1880 chelsea hos mrminit på drottninggatan som också lossnade men de satt inte ens fast från början utan det var en glugg vid tåpartiet, det var heller ingen sparsula utan en grövre vinteranpassad.

Jag har erfarenhet av Loake 1880, Carmina och Meermin samt C&J. Jag skulle rekommendera att du inte sätter en sätter inte slitsula på de. Det finns flera år av liv i en ordinarie sula. Vill du ändå "skydda" dina skor skulle jag satt på tåjärn, på lädersula.

Vill du ha gummisula skulle jag köpt ett par med exempelvis Dainite sula från början. Har själv använt ett par från Carmina under vintern och de har klarat det galant.

Skickas från min iPhone 5S

Känns som att skon kommer slitas så fort bara. Vad kostar en ny lädersula vid behov?

Varvar du mellan flera olika skor samt vårdar de väl och använder skoblock tar det lång tid. Spela bara inte fotboll med skorna på... Flera bättre skotillverkare erbjuder sig att sula om skorna när det är dags. Minns jag rätt kostar det 1500 kr ish hos C&J.

Någon som har erfarenhet av storlekarna på Meermin? Om ni har det kan ni väl skriva vad ni har för storlek i dessa samt i övriga skor ni har så att man kan bilda sig en uppfatning av hur de varierar. Om inte annat kanske ni har koll på någon sida där det finns en bra guide till deras storlekar?

Någon som har erfarenhet av storlekarna på Meermin? Om ni har det kan ni väl skriva vad ni har för storlek i dessa samt i övriga skor ni har så att man kan bilda sig en uppfatning av hur de varierar. Om inte annat kanske ni har koll på någon sida där det finns en bra guide till deras storlekar?

Meermin, Hiro: 7
C&J, 341: 7,5
Carmina, Detroit: 7
Converse: 41,5 / 42
Nike: 42
Tretorn: 41
Intersport tofflor: 42

Har alltid lämnat in mina skor på Bäckmans när jag vill ha en spar-/slitsula men senaste 2 par skorna + mina kollegors har släppt inom 2-3 veckor.

Är det någon som har tips på en skomakare som kan få sulorna att sitta?

Har du använt skorna i slask och snöväder som har varit? Hur isf? Jag skulle rekommendera att köper ett par galoscher, typ swims, som du har när det är för fuktigt och blött ute. Slitsula är inte gjort för snö/slask, men för billigare förbrukning av sula och för att klara väta bättre.

Jag har för övrigt tåjärn på mina rm Williams, tycker det gör jobbet riktigt bra som en förstärkning. Lite annorlunda känsla när man går bara.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Otroligt dålig erfarenhet. Köpte deras split toe cordovan i strl 10 - hänvisad storlek efter att ha skickar mått på mina fötter till Meermin själva. Skorna var som 12or, inte ens mina vänner med strl 45 kunde ha dom. Fick betala 500kr i frakt för att skicka tillbaka dem. Fy

Dms från meermin igen!

image.jpg

Har du använt skorna i slask och snöväder som har varit? Hur isf? Jag skulle rekommendera att köper ett par galoscher, typ swims, som du har när det är för fuktigt och blött ute. Slitsula är inte gjort för snö/slask, men för billigare förbrukning av sula och för att klara väta bättre.

Jag har för övrigt tåjärn på mina rm Williams, tycker det gör jobbet riktigt bra som en förstärkning. Lite annorlunda känsla när man går bara.

Inget snö och slask, endast använt mina Chelsea då.

Otroligt dålig erfarenhet. Köpte deras split toe cordovan i strl 10 - hänvisad storlek efter att ha skickar mått på mina fötter till Meermin själva. Skorna var som 12or, inte ens mina vänner med strl 45 kunde ha dom. Fick betala 500kr i frakt för att skicka tillbaka dem. Fy
Känns som det måste blivit ngt fel? Har företrädesvis läst positivt om dem i övrigt. Jävligt trist historia hur som och det är just sådana som får mig att tveka på att göra en beställning.

Känns som det måste blivit ngt fel? Har företrädesvis läst positivt om dem i övrigt. Jävligt trist historia hur som och det är just sådana som får mig att tveka på att göra en beställning.
något blev definitivt fel. Men även om jag poängterade det för kundtjänst fick jag bara som svar att jag antingen kunde returnera dem eller byta storlek. Men då denna 10a säkerligen var felmärkt hade jag ingen storlek att utgå ifrån och valde därför att lämna tillbaka den och inte chansa på byta storlek.

En skjorta kan vara en cm större utan problem, en sko måste sitta perfekt. Köper därför aldrig mer skor över nätet (om jag inte kan min storlek hos ett speciellt märke).

Två skilda märken, Red Wing och Wolverine. 100 mile är dock en kanonkänga. Jag kör på Red Wing 875, haft dem drygt ett år och lika nöjd varje gång de snöras på. Skovård v 3e vecka ungefär

Fick inte ens till rätt namn. Red Wing skulle det så klart vara. Undrar varför jag fick för mig att det vara samma märke …

exakt den typen av svar jag efterfrågade. Tack.

Ingen mer som sportar Meermin?

Har ett par Meermin dubbelmunkar i skinn. Har nästan genomgående 8,5 i alla märken förutom ett par Trickers boots där jag har två olika storlekar för höger och vänster.

