• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Fick ett par RM av tjejen för två år sedan. Fick klacka och sula om dem 5 månader efter.
Skorna kostade 4000:- och sen 600:- för nya klackar och sulor efter 5 månader.
Värt att nämna är att jag använda dem till och från jobbet ,samt på jobbet (inomhus).
Mina tre par Red Wings som är tre år gamla som jag dessutom "grisar" med är fortfarande nästan nyskick.
Tack för input! Ska ha det i bakhuvudet när jag testar dom, vilket jag ännu inte gjort... Kan ju vara så att dom verkligen inte passar mina fötter :nailbiting:
Angående Red Wings så gillar jag inte designen på dom...
 
Tack för input! Ska ha det i bakhuvudet när jag testar dom, vilket jag ännu inte gjort... Kan ju vara så att dom verkligen inte passar mina fötter :nailbiting:
Angående Red Wings så gillar jag inte designen på dom...
Det tycker jag att du ska ha :) RM är jääävligt snygga och sitter som ett perfekt extra skinn på foten ,men blev besviken över den enligt mig usla kvaliteten: (
Angående Red Wing så har de många modeller som har starka influenser från de gamla gruvarbetar kängorna ( Iron Ranger)
Jag äger två par Iron Rangers och ett par Chukkas.
RW har dock även dressade skor typ deras Beckman modell.
Annars är väl RW mer Hipster / Biker antar jag :p
Lycka till med valet !:)
 
Får du lika tydliga veck på mockaskor som du får ifrån skinn? Hittar ingen jämförelse bild efter x antal år på nätet nämligen
Kort svar: nej. På bilden ser du mina första kvalitetsskor (Church's), inköpta för 7-8 år sedan. Trots att jag har använt dessa mockaskor ganska ofta under dessa år så finns det inga veck. Till höger ett annat par Church's, men i vanligt skinn. De är 3 år gamla och använda 10-20 gånger.
c+c.jpg
 
Ska beställa lite skoblock och med kollegorna började jag diskutera om man skulle ha särskilda skoblock för boots t.ex.mina RM Williams. Vad jag förstått är det viktigt att de går att vinkla ordentligt.

Vad kör ni för skoblock till era boots? Vilka är era favoritskoblock?
 
Ska beställa lite skoblock och med kollegorna började jag diskutera om man skulle ha särskilda skoblock för boots t.ex.mina RM Williams. Vad jag förstått är det viktigt att de går att vinkla ordentligt.
Vad kör ni för skoblock till era boots? Vilka är era favoritskoblock?
Kör vanliga skoblock i boots (ser till att använda de som är relativt höga). Funkar alldeles utmärkt. Har dock funderat på att beställa de här från Herrstil för att se om det blir ännu bättre.
Jag har skoblock från en massa olika leverantörerer, eftersom alla skoblock är olika, och när jag köper nya skor har jag alltid några olika par så att jag kan testa vilket som passar just de skorna bäst. Mina favoritskoblock måste vara dessa från Vass (lästade och tredelade:)):
1041-jpg.178681
 
Kör vanliga skoblock i boots (ser till att använda de som är relativt höga). Funkar alldeles utmärkt. Har dock funderat på att beställa de här från Herrstil för att se om det blir ännu bättre.
Jag har skoblock från en massa olika leverantörerer, eftersom alla skoblock är olika, och när jag köper nya skor har jag alltid några olika par så att jag kan testa vilket som passar just de skorna bäst. Mina favoritskoblock måste vara dessa från Vass (lästade och tredelade:)):
1041-jpg.178681
Jag mailade RM Williams och fick förvånansvärt snabbt svar att det går alldeles utmärkt med vanliga skoblock. Samt att de tyvärr inte säljer några.

Men tredelade lästade block vore grymt till CJna.
 
Finns det någon bra rengörning för skinn? Har ett par Timberlands som behöver en rejäl rengörning i de veck som uppstått med tiden.
 
Har lyckats med konststycket att ha isönder 2 par skosnören på mindre än en månad. Finns det något trick som gör skorna mer skonsamma så att skosnöret håller längre?

image.jpeg
Vad köper du för snören? Snörar dom kanske för hårt? Kolla löpöglorna så att inte någon av dom är skadad och har blivit vass. Har de gått av på samma ställe?

Grymma balmoral förresten. Vad är det för märke och modell?
 
Bra tips, jag har även märkt att skosnörena går sönder för mig pga:
- Jag knyter mina boots halvvägs hakarna. Snörena gnider sig mer mot de skarpa kanterna och går sönder. Knyter man hela vägen upp så har jag inte fått några problem.
- Kvalitén på skosnören är viktig. När problemet ovan hände så köpte jag snören från närmsta skomakare, de gick sönder tre-fyrdubbelt så snabbt. Jag gick sedan till Graffords och fick orginal snören till mina CJs. Höll mycket längre, OCH så började jag knyta ändå upp. Graffords filade även hakarna och har inte haft problem med slitage sedan dess.
 
Efter en promenad på stan är det bara att konstatera att man är en slav till designers
image.jpeg

Undrar vad som kan dölja sig här inne...
image.jpeg

Jo 2 nya skor!
 
Jesper på Shoegazing har en film på temat. Trevlig puts du fått till också!
Nu när jag sett filmen så misstänker jag att det är hur jag drar åt snörena som är felet, ska testa att göra det på rätt sätt. Tack för tipsen!

Vad köper du för snören? Snörar dom kanske för hårt? Kolla löpöglorna så att inte någon av dom är skadad och har blivit vass. Har de gått av på samma ställe?
Grymma balmoral förresten. Vad är det för märke och modell?

De snörena som har gått åt är de som man fick med på köpet i lådan. Det är ett par balmoral från Carmina, gjord på deras Robert-läst, är helnöjd än så länge.
 
Tillbaka
Topp