• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Edin

Panerai
Riktigt sjysst färg måste jag säga! Det blir ju inte lättare att hålla sig från köpknappen nu när pengarna rullar in imorgon och närapå hela CSN är kvar sedan senaste utbetalningen..
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Vågar man gå ute i regnet med sån här sula? Halva hälen är läder: :angel:

image_38507.png
 

wotan

Rolex
Då jag funderat och letat efter nya höst/vinterkängor så kom jag fram till att det finns så jäkla mycket skit därute.

Men tillslut fick jag flashbacks och slog till på dessa:
DSC_0209.JPG


I min ungdom hade jag ett par martens under måååånga år och ett par martens är ju verkligen value for money!
 
Innan jag ger mig hän att beställa ett par RMW från Bootsonline. Hur är storlekarna jämfört med Loake/Steptronic? Har försökt googla lite men hittar föga användbart material. Är inte så tjenis med återförsäljaren i staden heller då service inte verkar vara av vikt för denna herre :) Har 41,5 på Loake Chatsworth och 41 på Steptronic. Tack på förhand för svar :)
 

Edin

Panerai
Innan jag ger mig hän att beställa ett par RMW från Bootsonline. Hur är storlekarna jämfört med Loake/Steptronic? Har försökt googla lite men hittar föga användbart material. Är inte så tjenis med återförsäljaren i staden heller då service inte verkar vara av vikt för denna herre :) Har 41,5 på Loake Chatsworth och 41 på Steptronic. Tack på förhand för svar :)

Ska gå och lägga mig precis men jag är rätt säker på att jag har 9,5 i mina två RMW och vet att jag har 9,5 i mina två Loake 1880. Jag kan kolla i morgon bitti..
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Innan jag ger mig hän att beställa ett par RMW från Bootsonline. Hur är storlekarna jämfört med Loake/Steptronic? Har försökt googla lite men hittar föga användbart material. Är inte så tjenis med återförsäljaren i staden heller då service inte verkar vara av vikt för denna herre :) Har 41,5 på Loake Chatsworth och 41 på Steptronic. Tack på förhand för svar :)
Tog ett kort för jämförelse. Loake Gatcombe (samma läst som Chatsworth) strl 10G (bredare vidd). RMW strl 10,5G (deras standradvidd). Exaxt lika långa iaf.
LRMWvsLOAKE.jpg
 

Hugii

Audemars
Innan jag ger mig hän att beställa ett par RMW från Bootsonline. Hur är storlekarna jämfört med Loake/Steptronic? Har försökt googla lite men hittar föga användbart material. Är inte så tjenis med återförsäljaren i staden heller då service inte verkar vara av vikt för denna herre :) Har 41,5 på Loake Chatsworth och 41 på Steptronic. Tack på förhand för svar :)
Jag kan hålla med @M.L.. Jag upplevde också att jag behövde gå upp en-halv-storlek på RMW. Jag har jag har ett par Mulligan i 9,5 (Colt-läst) och jag har en tjock sula i dem, 4 par "låga skor" med Captial-läst och alla är i storlek 9 och sitter perfekt. RMW kändes trånga i storlek 9, nu har jag köpt 9,5 och de känns mer eller mindre perfekt på fötterna. Hade inte valt 9a nu heller.
 

Hugii

Audemars
På jungfrufärden :).. helt sjukt vad känguru-läder känns mjukt å skönt på foten. Trodde bootsen skulle vara hårdare men känns verkligen som att det är tyg på ovansidan av foten. Synd att de har bara 2 färger...och jag gillar inte svart.

20150924_072908.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
På jungfrufärden :).. helt sjukt vad känguru-läder känns mjukt å skönt på foten. Trodde bootsen skulle vara hårdare men känns verkligen som att det är tyg på ovansidan av foten. Synd att de har bara 2 färger...och jag gillar inte svart.
20150924_072908.jpg
Helt klart mycket tunnare och mjukare (och skönare) än t ex kalv.:)
 
Ska gå och lägga mig precis men jag är rätt säker på att jag har 9,5 i mina två RMW och vet att jag har 9,5 i mina två Loake 1880. Jag kan kolla i morgon bitti..
Tog ett kort för jämförelse. Loake Gatcombe (samma läst som Chatsworth) strl 10G (bredare vidd). RMW strl 10,5G (deras standradvidd). Exaxt lika långa iaf.
LRMWvsLOAKE.jpg
Jag kan hålla med @M.L.. Jag upplevde också att jag behövde gå upp en-halv-storlek på RMW. Jag har jag har ett par Mulligan i 9,5 (Colt-läst) och jag har en tjock sula i dem, 4 par "låga skor" med Captial-läst och alla är i storlek 9 och sitter perfekt. RMW kändes trånga i storlek 9, nu har jag köpt 9,5 och de känns mer eller mindre perfekt på fötterna. Hade inte valt 9a nu heller.

