• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Vi är väl alla olika. Personligen skulle jag dock inte ödsla min tid eller energi på en trasig skokartong. Dels för att en skokartong är totalt oviktig för mig och om jag vill börja jaga principfel i världen så kan jag nog hitta mer relevanta sådana än en trasig kartong till ett par skor på rea.

Men som sagt, vi är olika och var och en gör som man vill.

PS skorna är riktigt snygga.
 
  • Like
Reactions: POO
Fick mina skor utbytta :) nu är grainmönstret jämnare över tårna och skinnet något mörkare än mina tidigare så jag är helt klart nöjd!
image.jpeg
 
Kan meddela att om man beställer från bootsonline och åker på tull kostar det 3550kr/par. Vet inte hur ofta man åker på det men har inte sett någon förut vad jag kan minnas.
 
Kan meddela att om man beställer från bootsonline och åker på tull kostar det 3550kr/par. Vet inte hur ofta man åker på det men har inte sett någon förut vad jag kan minnas.

Låter väldigt dyrt. Tull på skor är mellan 3,5 och 17% (Tror 12 är normalt).
http://www.tullverket.se/innehallao...mmandevaror.4.13ca5ad811a0aafa2cc8000927.html

Jag betalade tull+moms vid mitt köp från USA direkt i Ebay, tror det var 800 SEK kanske? (Allen Edmonds par Avenue). Skorna kostade 1500 + tull och moms = 2300 totalt.
 
Ibland släpper dem igenom paketet och du får 120:- i tull. Ibland hör de av sig och vill ha kvitto innan de släpper varan ur tullen, för att kontroller att det överensstämmer med deklarerade värdet.

Då får man tulla på värdet på kvittot.

@MJ24
 
Med vilken momssats då?
Hmm, ja det var ju en bra fråga…
Värdet på paketet är angivet till 80AUD d v s 510 SEK på ett ungefär. Momsen borde blivit ca 127,5 SEK, vilket stämmer dåligt med att jag betalade 120 SEK (på kvittot specificerat som Tull/Moms).
Kanske bara tull då, men vad jag vet brukar tullkostnaden inte vara såpass hög…?
Vet ärligt talat inte hur det går ihop, men är i alla fall nöjd med att ha handlat RMW till ett bra pris!:)
 
Har för mig att man inte betalar moms om inte paketets innehåll + frakt överstiger typ 1500 svenska kronor. Någon som kan bekräfta?
 
Hmm, ja det var ju en bra fråga…
Värdet på paketet är angivet till 80AUD d v s 510 SEK på ett ungefär. Momsen borde blivit ca 127,5 SEK, vilket stämmer dåligt med att jag betalade 120 SEK (på kvittot specificerat som Tull/Moms).
Kanske bara tull då, men vad jag vet brukar tullkostnaden inte vara såpass hög…?
Vet ärligt talat inte hur det går ihop, men är i alla fall nöjd med att ha handlat RMW till ett bra pris!:)

Då är jag med på vad du menar.
Det är ju därför de vill ha kvitto. För att de tror att moms och tull ska beräknas på ett högre värde.
 
Jag har köpt mitt första "riktiga" par skor, ett par Loake Cadogan i mahagany. Nu till den stora frågan, vilken är den rätta Saphir-krämen?
 
Ibland släpper dem igenom paketet och du får 120:- i tull. Ibland hör de av sig och vill ha kvitto innan de släpper varan ur tullen, för att kontroller att det överensstämmer med deklarerade värdet.

Då får man tulla på värdet på kvittot.

@MJ24

Precis vad som hände, och dum som jag är mailade jag den riktiga orderbekräftelse till posten.
Om jag minns rätt är de 120kr man normalt åker på postens summa för att sköta förtullningen. och att man slipper tull/moms eftersom värdet på boxen understiger 1500kr.
 
Beställt ett par Loake Kempton i brun mocka.

Har ni några tips på skovård för mocka? Vilken borste/schampo/impregneringsspray rekommenderas? Gärna tillräckligt bra grejer till vettigt pris.
 
Precis vad som hände, och dum som jag är mailade jag den riktiga orderbekräftelse till posten.
Om jag minns rätt är de 120kr man normalt åker på postens summa för att sköta förtullningen. och att man slipper tull/moms eftersom värdet på boxen understiger 1500kr.

Om man nu ändå ska skicka massa falska dokument till tullen behöver man ju inte vända sig till företaget man köpte varan av för att få ett, man kan ju knåpa ihop ett själv...
 
Tillbaka
Topp