• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Skorna ovan, loake Hyde kostar däromkring. Utöver det har loake en del kängor i sitt sortiment. Carmina, RM Williams är det jag kommer på om du vill köpa skorna i Sverige och testa dom innan, dock över din budget.
Kan du tänka dig att köpa via nätet?

Ja kan tänka mig att handla via nätet, om det är stor skillnad i pris.
Något särskilt hemsida som du kan rekommendera?
Tack
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Ja kan tänka mig att handla via nätet, om det är stor skillnad i pris.
Något särskilt hemsida som du kan rekommendera?
Tack
Lite onlinebutiker jag rekommenderar, när du väl har fått dig en bra hum om vad du är ute efter är det bara och skriva igen eller skicka PM.
Skolyx/Yanko - Skolyx har en väldigt förmånlig MTO tjänst, från 3,2k kan du mer eller mindre designa en sko helt efter dina egna önskemål.
afinepairofshoes - Alfred Sargent, har en hel del skor i Clearance delen, om du sedan mailar dom får du även tillgång till en annan Clearance del, med ännu bättre priser och större utbud.
Herringshoes - Stort utbud av engelska skotillverkare
Pediwear - Samma som Herringshoes.
Meermin - om du inte vill spendera så mycket pengar, bra skor och prisvärda skor.
 

Ejnork

Cartier
Förstår inte detta. Varför ska jag köpa skor (eller vad som helst) från en affär som tar mer betalt än en annan affär? När det är exakt samma sko.

Vet att det tjatas mycket om detta men jag förstår det inte.
 

DrDre

Patek
Förstår inte detta. Varför ska jag köpa skor (eller vad som helst) från en affär som tar mer betalt än en annan affär? När det är exakt samma sko.

Vet att det tjatas mycket om detta men jag förstår det inte.

Det är inget fel att handla på nätet.

MEN, det är oetiskt att gå in och prova i lokaler, dra nytta av lagerhållning, ta personalen i anspråk, allt betalat av en butik, och sedan gå därifrån utan att köpa något och istället handla online från ett företag som kan hålla lägre priser för att man inte har dessa kostnader.
 

Ejnork

Cartier
Det är inget fel att handla på nätet.

MEN, det är oetiskt att gå in och prova i lokaler, dra nytta av lagerhållning, ta personalen i anspråk, allt betalat av en butik, och sedan gå därifrån utan att köpa något och istället handla online från ett företag som kan hålla lägre priser för att man inte har dessa kostnader.

Som konsument är väl inte det mitt bekymmer?
 

Ponlarsson

Panerai
Är jag först med att damma av host/vinterkängorna?



Mina fick tjänstgöra i lördags kväll när jag vandrade omkring på Konstnatt. Härlig country-stil du körde med byxorna och skjortan till.

Gällande diskussionen om internethandel, givetvis inget fel att handla på nätet. Men att utnyttja en butik utan att handla där sen tycker jag är grisigt. Då äter man kakan samtidigt som man har den kvar.
 

Edin

Panerai
Som konsument är väl inte det mitt bekymmer?

Det beror ju på hur du ser det men att de tar ut en marginal om 60% är ju BS. Köper du via nätet kommer du ju undan den riktiga tull och moms kostnaden då de skriver ned värdet vilket butikerna garanterat inte kan undvika.

Jag ska dock erkänna att jag ser fler fördelar med nätet än just priset och det största är ändå att man slipper få en sko som många gånger är provad av flera och då fått ett och annat minera märke. Petitess, Absolut. Men inte utan betydelse.
 

Ejnork

Cartier
Vi har uppenbarligen väldigt olika uppfatning om hur man bör förhålla sig till omgivningen. Men visst, vill man gå fram genom livet med den moraliska kompassen "det är inte mitt problem", så är det ju bara att köra på.

Förstår inte varför jag ska ha hänsyn i detta fallet, annars är min moraliska kompass OK.
 

Ejnork

Cartier
Det beror ju på hur du ser det men att de tar ut en marginal om 60% är ju BS. Köper du via nätet kommer du ju undan den riktiga tull och moms kostnaden då de skriver ned värdet vilket butikerna garanterat inte kan undvika.

Jag ska dock erkänna att jag ser fler fördelar med nätet än just priset och det största är ändå att man slipper få en sko som många gånger är provad av flera och då fått ett och annat minera märke. Petitess, Absolut. Men inte utan betydelse.

Tror du blandar ihop vad jag skrev med vad @Hoarz skrev. Hur som helst, komma undan tull och moms gäller ju bara för inköp gjorda utanför EU. Det kan vara billigare att köpa på nätet även med tull och moms inräknad i många fall.
 

Marckus

Panerai
Det aktiva valet att använda sig av butikers tjänster utan att handla gör ju att butikerna kommer försvinna...mao ingenstans att testa era skor. Snåljåpar!
 

Edin

Panerai
Tror du blandar ihop vad jag skrev med vad @Hoarz skrev. Hur som helst, komma undan tull och moms gäller ju bara för inköp gjorda utanför EU. Det kan vara billigare att köpa på nätet även med tull och moms inräknad i många fall.

Full möjligt jag tog fel men menade mer i hela debatten handla på nätet eller inte. Och just i fallet med RMW så är det et faktum att de skriver ned värdet på paketet för att just komma runt den faktiska kostnaden om full värde skrevs ut. Men visst går det att komma undan billigare men man ska vara medveten om att det knappast gör att utbudet lokalt sett kommer öka eller att priserna lokalt minskar.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Lättar upp stämningen i tråden med en bild på mina nyanlända Loake 1880 Hyde.
Lite stora då jag tog en halv storlek större än mina vanliga UK6,5. (Minsta storlek var 7 så inte mycket att buda på).
Dock ska jag ändå slänga i en mysig innersula för vintern så det fungerar bra.
image.jpg
 

DrDre

Patek
Gällande diskussionen om internethandel, givetvis inget fel att handla på nätet. Men att utnyttja en butik utan att handla där sen tycker jag är grisigt. Då äter man kakan samtidigt som man har den kvar.

Precis! Man låter ägaren/personalen hjälpa till, springa efter olika modeller/storlekar, komma med råd och tips i förhoppning att god service ska leda till att han kan få sälja ngt. Och när man sedan som snyltkund gratis har utnyttjat detta gnm att verka intresserad, går till en internetbutik, det är inte snyggt.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Får jag ett mervärde som motsvarar prisskillnaden så är situationen givetvis annorlunda. Men när butikspersonal ofta består av 20-åringar som hellre pillar på telefonen så händer det inte speciellt ofta.

Sen tror jag inte bootsonline säljer sina skor till inköpspris.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Det här är en del av utvecklingen, handlarna får helt enkelt anpassa sig.
Finns till exempel en anledning till varför exempelvis Skoaktiebolaget är så pass framgångsrika som dom är, trots att dom inte alltid är billigast. Personer som har varit i butiken eller via mail kan intyga på att servicen är i toppklass, bemötande, kunnandet och hur pass ärliga och genuina försäljare dom är. Ibland känns det som om svenska butiker och butiksförsäljare behöver gå på en och en annan "servicekurs"...
 

Ejnork

Cartier
Det aktiva valet att använda sig av butikers tjänster utan att handla gör ju att butikerna kommer försvinna...mao ingenstans att testa era skor. Snåljåpar!

Du har säkert rätt. Men det går att handla på internet och lämna tillbaka om det inte passar. Snåljåp eller inte, men att betala mer för något än vad som är nödvändigt känns dumt.
 
Topp