Tack för alla svar, nu har jag lagt en beställning! Ska bli kul att se hur smidigt allt fungerar :)
 

Josa

Omega
2-Faktor
Dudes and Dudettes...
Loake kör utförsäljning igen, var ett tag sedan jag var förbi, men brukar vara ganska vettigt sorterat, och cash only om de inte fixat kortdragare nu...
Priserna låg runt 1500kr.
Kopierar in deras mail här:
Välkomna till höstens utförsäljning av dam och herrskor! 1-3 oktober 2015

OBS! Nya öppettider första dagen.
KpeKsbSdLpyuaEU3Ov5vSG7BltsDUMN37_47N7aQE9FKHjDx5cSBmYMspmaat6LeA5O4wc47y-sQldd4i9hJ9s5ym19YRaPs_se26vQuZTY709Nt7fO7T_Zlpd0KzA=s0-d-e1-ft

Öppettider
Torsdag 1 okt - 16.00 - 20.00

Fredag 2 okt -10.00 -19.00

Lördag 3 okt - 10.00 - 16.00

KpeKsbSdLpyuaEU3Ov5vSG7BltsDUMN37_47N7aQE9FKHjDx5cSBmYMspmaat6LeA5O4wc47y-sQldd4i9hJ9s5ym19YRaPs_se26vQuZTY709Nt7fO7T_Zlpd0KzA=s0-d-e1-ft

Adress
Ynglingagatan 23 (Garaget)
113 47 Stockholm
 

Ponlarsson

Panerai
Jag kan hålla med @M.L.. Jag upplevde också att jag behövde gå upp en-halv-storlek på RMW. Jag har jag har ett par Mulligan i 9,5 (Colt-läst) och jag har en tjock sula i dem, 4 par "låga skor" med Captial-läst och alla är i storlek 9 och sitter perfekt. RMW kändes trånga i storlek 9, nu har jag köpt 9,5 och de känns mer eller mindre perfekt på fötterna. Hade inte valt 9a nu heller.
Även jag gick upp en halvstorlek på mina RMW, främst för att överhuvudtaget få i foten. Dessutom är de ju rätt smala så är rädd att skon hade klämt lite väl mycket på bredden annars.

Har dessutom en kompis som köpte RMW ganska små då han tyckte det var snyggare. Efter tre vändor hos skomakaren för att läsa ut dem kan han ha dem...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är verkligen supernöjd! Stolpar runt i dem här hemma nu och njuter av hur sköna de är redan från början. Köpte från bootsonline och det blev så billigt att det nästan känns som jag tjänat pengar :)

Kollade hemsidan nyss, blev själv sugen köpa ett par R.M då jag aldrig haft några kvalitetskor men insett att man ibland får vad man betalar för i avseende kvalité på skinn... Känns bara helt fel prova ex. då gardener som jag är sugen på i lokala butiken och sedan köpa på nätet, men de kostar ju 1.5k mindre inkl. moms och det är ju en del :shifty: Har lite konstiga fötter, fotbollskada på ena stortån som kan ställa till det ibland :D
 

Hellebring

Cartier
Kollade hemsidan nyss, blev själv sugen köpa ett par R.M då jag aldrig haft några kvalitetskor men insett att man ibland får vad man betalar för i avseende kvalité på skinn... Känns bara helt fel prova ex. då gardener som jag är sugen på i lokala butiken och sedan köpa på nätet, men de kostar ju 1.5k mindre inkl. moms och det är ju en del :shifty: Har lite konstiga fötter, fotbollskada på ena stortån som kan ställa till det ibland :D
Ja, förstår precis hur du menar att det känns ruttet att prova hos lokala handlaren och sen köpa på nätet. Jag har kunnat prova i både butik och vänners skor då jag sugit på karamellen länge. Jag tröstar mig själv med att köpa alla tillbehör hos lokala handlaren. Förhoppningsvis har de dessutom högre marginal på dessa så mer av pengen går till dem.
 
Topp