• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

zamboni

Omega
Dudes and Dudettes...
Loake kör utförsäljning igen, var ett tag sedan jag var förbi, men brukar vara ganska vettigt sorterat, och cash only om de inte fixat kortdragare nu...
Priserna låg runt 1500kr.
Kopierar in deras mail här:
Välkomna till höstens utförsäljning av dam och herrskor! 1-3 oktober 2015

OBS! Nya öppettider första dagen.
KpeKsbSdLpyuaEU3Ov5vSG7BltsDUMN37_47N7aQE9FKHjDx5cSBmYMspmaat6LeA5O4wc47y-sQldd4i9hJ9s5ym19YRaPs_se26vQuZTY709Nt7fO7T_Zlpd0KzA=s0-d-e1-ft

Öppettider
Torsdag 1 okt - 16.00 - 20.00

Fredag 2 okt -10.00 -19.00

Lördag 3 okt - 10.00 - 16.00

KpeKsbSdLpyuaEU3Ov5vSG7BltsDUMN37_47N7aQE9FKHjDx5cSBmYMspmaat6LeA5O4wc47y-sQldd4i9hJ9s5ym19YRaPs_se26vQuZTY709Nt7fO7T_Zlpd0KzA=s0-d-e1-ft

Adress
Ynglingagatan 23 (Garaget)
113 47 Stockholm

Någon som varit förbi?
Bra utbud och fortfarande utan kortläsare?
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Hej skokunniga.
Skulle uppskatta synpunkter på dessa.
Hur är storlekarna? Har normalt 8,5 (RMW)
Ska man satsa på det här med?
Tänkt att användas i höst och kanske mild vinter, funkar det?
Screenshot_2015-10-03-15-42-13.png
 

SSL

Audemars
Tror dessa e Alden. Om så är fallet, finns det något billigare alternativ? På bilden verkar dom inte så spetsiga iaf. Klarar inte av spets.
image.jpeg
 

zeke_varg

Omega
Vad säger ni om svenska minibutiker som kör eget märke och beställer skobygget från Italien (helt el delvis har jag ingen koll på)? Köpt skon i obygden, där jag är uppväxt, för att stödja det lokala. Hur står sig ett sådant märke? Vaskar jag pengar?

Skoexemplet nedan är för 1600kr.

image.jpg
 

Chagall

Cartier
Vad säger ni om svenska minibutiker som kör eget märke och beställer skobygget från Italien (helt el delvis har jag ingen koll på)? Köpt skon i obygden, där jag är uppväxt, för att stödja det lokala. Hur står sig ett sådant märke? Vaskar jag pengar?

Skoexemplet nedan är för 1600kr.

image.jpg
Svår bild, men lädret verkar rätt trist, och den var inte särskilt snygg heller.. Jag hade inte köpt dem iallafall.

Men kör på om du gillar dem! Alltid kul att stötta lokala företag också :)
 

Bottega

Cartier
Jag behöver hjälp!!!!!!
Äger ett par Church's Velvet Slippers använda två gånger inomhus max 3 timmar totalt för att jag inte vet riktigt hur jag ska bära dessa skor. Hur fan ska jag klä mig till dessa pjux?

Church-Church%20Sovereign-Black%20Velvet-950-535-1.jpg
 

Ponlarsson

Panerai
Jag behöver hjälp!!!!!!
Äger ett par Church's Velvet Slippers använda två gånger inomhus max 3 timmar totalt för att jag inte vet riktigt hur jag ska bära dessa skor. Hur fan ska jag klä mig till dessa pjux?
Church-Church%20Sovereign-Black%20Velvet-950-535-1.jpg
Sammetssmoking, det är en rentav dödligt vass kombination. Kräver sig man och tillfälle dock, kanske funkar de bättre som mystofflor?

Bjuder även på dagens dojor, vaknade idag och var oerhört sugen på att bära RMW, så då gjorde jag det.
20151005_162833.jpg
 

DrDre

Patek
Om jag vill klä mig med dessa skor som utgångspunkt........ promenad runt stan (Stockholm) vad fungerar..? INGET? :(

Jag blev lite nyfiken så jag googlade. Trodde ärligt talat att man skulle se dem till något annat än smoking. Hade fel. Det fanns en helt artikel om hur man kan bära dem till annat. Här när några av bilderna från artikeln (vissa fick väl till det bättra än andra):

Scott-Disick-Stubbs-and-Wootton-Velvet-slippers-Kourtney-Kardashian.jpg

De här ser ut att vara samma som dina:

kishidadays6.jpg


Ve.jpg


How-to-wear-Velvet-slippers-by-Marcus-Troy-1.jpg


http://belgiandandy.blogspot.com.tr/2012/05/how-to-wear-velvet-slippers-casual-with.html
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Herregud va vasst! Man får inte vara rädd för att sticka ut med dessa på stan :) Jag gillar verkligen tanken men hade inte klarat av det.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Hej skokunniga.
Skulle uppskatta synpunkter på dessa.
Hur är storlekarna? Har normalt 8,5 (RMW)
Ska man satsa på det här med?
Tänkt att användas i höst och kanske mild vinter, funkar det?
Screenshot_2015-10-03-15-42-13.png
Har haft de där och tycker att kvallen var usel.
Gångveck efter ett par användningar, passform som förändrades och skinn som snabbt slets.
 
Topp