• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

image.jpg
Införskaffade mig dessa för ett litet tag sen. Hugo boss för dom som undrar
 
Väldigt många inlägg på denna tråd!
Har inte plöjt igenom alla trådar men uppfattar att det inte är så många som skriver om Allen Edmonds.
Tycker om dem och har fyra par som jag roterar för att slippa skovården; Jefferson, McAllister, Park Avenue och Dalton.
image.jpg

Skäms för att jag missköter dem och inte ger skorna den puts som ni ordinerar men de funkar bra ändå pga. rotationen och cederträblock. Skall putsa upp skorna i veckan eftersom jag är ledig för höstlov.

Märket används av amerikanska presidenter och jag tycker att kvalitén är bra. Crocket&jones gillar jag också men är intresserad av att höra om alternativ i samma kvalité. Det är så lätt att fastna i ett märke...

Även kört RM Williams och är nöjd med det märket. Det märket är ju mer omtalat här på forumet.

När jag inte är i kontorsmiljön sportar jag mest Stan Smith och klockor i lädernato. Nedan Stan Smith i Hi modell. Bra skit!
image.jpg
 
Jag har en par kängor från Berwick 1707. Skon är enl. modell Rudolph och är inoljad.
Frågan är hur jag bäst tar hand om dessa? Vanlig skokräm? Skofett etc?
 
Det börjar ju dra ihop sig till premiär av Spectre. Det här är vad Bond har på fötterna. C&J (precis som Skyfall), men lite andra modeller och alla i svart.
Modellerna heter Alex (a wholecut Oxford), Norwich (a Dainite rubber-soled Derby), Radnor (a Commando rubber-soled boot) and Camberley (a double monk-strap boot). Källa: http://www.fashionbeans.com/2015/james-bond-brands/



dressbond5.jpg
Camberley är så jävla snygg. Blev ett par mörkbruna. Bästa köpet i skoväg i år :)
 
Det börjar ju dra ihop sig till premiär av Spectre. Det här är vad Bond har på fötterna. C&J (precis som Skyfall), men lite andra modeller och alla i svart.
Modellerna heter Alex (a wholecut Oxford), Norwich (a Dainite rubber-soled Derby), Radnor (a Commando rubber-soled boot) and Camberley (a double monk-strap boot). Källa: http://www.fashionbeans.com/2015/james-bond-brands/



dressbond5.jpg
IMG_0989.JPG

Kan varmt rekommendera Alex wholecut! Skulle gärna stocka upp mig på resten :)
 
Om du skall betala moms, tas den enligt min erfarenhet, ut direkt när du hämtar varan hos speditören.
Det kommer ingen faktura i efterhand vad jag vet och upplevt.
Har fått fakturor på momsen i efterhand, ibland har man fått lösa ut försändelsen. Oklart varför det blir på ena eller andra sättet.
 
Hur många par skor brukar ni gå runt på?
Själv har jag 5 par som jag oftast varierar mellan, de andra åker på väldigt sällan :)
 
I dagsläget endast ett par, men två är påväg in och bör dyka upp i november. Har även två par till planerade till våren.
 
Hur många par skor brukar ni gå runt på?
Själv har jag 5 par som jag oftast varierar mellan, de andra åker på väldigt sällan :)

Jag har tre par vinterskor/kängor i läder. Sedan 4-5 lädersulade i olika modeller/färger. Körde bara med två par vinterskor förra året och märkte att de hade svårt att torka ordentligt när det var som värst väder. Så denna vinter kommer jag att rotera på tre par.
 
Tillbaka
Topp