Meermin, Hiro: 8,5
Allen Edmonds, Fifth Avenue: 8,5 EEE
Converse, Chuck Taylor: 42,5
Converse, Jack Purcell: Har ett par 42,5 men de är lite för stora så skulle gå ner till 41,5 eller 42.
Trickers, Malton (Commandosula): Vänster 8 & höger 7,5, bredd 6
RM Williams, Gardener (med slät gummisula), 8,5 H
Nike Flyknit+: 9
Il Gergo, Labour: 8,5

Jäkligt trist att Fabian har haft problem och fått dålig service hos Meermin. Har aldrig hört någon annan som haft. Ska själv köpa fler och har mängder med vänner som köpt. Alla jag känner är nöjda med skorna men man måste vara medveten om att det tar oftast mer än de utsatta 30 dagarna innan skorna skickas. Räkna med dubbla och du blir inte missnöjd. När jag klagade på att mina var sena, jag klagade dag 40 sedan ordern lades, fick jag en Saphir Médaille d'Or som kompensation så jag blev ändå ganska nöjd

Jag tycker att Meermin är värda att testa. Det är inte frågan om så mycket pengar och de är ganska så standard i sin passform. När jag lägger mer pengar än vad ett par Meermin kostar köper jag dem i märkets egna butik eller hos en bättre återförsäljare.

Om man har budgeten och vill handla i fysisk butik i Sverige rekommenderar jag Carmina. Om man vill lätta lite mer på lädret vet jag att en bättre butik i GBG kommer att ta hem Edward Green, de har sedan tidigare bara funnits i Stockholm på SkoAB.

Om man har budgeten och vill handla i fysisk butik i Sverige rekommenderar jag Carmina. Om man vill lätta lite mer på lädret vet jag att en bättre butik i GBG kommer att ta hem Edward Green, de har sedan tidigare bara funnits i Stockholm på SkoAB.

Och med bättre butik menar du Linnegatan no 2 :)

Har ett par Meermin dubbelmunkar i skinn. Har nästan genomgående 8,5 i alla märken förutom ett par Trickers boots där jag har två olika storlekar för höger och vänster.

Meermin, Hiro: 8,5
Allen Edmonds, Fifth Avenue: 8,5 EEE
Converse, Chuck Taylor: 42,5
Converse, Jack Purcell: Har ett par 42,5 men de är lite för stora så skulle gå ner till 41,5 eller 42.
Trickers, Malton (Commandosula): Vänster 8 & höger 7,5, bredd 6
RM Williams, Gardener (med slät gummisula), 8,5 H
Nike Flyknit+: 9
Il Gergo, Labour: 8,5

Jäkligt trist att Fabian har haft problem och fått dålig service hos Meermin. Har aldrig hört någon annan som haft. Ska själv köpa fler och har mängder med vänner som köpt. Alla jag känner är nöjda med skorna men man måste vara medveten om att det tar oftast mer än de utsatta 30 dagarna innan skorna skickas. Räkna med dubbla och du blir inte missnöjd. När jag klagade på att mina var sena, jag klagade dag 40 sedan ordern lades, fick jag en Saphir Médaille d'Or som kompensation så jag blev ändå ganska nöjd

Jag tycker att Meermin är värda att testa. Det är inte frågan om så mycket pengar och de är ganska så standard i sin passform. När jag lägger mer pengar än vad ett par Meermin kostar köper jag dem i märkets egna butik eller hos en bättre återförsäljare.

hade inga problem med väntetiden. Men att skorna i strl 44 till och med var för stora för mina vänner med storlek 45-46 gör att jag inte vågar lita på deras kvalitetskontroll. synd, med tanke på det för fördelaktiga priset.

Carmina är tyvärr inget alternativ för mig. Prövat flera modeller i butik. Alla sitter väldigt bra på foten när jag sitter still. Dock så släpper de utav bara h-vete i hälen så fort jag börjar gå med dom. Har aldrig upplevt ngt liknande med ngn annan sko.

För övrigt äger jag redan ett par skor från C&J men jag skulle verkligen vilja pröva Merrmim.

Har precis fått hem nya pjucks. Planerar att vårda dem med skoblock, kräm och galoscher. Tycker ni det behövs även en innersula i såpass "fina" skor?

loake-black-monk-strap-shoes-product-1-13548392-465115945_large_flex.jpeg

Har precis fått hem nya pjucks. Planerar att vårda dem med skoblock, kräm och galoscher. Tycker ni det behövs även en innersula i såpass "fina" skor?

loake-black-monk-strap-shoes-product-1-13548392-465115945_large_flex.jpeg

Det är en smaksak tycker jag. Personligen tycker jag det blir lite mer bekvämt att ha en sula som stöttar upp fotvalvet. Tycker också att det tenderar att vara lite stumt i början med lädersulor.

Schyssta Cannon, har likadana fast i brunt.

Det är en smaksak tycker jag. Personligen tycker jag det blir lite mer bekvämt att ha en sula som stöttar upp fotvalvet. Tycker också att det tenderar att vara lite stumt i början med lädersulor.

Schyssta Cannon, har likadana fast i brunt.

Ok, tack för svar! Kan bli att jag investerar i sulor med andra ord.

Tack, ja de är fina. Tycker egentligen om bruna/mocka ännu bättre, men sitter redan inne på ett par bruna och saknar svarta.

Tillbaka
Topp