• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

någon som använder svarta brogues till annat än kostym?
Har svårt att få ihop någon bra matchning i huvudet.. Kör nästan bara bruna skor.. Men kände att jag måste börja använda mina svarta loake strand lite mer..
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    104.5 KB · Visningar: 97
någon som använder svarta brogues till annat än kostym?
Har svårt att få ihop någon bra matchning i huvudet.. Kör nästan bara bruna skor.. Men kände att jag måste börja använda mina svarta loake strand lite mer..

Jag kör ofta (nästan alltid) med svarta skor till svart och grått (släta eller brogues). Skälet är väl mest att de tillfällen då jag bär mörk kostym, så gör jag det för att verkligen se korrekt ut. Och det traditionella är ju svarta skor till blått och grått. Även om det har luckrats upp rätt mycket de senaste 10-15 åren, så hänge det kvar rätt mycket i konservativare miljöer. Se tex sådana nedan:

prince-charles-2-1024.jpg


sb-hejkungen-szf4d465-jpg


Kungen.JPG


Och även traditionella företag, i detta fallet Brooks Brothers som stylade Mad Men, kör också oftast med svarta skor.

2926048-mad_men_season_4_wallpaper_mad_men_13841487_1280_1024.jpg
 
Jag kör ofta (nästan alltid) med svarta skor till svart och grått (släta eller brogues). Skälet är väl mest att de tillfällen då jag bär mörk kostym, så gör jag det för att verkligen se korrekt ut. Och det traditionella är ju svarta skor till blått och grått. Även om det har luckrats upp rätt mycket de senaste 10-15 åren, så hänge det kvar rätt mycket i konservativare miljöer. Se tex sådana nedan:

prince-charles-2-1024.jpg


sb-hejkungen-szf4d465-jpg


Kungen.JPG


Och även traditionella företag, i detta fallet Brooks Brothers som stylade Mad Men, kör också oftast med svarta skor.

2926048-mad_men_season_4_wallpaper_mad_men_13841487_1280_1024.jpg

Tänkte mer om man kan ha det till något annat än kostym :)
 
SkoAB har tagit tillbaka ett par som jag köpte för någon månad sen. Skinnet på höger sko har uppfört sig annorlunda jämfört med vänsterskon och andra par från samma tillverkare. Skinnet har känts strävt, puts har inte fäst på skon och gångvecken ser orimligt tjocka ut. Snubbarna på Skoab höll med om det och skulle kolla med tillverkaren vad det kan vara för något. Klippte ett par loake strand istället.

(blöt promenix till butiken, därav dassigt yttre skick)

Foto 2015-11-28 13 20 05.jpg
Foto 2015-11-28 13 20 06.jpg
Foto 2015-11-28 13 20 11.jpg
Foto 2015-11-28 15 09 49.jpg
 
Larssons eller JNJ (bakom Hagabion) rekommenderas ofta. Även uppe i Olskroken ska det finnas en bra, men inget jag har erfarenhet av.
Tack, hade tänkt testa Larssons i oktober, men väntetiden var ca 2veckor så jag lämnade in på/hos Blixt, vilket jag ångrade då jag nu har reklammerat jobbet.
Får bli Larssons nu. Ska bli intressant att gämföra jobben. Då det är ett par likadanaskor som ska lämnas in och samma arbete som ska göras.
 
Nu fick jag ett mail från bootsonline, hemsidan där jag beställde mina RMW Gardener ifrån. Önskade stl 10UK, som är storlek 44EU i Sverige på tex careofcarl. Har även denna storlek i mina RMW skor köpta i Sverige.

Men nu säger dom att jag måste bekräfta vilken storlek jag vill ha, då dom har 9,5UK som 44EU och 10UK är 44,5EU.

Trodde alla rmw har samma storlekar?

Någon som har erfarenhet utifrån storlekar kontra svenska mått när ni beställt ifrån bootsonline? Tack på förhand
 
Nu fick jag ett mail från bootsonline, hemsidan där jag beställde mina RMW Gardener ifrån. Önskade stl 10UK, som är storlek 44EU i Sverige på tex careofcarl. Har även denna storlek i mina RMW skor köpta i Sverige.

Men nu säger dom att jag måste bekräfta vilken storlek jag vill ha, då dom har 9,5UK som 44EU och 10UK är 44,5EU.

Trodde alla rmw har samma storlekar?

Någon som har erfarenhet när ni beställt ifrån bootsonline? Tack på förhand
Jag vet att varje butik i Sverige kan ibland kan tolka godtyckligt :)
Om du har köpt RMWs tidigare då tycker jag att du ska bara köra på RMW-size (jag beställde 3 par,och beställde alla i RMW-size, dvs 9,5 för min del).. skippa allt annat
 
Jag är ganska säker på att jag har 9,5 i mina RMW och har en box kvar så jag kan kolla vad det står på den om en 10-20 min...
 
Tillbaka
Topp