• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Köpte ett par Berwick därifrån (på plats i butiken). Den ena skon var helt sned i hälen vilket inte märktes när man hade dem på sig men som min sambo uppmärksammade direkt när jag visade upp dem hemma några dagar senare.
Trots att det var ett solklart reklamationsärende och att skorna endast var använda i 5 min inomhus så vägrade butiken ta tillbaka dem med hänvisning till att tiden för öppet köp hade passerat med en dag och att det minsann inte kunde räknas som ett reklamationsärende.
Jag begärde att biträdet skulle ringa butikschefen vilket han inte ville. Jag fick alltså åka hem med skorna igen och återvända dagen efter då butikschefen skulle vara tillbaka. Bemötandet då var mindre dåligt och de tog till slut tillbaka skorna.

Jag kommer inte handla där igen.

Jag har handlat två par Grensons hos dem och det funkade perfekt båda gångerna. Men då var det inte ngn reklamation inblandad. Men sååå jäkla dåligt är det väl inte att:
A) ta tillbaka ett par skor efter att tiden har gått ut i kombination med
B) felet är så litet att du inte ens sett det själv?
 
Jag har handlat två par Grensons hos dem och det funkade perfekt båda gångerna. Men då var det inte ngn reklamation inblandad. Men sååå jäkla dåligt är det väl inte att:
A) ta tillbaka ett par skor efter att tiden har gått ut i kombination med
B) felet är så litet att du inte ens sett det själv?
Tiden hade gått ut med en dag och felet syntes främst bakifrån, en vinkel jag sällan synar skorna jag har på mig från.
 
Tiden hade gått ut med en dag och felet syntes främst bakifrån, en vinkel jag sällan synar skorna jag har på mig från.
Men ändå, det var ett fel så litet att du inte sett det (eller märkt det trots att du burit skorna) och tiden hade gått ut. Och trots detta fick du lämna dem, efter att ägaren sett ditt ärende. En sådan butik hade inte hamnat på min svarta lista.
 
Spelar det någon roll om det bara är något du inte ser som är fel? Ett solklart fel ska aldrig godtas men visst ska man hålla sig inom de ramar som finns men en dag? Det var något jag aldrig själv som vutikssäljare var hård på mer än att jag önskade bättring till nästa gång hos kunden.
 
Spelar det någon roll om det bara är något du inte ser som är fel? Ett solklart fel ska aldrig godtas men visst ska man hålla sig inom de ramar som finns men en dag? Det var något jag aldrig själv som vutikssäljare var hård på mer än att jag önskade bättring till nästa gång hos kunden.

Det är väl upp till varje unik situation. Men hela grunden för en reklamation är väl att det är ngt fel och för att kunna bestämma detta så bör man kunna se det eller känna det. I detta fallet hade ju kunden faktiskt varken känt eller sett felet, dvs det måste varit ganska litet. Att butiksbiträdet blir då lite osäkert (med tanke på att tiden gått ut och att det uppenbart är svårt att se felet) och därför vill vänta tills ägaren kommer, det tycker jag inte är helt orimligt. Efter det får han lämna tillbaka skorna (trots att tiden gått ut). Så det enda felet som affären begått är att biträdet inte själv kunde/ville godkänna ärendet men att butiken ändå gick med på det. Det skulle inte kvalificera butiken för "svarta listan" för mig. Visst, man kan tycka att de kunde tagit tillbaka dem direkt, men upprördheten står ändå inte riktigt i proportion till felet. Jag skulle nog snarare känt "bra att de löste det till slut".
 
Om man är väldigt nischad med sin produktlinje (dyrare och få objekt) är det extra viktigt att kamma kunder medhårs. Att vara paragrafryttare är enligt mig inte rätt väg att gå. Säljaren kommer inte heller behöva stå för någon kostnad mer än administration.

Nu löste det sig så det väl iaf.
 
Om man är väldigt nischad med sin produktlinje (dyrare och få objekt) är det extra viktigt att kamma kunder medhårs. Att vara paragrafryttare är enligt mig inte rätt väg att gå. Säljaren kommer inte heller behöva stå för någon kostnad mer än administration.

Nu löste det sig så det väl iaf.

Jag håller med dig om att man bör sträcka sig lite längre om man säljer den här typen av entusiastprylar (även om det i detta fallet handlar om bland de billigaste kvalitetsskorna på marknaden). Och det är ju precis vad butiken gjorde. Det enda "fel" man gjorde var att butiksbiträdet darrade på manschetterna och ville att ägaren skulle få besluta om det eftersom kunden kom in efter att tiden gått ut.

Vi är väl alla olika, men jag skulle inte reagerat på det viset att "jag ska aldrig gå dit igen" om butiken gjort precis det jag ville att de skulle göra, trots att jag kom efter att tiden gått ut.
 
