• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Går emot strömmen och köpte ett par Meeeeeeeeeeeeeeeermin Classic dubbelmunkar. Fick dom idag och första intrycket är att skinnet är av samma kvalité som Loake1880 men att sömnaden inte riktigt håller samma klass på de mindre exponerade ställena.

Är glad att jag provade fram min storlek på trunkshowen i fjol. Sitter perfekt.

Återkommer med rapport när jag slitit på dom ett tag.
 
Går emot strömmen och köpte ett par Meeeeeeeeeeeeeeeermin Classic dubbelmunkar. Fick dom idag och första intrycket är att skinnet är av samma kvalité som Loake1880 men att sömnaden inte riktigt håller samma klass på de mindre exponerade ställena.

Är glad att jag provade fram min storlek på trunkshowen i fjol. Sitter perfekt.

Återkommer med rapport när jag slitit på dom ett tag.
Hur var de i storleken från vad du brukar köpa? Avvek de mycket åt något håll?
 
Tänkte styra ett par svarta chelseaboots och står mellan: Loake Chatsworth http://www.lester.se/kategorier/alla/loake-chatsworth-black samt Yankos svarta: http://www.skolyx.se/en/shoes/256-chelsea-boot-black-leather.html#/size-43_5_uk_9_5.

Nån som har erfarenhet av ovanstående modeller? Läst mycket gott om Yanko, är deras chelseaboots lika bra som övriga sortimentet?

Tar gärna tips på andra modeller/märken, enda kravet är gummisula men ändå hyfsat dressade :)
RM Williams... Köp från bootsonline så får du dom för 2500 istället för 4k
 
Tänkte införskaffa ett par RM Williams Comfort Craftsman i antingen Rum eller Dark Tan. Någon som vet vilka nyanser av Saphir Creme Pommadier som gäller för respektive färg?
 
Ska testa hemma. Kanske lite för spetsiga för min smak. Dr Martens 2976 var nice men 42 för stora och 41 för trånga. :(

image.jpeg
 
Är själv inne på ett par beaters, tänkte även förse frugan med ett par..
Vilka tycker ni flyger högst? Två nedersta förslagen till frugan..

Sko1.jpg
Sko 2.jpg
Sko 3.jpg
Sko 4.jpg
Sko 5.jpg
Sko 6.jpg











Sorry, har just suttit i långt möte på jobbet och manglat, behövde tänka på annat i några minuter :D
 
Ska testa hemma. Kanske lite för spetsiga för min smak. Dr Martens 2976 var nice men 42 för stora och 41 för trånga. :(

image.jpeg
Jag köpte ett par sådana från Timberland. Efter ett år var de så sunkiga att hellre går barfota än att har de på mig... Tappade all form.

Blev ett av mina dyraste par skor sett till antal säsonger.
 
Har bara haft dessa dojjorna ett par gånger men är redan orolig att snörena ska göra kraftiga märken i skorna. Bör jag sluta oroa mig eller har ni något tips att lindra skadan?
image.jpeg
 
Köpte ett par Loake Hyde för ca 2 veckor sedan. Mycket nöjd med dem, men har nu noterat att skinnmönstret på vänster sko är något sämre än på höger. Har märkligt nog inte noterat detta tidigare. Är det något jag får leva med eller kan jag begära ett par nya?
image.jpeg
 
Köpte ett par Loake Hyde för ca 2 veckor sedan. Mycket nöjd med dem, men har nu noterat att skinnmönstret på vänster sko är något sämre än på höger. Har märkligt nog inte noterat detta tidigare. Är det något jag får leva med eller kan jag begära ett par nya?
image.jpeg

Var köpte du dem ifrån? Jag hade samma problem, men jag returerade mina till CareOfCarl direkt när jag såg det. Valde att inte försöka med att nytt par i grain, utan köpte "vanliga" istället.
Du har haft dessa i två veckor, vilket kan ställa till det.
 
Kör en bullet- shine så är problemet ut världen ;)
Skämt åsido så är det inget jag skulle stört mig på men stör du dig på det så skicka tillbaks!
 
Tillbaka
Topp