• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Beslutsångest....
Mina vänner Islay och Hyde behöver en gummifotad kompis under vintern. Vissa av de mer blöta dagarna under förra vintern så räckte det inte med en vilodag för att torka ur dom. Så nu tänkte jag slänga in ett par till i rotationen.

Vad tycker ni? Vilken ska jag välja?
image.jpg

image.jpg
Eftersom du föreslår en chukka låter det inte som att du har något par. Då borde valet vara enkelt, skaffa ett par. Den kanske ultimata höstskon.
 
image.jpeg


Kör boots från Loake idag. Dessa ska ha tillverkats speciellt för den lilla skomakaren någonstans vid Folkkungagatan, så de ingår inte i 1880-serien men har samma konstruktion och material. Matchar med Uniqlo-kashmir, Supreme och Engineered Garments.
 
Gött, hur ofta putsar du då? Efter behov förstår jag men cirka var 14:e dag eller?

En god vana kan ju vara att borsta skorna direct när man kommer hem på kvällen. Dvs direkt när man tar av sig skorna, i med blocken och sedan ge dem en kyss med hästhårsborsten. Då tycker jag inte att man behöver så mkt skokräm. Om man väntar så att smuts etc hinner bita sig fast så kräver det lite mer job.
 
Kom precis från lokal skobutiken. Ska få liv i ett par i stor sätt oanvända loake Chelseas som ståt och torkat 7-9månader. Är helt novis men Jag fick med mig den här produkten hem och frågan är om jag behöver någon mer produkt innan jag sätter igång ?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    94.5 KB · Visningar: 89
Kom precis från lokal skobutiken. Ska få liv i ett par i stor sätt oanvända loake Chelseas som ståt och torkat 7-9månader. Är helt novis men Jag fick med mig den här produkten hem och frågan är om jag behöver någon mer produkt innan jag sätter igång ?
Den kombinationen kommer du långt på. Om dom har stått och torkar i 7-9 månader kan en tvätt inte skada något. Surfa in på Shoegazing.com, finns en bra "tvättguide" där.
 
Den kombinationen kommer du långt på. Om dom har stått och torkar i 7-9 månader kan en tvätt inte skada något. Surfa in på Shoegazing.com, finns en bra "tvättguide" där.
Tack för alla svar! Känns som jag fick med mig en bra skokräm hem! 1925 verkar riktigt poppis. Ska kolla in guiderna! Kul och se hur en produkt av högre kvalitet står sig mot motsvarande Ica skokräm!
 
Sticker in med en fråga till! Om man nu slarvat med skoblock och skorna har börjat våga sig går detta tillbaka vid användning av ett pa ordentliga skoblock eller är det kört?
 
Tillbaka
Topp