• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Sant. Boozt som sålde skorna vill gärna få mig att tro att nypriset låg på över 3000kr och att jag fick "stora rabatten". Har förstått att Sand gör mycket specialare för Boozt samt NK i Stockholm, och säljer även i sina egna affärer, fast inte mycket på andra ställen.

Vet inte om skorna ligger i 3000kr klassen eller 1000kr klassen, men hade varit kul om någon av skoexperterna på forumet skulle orka ta hem ett par och kolla, gratis frakt och returfrakt :)

Har tittat på dem live i jobbet och de är kvalitetssmässigt närmare 1000kr än 3000kr...
Det är heeelt andra marginaler som gäller för modeföretag än för skotillverkare.

problemet är, enligt mig: att ju finare skor man äger, ju mer tid och vård måste man lägga ner.

om man därför vet med sig att man är dålig på att putsa och sköta om sina skor är det lika bra att köpa skit.

Lägg av nu Fabian...

Att ta hand om ett par skor är inte kärnfysik även om jag ibland kanske vill få det att låta så för att göra mitt jobb lite "viktigare ;)

Oavsett om det rör sig om skräp eller kvalitet så behöver man i grund och botten inte mer än ett par skoblock, en borste och en skokräm för skor i skinn. Vad som däremot tar tid och kraft är ju glans och avancerad patina men nöjer man sig med en grundputs tycker jag att en Creme 1925 i rätt färg eller en Renovateur duger utmärkt för såväl Loake som EG.

Det finns en viss övertro på att man måste dalta med sina kvalitetsskor. Så länge man har skoblock efter man burit dem, borstar/torkar av dem efter användning och återfuktar skinnet ett par gånger om året så kommer de hålla utmärkt.

Stora skillnaden mellan kvalitet och skräp är för mig att en skräpsko kan rent estetiskt se likvärdig ut vid nyköp men hur mycket man än daltar och vårdar så kommer en spöad EG som sen putsas upp se bättre ut. Därför man kan köpa fantastiska skor på Ebay trots att de varit med ett tag. En genomgång med kräm och puts så är de ofta i toppskick igen.

Här kommer jag och förstör er fina tråd. Mitt SS14...så här långt. Har en bit kvar tills jag e redo för våren/sommaren.

image.jpg

In ska ett par Puma Basket Classic i vit/silver (jag vet, jag är ett år efter), ett par svarta och ett par färgade.

Om någon undrar så är det Adidas Stan Smith och Fred Perry Hopman, från i år, och Tretorn Nylite från förra året - på bilden.

Men för vita sneakers är det Common Projects som gäller. Jättevanliga och jättesvenniga, men funkar alltid, är supersköna och håller hur länge som helst. Lite stora i passformen, så har du en smal fot kan du gå ned en hel storlek från din Nike-storlek.

common-projects-2008-fw-4.jpg

Haft såna där. Men äh fan, vette fan asså. Kändes skumt att ha sneakers för 2,5. Vågade ju knappt gå ut med dom. :D så jag var fel gubbe för sneakers i den prisklassen, men dom e sjyssta. Tyckte väl inte att dom var något superspeciellt, men made in Italy är alltid trevligt, om det verkligen är made in Italy.

Här kommer jag och förstör er fina tråd. Mitt SS14...så här långt. Har en bit kvar tills jag e redo för våren/sommaren.

image.jpg

In ska ett par Puma Basket Classic i vit/silver (jag vet, jag är ett år efter), ett par svarta och ett par färgade.

Om någon undrar så är det Adidas Stan Smith och Fred Perry Hopman, från i år, och Tretorn Nylite från förra året - på bilden.

Nylite kan vara skönaste skon ever!

• Like
Reactions: ssl
Fast en beater kan man ju ha fast man har andra klockor och varit samlare ett tag.
Är inte instegssko mer som en första riktiga sko snarare än en beater om vi ska vara petiga? Det trodde jag i alla fall.
Jo, förstås :). Tänkte som så att även de med bättre skor ofta använder instegsskor som de är mindre rädda om precis som en beaterklocka, dessa beaterklockor är ju sällan från bottenskiktet - snarare instegsklockorna.
Nu blev det rörigt. Nåväl Ernesto föreslog ett par bra tillverkare av instegsskor :p

Dagens skor och morgondagens skor.

Ny rea adidas

image.jpg

Samt mina slitna löpar Nike, som ska ut och vädra morgonluft i morgon.

image.jpg

• Like
Reactions: ssl
Fast en beater kan man ju ha fast man har andra klockor och varit samlare ett tag.
Är inte instegssko mer som en första riktiga sko snarare än en beater om vi ska vara petiga? Det trodde jag i alla fall.
Jag förstod vad som åsyftades men seriöst. Var sätter man gränsen om det nu finns ngn sådan? Är allt man köper första gången sk insteg? Instegsskjorta? Instegsklänning? Instegsbomull etc etc. Om man först köper premium men sedan ickepremium. Kallas det utsteg då?:happyhappy:

Vad tror ni om dessa Churchs? Begagnade, använda få gånger enligt annonsägare.
Är det till och med kanske någon här på KS?
¨
Bild såklart tagen från annons:
3827273422.jpg

Såklart väldigt svårt att uttala sig utan att ha sett dem live men han må ha använt dem några få gånger men vågar nästan lova att skon har fått mer användning än så under sitt liv. Kolla i tån på sulan som har slitits ner ganska markant för "några få gånger.

Finishen i skinnet får mig också att tycka att de ser äldre ut men däremot är det ingen tvekan om att de är i väldigt bra skick. Helt beroende på vad han begär för pris för dem och ifall du gillar dem. Church´s gör bra skor och dessa är inte i någon felknullad polished binder-kvalitet utan i vanlig kalv. Får helt annat liv och patina över tid och kan också återfuktas vilket inte är fallet med Polished Binder.

Tillbaka
Topp