• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Har bara haft dessa dojjorna ett par gånger men är redan orolig att snörena ska göra kraftiga märken i skorna. Bör jag sluta oroa mig eller har ni något tips att lindra skadan?
image.jpeg
Jag har ordentliga märken i mina Kempton som en följd av min hårda snörning. Oundvikligt. Bara att köra på :)
 
Jag har något par mocka skor med snörning och de "sår" de fått av skosnörena täcker ju skosnörena när de är på fötterna. Inget jag bryr mig om helt enkelt. :)
 
Var köpte du dem ifrån? Jag hade samma problem, men jag returerade mina till CareOfCarl direkt när jag såg det. Valde att inte försöka med att nytt par i grain, utan köpte "vanliga" istället.
Du har haft dessa i två veckor, vilket kan ställa till det.
Köpte dem från lokal återförsäljare. Ska gå förbi och höra. Jag upplever det inte som något stort problem, men lite synd att det är så bara. Och dumt att jag inte upptäckt det förrän nu.
 
Köpte dem från lokal återförsäljare. Ska gå förbi och höra. Jag upplever det inte som något stort problem, men lite synd att det är så bara. Och dumt att jag inte upptäckt det förrän nu.
Man fick ju med en signerad lapp där det stod att skorna genomgått en kvalitetskontroll. Även om skomakaren inte vill göra något åt det så kan de ju vara bra om han rapporterar ärendet till Loake. Känns väl inte som det borde klarat kvalitetskontrollen?
 
Köpte dem från lokal återförsäljare. Ska gå förbi och höra. Jag upplever det inte som något stort problem, men lite synd att det är så bara. Och dumt att jag inte upptäckt det förrän nu.
Jag ser det definitivt som ett problem, för ett par skor som ändå kostar några slantar så ska dom vara bättre än sådär. Och oroa dig inte över att du haft dem ett tag, så länge du reklamerar varan inom skälig tid från det att du upptäckte felet så är det inga konstigheter. I detta fall är det ju också tydligt att du själv inte orsakat felet så skomakaren ska byta ut dem. Inte så att han kan åtgärda felet på genom att reparera dem precis.
 
Köpte dem från lokal återförsäljare. Ska gå förbi och höra. Jag upplever det inte som något stort problem, men lite synd att det är så bara. Och dumt att jag inte upptäckt det förrän nu.
Beställde ett par C&J i somras och fick ett par som hade liknande problem. Tänkte först att det inte är så farligt, att jag vänjer mig. Efter lite feedback här på forumet så reklamerade jag skorna och fick ett nytt par. Säljarens kommentar var ungefär "Det där ser inte bra ut, det är bara att byta!". I dag är jag väldigt nöjd över att jag inte nöjde mig med det första paret.
cj-jpg.158076
cj-2-jpg.162993
 
Testade Loake chatterly härom dagen. Kändes som att min storlek kommer bli lite stor om det töjs ut. En mindre gjorde ont överallt. Kändes ovärt om jag ska vara ärlig. Är van med 1000-1500kr skor som är mjuka från start... Som en barnrumpa. Nu kanske jag valde fel doja el hade en dålig dag.

Nu har iaf skoputs och block kommit. Nu kanske jag slipper skämmas med dojorna jag har iaf.

Hoppas dock kunna hitta ett par sköna kängor med gummisula. Jag får jaga lite till :)

image.jpg
 
Jag ser det definitivt som ett problem, för ett par skor som ändå kostar några slantar så ska dom vara bättre än sådär. Och oroa dig inte över att du haft dem ett tag, så länge du reklamerar varan inom skälig tid från det att du upptäckte felet så är det inga konstigheter. I detta fall är det ju också tydligt att du själv inte orsakat felet så skomakaren ska byta ut dem. Inte så att han kan åtgärda felet på genom att reparera dem precis.
Svängde förbi och pratade med återförsäljaren som i sin tur skulle ta upp det med Loake. Verkar som att Loake anser att det är fel på skorna och att jag får ett nytt par. Man kan ju undra vilken typ av kvalitetskontroll de gör när de missar en sån här sak. Det tråkiga nu är att jag måste gå in ett skorna igen :(
 
Hej,
Behöver lite tips och inspiration på ett par prisvärda svarta brouges med lite grövre sula (alltså grövre än den vanliga Dainitesulan) till vintern, kör Loake 1880 normalt men vidgar gärna vyerna lite men vill väl hamna ungefär där pris och kvalitetsmässigt. Det måste inte vara brouges men svarta iaf.
Tack på förhand
Matts
 
Hej,
Behöver lite tips och inspiration på ett par prisvärda svarta brouges med lite grövre sula (alltså grövre än den vanliga Dainitesulan) till vintern, kör Loake 1880 normalt men vidgar gärna vyerna lite men vill väl hamna ungefär där pris och kvalitetsmässigt. Det måste inte vara brouges men svarta iaf.
Tack på förhand
Matts
Jag fattar det som att du vill ha lågskor (då du inte specifikt efterfrågar boots), vilket gör utbudet lite mer begränsat. Hos Pediwear kan du dock hitta två alternativ:
Sanders Salisbury (£239.00) och Grenson Archie (£199.00).
sanders_salisbury_black_r6688b.jpg

http://www.pediwear.co.uk/sanders/products/537.php
grenson-archie_c-6001_hd.jpg

http://www.pediwear.co.uk/grenson/products/6001.p
 
Senast ändrad:
Vad för skor? Det är väl rätt kortyr att köra finskor när man går ut? Men jo, putsen brukar inte riktigt se lika bra ut dagen efter om man slirat hårt.
Loake Kempton i mocka. Visst vill man ha schyssta skor när man går ut, men när man ska stå och trängas folk som spiller drinkar och trampar andra på fötterna så känns det bäst att ta ett par mindre fina skor :)
 
Har beställt ett par skor från Boots Online i början av oktober...

Fick detta idag:

We are sorry for the delay in sending your boots.
A pair was made for you but was rejected on the finish line. This means that they were not perfect and could not be sent out.
Another pair is being made and should be finished by the end of next week.
As soon as we receive them from the RMWilliams factory we will ship them to you and email you the consignment details.


Blir fint med mockaskor till våren iaf ;)
 
Tillbaka
Topp