Jag håller med dig om att man bör sträcka sig lite längre om man säljer den här typen av entusiastprylar (även om det i detta fallet handlar om bland de billigaste kvalitetsskorna på marknaden). Och det är ju precis vad butiken gjorde. Det enda "fel" man gjorde var att butiksbiträdet darrade på manschetterna och ville att ägaren skulle få besluta om det eftersom kunden kom in efter att tiden gått ut.

Vi är väl alla olika, men jag skulle inte reagerat på det viset att "jag ska aldrig gå dit igen" om butiken gjort precis det jag ville att de skulle göra, trots att jag kom efter att tiden gått ut.
Jag kanske var otydlig i första inlägget men biträdet nekade mig totalt all typ av hjälp. Att gå tillbaka och träffa butikschefen var helt och hållet mitt initiativ, inget som säljaren föreslog. Jag bad säljaren ringa butikschefen men det ville han inte. Då frågade jag när butikschefen skulle jobba nästa pass och fick ta mig från jobbet för att kunna ta mig dit dagen efter under dennes pass.
Och att de var använda som du skrev innan är nästan en överdrift. De provades i 5 min (på sin höjd) hemma i lägenheten. Troligtvis har fler minuter av skornas liv spenderats på andra personers fötter vid provning i butiken.
 
Jag kanske var otydlig i första inlägget men biträdet nekade mig totalt all typ av hjälp. Att gå tillbaka och träffa butikschefen var helt och hållet mitt initiativ, inget som säljaren föreslog. Jag bad säljaren ringa butikschefen men det ville han inte. Då frågade jag när butikschefen skulle jobba nästa pass och fick ta mig från jobbet för att kunna ta mig dit dagen efter under dennes pass.
Och att de var använda som du skrev innan är nästan en överdrift. De provades i 5 min (på sin höjd) hemma i lägenheten. Troligtvis har fler minuter av skornas liv spenderats på andra personers fötter vid provning i butiken.

Jag skrev inte att de var använda. Jag skrev att du burit skorna, vilket ju är relevant när det handlar om att upptäcka fel.
Självklart är det fel att ett butiksbiträde vägrar ringa sin chef trots att du tydligt ber om det. Ngt likande har jag aldrig varit med om i ngn butik. Om det hade hänt mig så hade jag tagit upp det med ägaren dagen efter när jag träffade honom.
 
Toe cap Oxfords från C&J
image.jpeg
Jäkligt bra!
 
Provade ett par svarta brogues Loake 1880 innan idag, kändes bra på foten jämfört med skor jag haft innan. Vad finns det för fler märken i samma kvalitet? För ungefär samma peng?
 
Kolla
Provade ett par svarta brogues Loake 1880 innan idag, kändes bra på foten jämfört med skor jag haft innan. Vad finns det för fler märken i samma kvalitet? För ungefär samma peng?

Kolla Herring. De har eget märke med mycket bra grejer. Skolyx har yanko vilket är bra skit även det. Vill du bli lite wild and crazy kan du pröva velasca.com. Jag har köpt ett par brouges därifrån som var helt ok.
 
Vad skall man ha för vinterkängor då? De skall klara 2+ timmar i snö och slask. Det är typ enda kravet. Pinga gärna med tips
 
någon som vet vad skillnaden mellan RM Williams wentworth och gardener är?

om jag förstått det hela rätt så finns det 3 st olika modeller? bladland som är den lite mer finare. och wentworth och gardener?

tänkte beställa från bootsonline från aus men finns massor med modeller, och på nk där jag varit och frågat är dom tyvärr inte så kunniga
 
Beslutsångest....
Mina vänner Islay och Hyde behöver en gummifotad kompis under vintern. Vissa av de mer blöta dagarna under förra vintern så räckte det inte med en vilodag för att torka ur dom. Så nu tänkte jag slänga in ett par till i rotationen.

Vad tycker ni? Vilken ska jag välja?
image.jpg

image.jpg
 
Beslutsångest....
Mina vänner Islay och Hyde behöver en gummifotad kompis under vintern. Vissa av de mer blöta dagarna under förra vintern så räckte det inte med en vilodag för att torka ur dom. Så nu tänkte jag slänga in ett par till i rotationen.

Vad tycker ni? Vilken ska jag välja?
image.jpg

image.jpg
Jag gillar verkligen monkspännena på de undre men även det ljusare lädret. Hade valt dem :)
 
Beslutsångest....
Mina vänner Islay och Hyde behöver en gummifotad kompis under vintern. Vissa av de mer blöta dagarna under förra vintern så räckte det inte med en vilodag för att torka ur dom. Så nu tänkte jag slänga in ett par till i rotationen.

Vad tycker ni? Vilken ska jag välja?
image.jpg

image.jpg
Utan tvekan de övre. De undre ser ut som ett ansträngt försök att överföra monkstrap-trenden till ett par chukkas. Fast färgen var snygg.
 
Tillbaka
Topp